chrzanu Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Witam Po zamontowaniu kola ktore musialem na chwile zdjac chcialem wyregulowac hamulec przedni (hayes stroker ryde). Regulowalem za pomoca zacisku na klapce i dokrecaniu srob lecz niestety tarcza dalej obciera a przeswit jest jakos mniejszy. Czy to mozliwe ze hamulec sie zapowietrzyl? Po zimie zauwazylem ze tarcza od czasu do czasu brzeczala podczas jazdy. Jaka jest cena takiego odpowietrzania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Przy zapowietrzonym hamulcu masz gumowatą klamkę, nie wpływa zapowietrzenie na ocieranie tarczy. Być może wcisnąłeś klamkę przy zdjętym kole, co spowodowało wysunięcie tłoczków, Rozepchaj tłoczki płaskim śrubokrętem i wtedy wyreguluj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrzanu Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Bardzo prawdopodobne ze wcisnąłem klamkę przy zdjętym kole. Tak czy siak kiedy zaciskam pasek na klapce żeby wyregulować hamulec to ten i tak źle się ustawia nie wiem czemu. Może jednak jest zapowietrzony? Da się to jakoś sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 kiedy zaciskam pasek na klapce zeby wyregulowac hamulec ??? jaki pasek na jakiej klapce??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 30 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 OMG, chyba chodzi o przytrzymanie klamki, żeby zacisk się ustawił równo z tarczą... W moim przypadku takie ustawianie się nie sprawdza, trzeba 'ręcznie' sprawdzać prześwit i delikatnie przesuwać zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrzanu Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Dziwne bo jak robilem to rok temu, kiedy rower byl nowy to nie bylo problemu z ustawieniem zacisku tym sposobem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Tzn jakim sposobem? I co to jest pasek na klapce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrzanu Napisano 1 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 Luzuje zacisk, zakladam jednorazowa opaske zaciskowa na klamke hamulca, i przykrecal zacisk, potem odcinak opaske i tarcza nie powinna obcierac o klocki. Jaka to roznica czym zablokuje klamke, wazne zeby byla zacisnieta w chwili przykrecania zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 1 Maja 2012 Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 to się da zrobić nie zaciskając try-tytką klamki jedna ręką trzymasz klamke druga dokrecasz srubki w zacisku, wazne aby nie dokrecic jednej a potem drugiej tylko obie w miare z ta sama silą - nie musi byc bardzo mocno, gdy tylko zacisk jest nieruchomy krecisz kolkiem i sluchasz czy ociera... gdy nie ociera po pol obrotu dokrecasz raz jedna srubke raz drugą, wtedy zacisk sie nie przestawi przy dokrecaniu... probne hamowanie , jak zas ociera zabawa zaczyna sie od nowa, jesli masz adaptery ustawione ok, to znaczy tak ze zacisk na pewno moze przesunąć się w płaszczyżnie prostopoadlej do plaszyczny kola, to musi sie udac to wyregulowac, moze sie zdarzyc tak ze zacisk juz nie moze sie przesunac w lewo/prawo bo dziurki w adapterze na to nie pozwalaja, wtedy pilnik i jazda, pilujesz adapter, lub podkladki podkladasz, zalezy z ktorej strony brakuje regulacji, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 1 Maja 2012 Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 Tylko po co ta cała operacja z zaciskaniem klamki jak tym sposobem i tak nie ustawisz poprawnie zacisku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 1 Maja 2012 Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrzanu Napisano 1 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 Czy zacisniecie klamki bez tarczy moze spowodowac zapowietrzenie sie? Bo po zalozeniu tarczy lapie wyzej niz wczesniej, no i nie ma jak wyregulwoac bo strasznie maly przeswit sie zrobil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 1 Maja 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 Jeżeli tłoczki nie wyskoczyły to raczej nie. Z resztą gdyby sięzapowietrzył to byłoby zupełnie odwrotnie - klamka dochodziłaby znacznie dalej niż zwykle. Rozepchaj klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seebcioo Napisano 1 Maja 2012 Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 Rozepchaj klocki płaskim śrubokrętem - tylko delikatnie, żebyś ich nie uszkodził. 1. Załóż normalnie koło, przykręć zacisk zostawaiając delikatny luz. Zacisnij kilka razy klamke, po którmyś razie (3 - 4) nie puszczaj, dokręć zacisk hamulca. Jeśli nie pomoże: 2. Ustaw zacisk ręcznie, tak by tarcza nie tarła. Jeśli pkt. 1 i 2 nie pomoże powtarzaj do skutku lub idź do serwisu Trzymam kciuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuvel Napisano 1 Maja 2012 Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 Spróbuj jeszcze przesmarować tłoczki (wyjmujesz zaciski, wyjmujesz klocki, czyścisz z syfu, smarujesz tłoczki - uważaj byś nie zatłuścił czegoś! - tłoczków oczywiście nie wyjmujesz). Niektóre tłoczki lubią się "zastać" i niechętnie potem wracają do pozycji wyjściowej. Potem proponuję odpowietrzyć, ustawić - i musi grać (zakładam, że tarcze są proste). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrzanu Napisano 21 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 Dopiero dzisiaj znalazlem czas na ogarniecie mojego problemu. Wczesniej jedynie rozepchalem tloczki srubokretem i tyle. Teraz zdjalem kolo, rozepchalem klocki i wsadzilem w nie troszke grubsza podkladke niz tarcza i kilkanascie razy zaciskalem klamke. Po zalozeniu jest tak jak wczesniej, czyli juz nic nie obciera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.