Skocz do zawartości

[rower z decathlon'u] opłaca się kupić?


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli czujesz, że MUSISZ mieć fulla, może być, rama może nie jest szczytem techniki, ale może być bazą pod fajnego, budżetowego ścieżkowca.

 

Merida w tej cenie oferuje sztywne rowery na podobnym osprzęcie. Nawet Kross swoim osprzętem jakoś specjalnie nie zachwyca. Jeśli jednak nie potrzebujesz takiego roweru, pomyśl lepiej o RR 5.3 2011: klik Trochę taniej, a napęd i widelec o klasę wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czujesz, że MUSISZ mieć fulla, może być, rama może nie jest szczytem techniki, ale może być bazą pod fajnego, budżetowego ścieżkowca.

 

Merida w tej cenie oferuje sztywne rowery na podobnym osprzęcie. Nawet Kross swoim osprzętem jakoś specjalnie nie zachwyca. Jeśli jednak nie potrzebujesz takiego roweru, pomyśl lepiej o RR 5.3 2011: klik Trochę taniej, a napęd i widelec o klasę wyżej.

 

 

Mówisz że ujdzie w tłoku czy w miare dobra cena do tego rowerku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możesz, nie cytuj całych wypowiedzi.

 

Cena nie jest zła, wystarczy porównać rowery innych producentów. Robiłem niedawno podobne poszukiwania: Merida Matts 20-V ma w tej samej cenie gorszy osprzęt, Kross Level A2 ma lepszą korbę i tylną przerzutkę, Giant Revel 3 Disc jest gorszy. I każdy producent trzyma raczej podobny poziom.

 

Ale znów Rockrider 5.3 jest lepszy od 6.3. Dlatego, jeśli nie potrzebujesz fulla, a sztywny rower XC, patrzyłbym na twoim miejscu w kierunku właśnie 5.3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę taniej, a napęd i widelec o klasę wyżej.

A czym się różni XCR od XCR' a. (Tak, tak w specyfikacji jest błąd, pisze XCM, ale to tak naprawdę XCR)

Co do rozmiaru, to podjedź do Decathlona i usiądź na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy za taka cene oplaca sie cos takiego kupić

 

Mówi się, ze lepiej nie brać zadnego fulla niż byle jakiego.

To jednozawias, dobrze mówię?

Szczerze to konstrukcyjnie i osprzętowo jako full średnio atrakcyjna oferta, bo to jednozawias (ok, to da sie przezyć, sam zaczynałem od jednozawiasowca), ale ten damper...A ten damper APRO Toughstock FD, to od razu do wymiany IMO.

Chyba ze ktoś przedłoży w tym wątku jakieś dane wskazujące na to, że to cuś posłuży tyle co Manitou czy Fox/RockShox....i że będzie dampować a nie sprężynować...

Czepiałbym się też korby Suntour, kierownica i mostek tradycyjnie noname sygnowane Rockriderem, sztyca tak samo. Poza tym mechaniczne Tektro moim zdaniem ujdą w tłoku ale też niedługo do wymiany...wymienisz i wymienisz i Ci zostanie sama rama - niewybitny jednozawias...

 

Ogolnie jedynym punktem tego roweru wartym uwagi jest to, że to full. Ale w/w elementy jak dla mnie go dyskfalifikują...kupiłbym Rockridera HT ale z lepszym osprzętem, albo innego HT z lepszym osprzetem...albo zbierał dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama RR to nie jakiś szczyt technologicznych marzeń, na pierwszego fulla nie jest jendak zła. A Commencal Meta to też jednozawias. I czy to coś determinuje?

Korby d... nie urywają. Ale za te pieniądze inni oferują praktycznie taką samą jakość.

Części sygnowane logiem producenta w tej półce cenowej to norma.

 

Jedyne, z czym się zgodzę to damper i hamulce. Damper to zwykła sprężyna, "szału ni ma", a hamulce jak to tanie mechaniki.

 

Osprzętowo źle nie jest, lepiej spośród całego rynku rowerów wypada jedynie RR 5.3. I rzeczywiście nie ma już niczego lepszego, przewertowałem wiele stron Allegro i katalogów. Nie twierdzę, że trzeba teraz zacząć kupować te 6.3 hurtowo, ale wbrew pozorom ten rower jest całkiem niezłym wyborem, gdy full to "must-have". Ale tylko wtedy. Czego rok-dwa temu bym nie powiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama RR to nie jakiś szczyt technologicznych marzeń, na pierwszego fulla nie jest jendak zła. A Commencal Meta to też jednozawias.

Kto napisał że jest zła? Czytaj ze zrozumieniem: "Nieywbitny jednozawias". A jednozawias to jednozawias...prościej się nie da...a Commencal to lekko inna konstrukcja, zajmij się porównywaniem ram o podobnej konstrukcji a nie dwóch innych podejść do jednozawiasu, bo meta ma elementy pośredniczące zmieniajace charakter i kulturę pracy zawieszenia, wiem bo miałem takowego...a ten RR to jakby powiedziec prosty jak cep i niewymyslny, ot damper ściskany między trójkątem i ramą.

 

Części sygnowane logiem producenta w tej półce cenowej to norma.

Przecież to oczywista oczywistość...

 

wbrew pozorom ten rower jest całkiem niezłym wyborem, gdy full to "must-have".

Nie jest wcale dobrym wyborem, gdy na starcie trzeba wymieniać damper a w najbliższej kolejności heble...to wręcz idiotyczny wybór, bo na starcie trzeba dokładać pieniądze do całej imprezy która z założenia miała być niskobudżetowa. Dolicz sobie 6-7 stów za damper w najlepszym układzie i drugie tyle za hamulce...przy dobrych wiatrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, masz. Santa Cruz Heckler. Identyczne podejście do zawieszenia.

 

Czepiasz się części, a nagle stwierdzasz, że to oczywista oczywistość. No to jak w końcu?

 

Są ludzie, którzy nie dokładają do roweru wcale. I to dla nich sprzęt. Ani mi, ani Tobie by nie wystaczył, jasne. Ale to nie my jesteśmy targetem dla sklepu w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...