Lukasz71 Napisano 30 Kwietnia 2012 Napisano 30 Kwietnia 2012 Planuję zakupić nowe oponki do mojego fulla 150mm. Nowe opony muszą spisywać się znacznie lepiej w terenie niż Crossmarki 2.1 EXC, być bardziej komfortowe. Wybór padł na: - Continenal X-King 2.4 RS , 550g (przód) - Maxxis Ikon 2.2 EXC , 480g (tył) Do opon lekkie dętki Maxxis Ultralight (grubość 0.6mm). Gdyby pojawiły się problemy z przebiciami, to założę trochę grubsze dętki Maxxis Welter Weight (grubość 0.9mm). Z tego co wyczytałem, to obie opony są bardzo szybkie. Przedni X-King powinien być dużo bardziej przyczepny od Crossmarka, przez co pozwoli na agresywniejszą jazdę w terenie. Tylny Ikon również powinien mieć ciut lepszą przyczepność niż Crossmark. Do tego sporo większe balony, czyli amortyzacja cud miód i orzeszki . Zamierzam używać ich na co dzień (tereny wyżynne) + czasami wypady w góry(wtedy zakładałbym grubsze dętki). Czy wybrałem zestaw idealny do lekkiego fulla 150mm ? Szybkie, przyczepne, bardzo komfortowe i w ogóle ...
tobike Napisano 30 Kwietnia 2012 Napisano 30 Kwietnia 2012 Jeżdżę w fullu na X-kingach 2,2 Protection i są to naprawdę fajne oponki, opanowałem niedawno technikę jeżdżenia na nich w głębszym piachu i radzą sobie rewelacyjnie, boczne klocki dobrze trzymają w zakrętach. Jeżeli planujesz góry to proponuję wersje Protection (ze względu na mocniejsze ścianki które w lekkich wersjach są po prostu jak papier), ta wersja lubi niższe ciśnienia i łatwo ją uszczelnić mleczkiem. Nie jeździłem niestety na Crosmarkach ani Ikonach, porównuje do Kendy Karmy.
Lukasz71 Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Napisano 30 Kwietnia 2012 Jakoś nie widzę sensu kupowania wersji wzmocnionych specjalnie tylko na 1-2 wypady w góry rocznie. Moim "Protection" , "EXO" w góry będzie ciut wyższe ciśnienie niż zazwyczaj + grubsze dętki. X-King 2.4 jest znacznie większy niż 2.2, zdjęcie z porównania w linku: ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.