Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] Problem z regulacja- zapowietrzone?


chrzanu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po zamontowaniu kola ktore musialem na chwile zdjac chcialem wyregulowac hamulec przedni (hayes stroker ryde). Regulowalem za pomoca zacisku na klapce i dokrecaniu srob lecz niestety tarcza dalej obciera a przeswit jest jakos mniejszy. Czy to mozliwe ze hamulec sie zapowietrzyl? Po zimie zauwazylem ze tarcza od czasu do czasu brzeczala podczas jazdy. Jaka jest cena takiego odpowietrzania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prawdopodobne ze wcisnąłem klamkę przy zdjętym kole. Tak czy siak kiedy zaciskam pasek na klapce żeby wyregulować hamulec to ten i tak źle się ustawia nie wiem czemu. Może jednak jest zapowietrzony? Da się to jakoś sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzuje zacisk, zakladam jednorazowa opaske zaciskowa na klamke hamulca, i przykrecal zacisk, potem odcinak opaske i tarcza nie powinna obcierac o klocki. Jaka to roznica czym zablokuje klamke, wazne zeby byla zacisnieta w chwili przykrecania zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to się da zrobić nie zaciskając try-tytką klamki :P

jedna ręką trzymasz klamke druga dokrecasz srubki w zacisku, wazne aby nie dokrecic jednej a potem drugiej tylko obie w miare z ta sama silą - nie musi byc bardzo mocno, gdy tylko zacisk jest nieruchomy krecisz kolkiem i sluchasz czy ociera... gdy nie ociera po pol obrotu dokrecasz raz jedna srubke raz drugą, wtedy zacisk sie nie przestawi przy dokrecaniu...

 

probne hamowanie , jak zas ociera zabawa zaczyna sie od nowa, jesli masz adaptery ustawione ok, to znaczy tak ze zacisk na pewno moze przesunąć się w płaszczyżnie prostopoadlej do plaszyczny kola, to musi sie udac to wyregulowac, moze sie zdarzyc tak ze zacisk juz nie moze sie przesunac w lewo/prawo bo dziurki w adapterze na to nie pozwalaja, wtedy pilnik i jazda, pilujesz adapter, lub podkladki podkladasz, zalezy z ktorej strony brakuje regulacji,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozepchaj klocki płaskim śrubokrętem - tylko delikatnie, żebyś ich nie uszkodził.

1. Załóż normalnie koło, przykręć zacisk zostawaiając delikatny luz.

Zacisnij kilka razy klamke, po którmyś razie (3 - 4) nie puszczaj, dokręć zacisk hamulca.

 

Jeśli nie pomoże:

2. Ustaw zacisk ręcznie, tak by tarcza nie tarła.

Jeśli pkt. 1 i 2 nie pomoże powtarzaj do skutku lub idź do serwisu ;)

 

Trzymam kciuki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze przesmarować tłoczki (wyjmujesz zaciski, wyjmujesz klocki, czyścisz z syfu, smarujesz tłoczki - uważaj byś nie zatłuścił czegoś! - tłoczków oczywiście nie wyjmujesz). Niektóre tłoczki lubią się "zastać" i niechętnie potem wracają do pozycji wyjściowej.

Potem proponuję odpowietrzyć, ustawić - i musi grać (zakładam, że tarcze są proste).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dopiero dzisiaj znalazlem czas na ogarniecie mojego problemu. Wczesniej jedynie rozepchalem tloczki srubokretem i tyle. Teraz zdjalem kolo, rozepchalem klocki i wsadzilem w nie troszke grubsza podkladke niz tarcza i kilkanascie razy zaciskalem klamke. Po zalozeniu jest tak jak wczesniej, czyli juz nic nie obciera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...