Skocz do zawartości

[torpedo S-S] budowa i zaplot


kervil

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Uroił mi się pomysł, który mam nadzieję zrealizować, a mianowicie torpedo single speed w szosowej ramie i na szosowej obręczy. Kolano niestety nie pozwala mi na OK, a łyknąłem filozofię upraszczania. Kilka dni zajęło mi dorwanie piasty z odpowiednio długą osią do mojej ramy (135) i w końcu upolowałem Sturmey-Archera (SC o ile się nie mylę):

 

http://allegro.pl/piasta-tylna-torpedo-sturmey-archer-porzadna-i2291973594.html

 

do tego planuję obręcz

 

http://allegro.pl/obrecz-swift-arriv-czarna-43mm-36-otw-ostre-tor-i2298699427.html

 

Niestety, zamiast zlecić to specjalistom, postanowiłem w przypływie ambicji zaplatać sam (do centrowania oddam serwisowi). Tutaj pojawiają się pytania:

 

1. Czy zaplot 3x do wagi ~80kg i średnio forsownej jazdy ujdzie?

 

2. Czy są jakieś szczególne zasady zaplatania takiego koła z uwagi na specyfikę działania hamulca w tych piastach?

 

3. Szprychy- cieniowane, czy raczej na pierwsze zaplatanie zwykłe, żeby nic nie spie**zyć?

 

Może ktoś takiego potworka już robił i ma jakieś inne dobre rady, zanim zacznę?

 

Dzięki z góry za pomoc!

  • Mod Team
Napisano

Spooko luuz to nie takie straszne jak to wyglada, ładuj standardowe 3 krzyże i sie nie martw. Szprychy to zależy jak na pierwszy raz nie brałbym cieniowanych, poza tym jak w tym sens dawac cieniowane szprychy jak sama piasta ważyty tylko co pół roweru to sie mija z celem :P No chyba ze taki kaprys.

 

Odnośnie hamulca w pieście to działa tak samo jak hamulec tarczowy wiec nalezy sie kierować takimi samymi wytycznymi. Co prawda mówią ze od strony napędu łebki ciągnące mają .... ble ble ble ja zaplatam jak leci i jakos nigdy w żadnym kole nic sie nie stało.

 

http://rowery.zbooy.pl/centr.html przeczytaj moze sie przydać

Napisano

Też kupiłem taką piastę, tylko na innej aukcji i też z podrapanymi napisami. Czy w ta twoja też tak ciężko się kręci, wyczuwasz kulki przy obrocie? Mam nadzieję że to z czasem minie i że nowe piasty tak po prostu mają.

Również zabrałem się za zaplatanie. Trzy krzyże, posiłkuję się książką Zinna. Teraz mam problem bo dwie szprychy koło siebie co każde dwie dziurki są o wiele za długie do tego stopnia że nie starcza gwintu na tych szprychach :/ nie wiem czy źle zaplotłem czy kupiłem za długie szprychy.

  • Mod Team
Napisano

JAk ci sie ciężko kręci to wkreś w imadło jedna strona ośki powinna mieć wycięcie, i trzymając za wajhe od hamulca odkręć nakrętkę. później delikatnie tą dźwignią od hamulca zwieksz luz tak by oś sie lekko kręciła ale nie było luzu i zakontruj nakrętkę trzymając za dźwignie od hamulca. Tak sie w torpedo luz ustawia.

 

Odnośnie szprych : http://www.prowheelbuilder.com/spokelengthcalculator/ , http://vellezz.info/projekty/spokeman/ tutaj ci podałem 2 kalkulatory , pomierz i wpisz parametry itd ... policzy ci dokładnie jaki potrzebujesz szprychy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...