Skocz do zawartości

[Piasta]Luzy w nowym rowerze


marqius

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Jestem tu nowy ale liczę ,że zagoszczę na dłuzej :)

 

po wielu poszukiwaniach itd w czwartek zakupiłme CUBEa AIM Disc. Rower nie jest może z najwyższej półki

ale na moje potrzeby jest w sam raz.

Ale ja z innym problemem.

 

A więc:

 

Zakup roweru w czwartek i wieczorem po przywiezieniu do domu od razu jazda testowa 10km.

To na co od razu zwróciłem uwagę. Przy zaciśniętych hamulcach (tarczowe hydrauliczne) jest luz na obu "piastach" przy ruszaniu rowerem do przodu i tyłu. Jest to luz bardzo mocno wyczuwalny pod "tyłkiem" i na kierownicy.

Tarcza jest nieruchoma więc luz na klocku nie wchodzi w grę.

 

Więc wróciłem do sklepu. Zdziwienie sprzedawców było duże. Niestety, stwierdziłem ,że brak im podstawowej wiedzy serwisowej.

To sklep Sportowy DELTA. Ale tylko u nich mogłem kupić CUBE. Wciskali mi kit ,że tak musi być. Przy moim zdecydowanym proteście

i sprawdzeniu stwierdzili ,że to luz na łożyskach i tak będzie.

 

Wk....się nie miłosiernie i złożyłem oficjalną reklamację i kazałem wysłać rower do CUBE.

 

Czy Waszym zdaniem jest to luz łożysku i da się go zlikwidować ? A może jest to objaw czego innego ?

 

 

Proszę o podpowiedź.

Napisano

Ja mam tak samo przy Acidzie i byłem przekonany, że to luz na klockach.

 

 

Tarcza ani drgnie. Rusza się koło względem tarczy. I to jest niesamowite ,że dzieje się tak w nowym rowerze.

 

90% ludzi , którzy kupią rower nie zwróci na to uwagi. Ale są tez tacy bardziej drobiazgowi :D

 

Ale przyjechał do mnie wczoraj kolega na identycznym "bajku" jak Twój i nie ma ani jednego milimetra luzu.

Napisano

Rusza się koło względem tarczy.

 

jeśli by tak było to by oznaczało, że masz niedokręconą tarczę do piasty :P wydaje mi się że to luz na klockach... też taki mam, a o luzie na piastach nie ma mowy, bo to mavic crossride na lozyskach maszynowych...

Napisano

Czyli uważasz ,że dokręcenie tarczy zlikwiduje ten problem? Z tym ,że przy ruchu przód/tył jest delikatnie wyczuwalne "chrzęknięcie".

 

Poza tym http://www.ceneo.pl/15385447s ja tam widzę ,że łożyska kulkowe.

 

 

A to link do zdjęć. Można zauważyć ,że tarcza jest mocowania Nitami. http://www.cube.eu/p.../comp/aim-disc/

 

 

A jeżeli Twój rower jest na V-brakeach to zawsze będzie luz na klocku :) a tutaj jest hydraulika :)

Napisano

witaj.

kolego mam ten sam problem. odesłałaem najpierw koła. przysłano bez popraway. wysłałem cały rower. kupiłem go 2 miesiące wcześniej a się okazuje że wszyscy ganiają a ja nie mam czym. jeżeli cube rozpatrzył Ci już reklamacje to daj znać. ja odesłałem do sprzedawcy, poczytałem i z tego co widzę sporo osób ma podobny problem.

czekam na odpowiedż od mojego sprzedawcy. chyba jakaś nie fartowna seria nam się trafiła.

Napisano

witaj.

kolego mam ten sam problem. odesłałaem najpierw koła. przysłano bez popraway. wysłałem cały rower. kupiłem go 2 miesiące wcześniej a się okazuje że wszyscy ganiają a ja nie mam czym. jeżeli cube rozpatrzył Ci już reklamacje to daj znać. ja odesłałem do sprzedawcy, poczytałem i z tego co widzę sporo osób ma podobny problem.

czekam na odpowiedż od mojego sprzedawcy. chyba jakaś nie fartowna seria nam się trafiła.

 

 

Jak rozumiem, sprawa dotyczy tego samego modelu ?

 

Zawszę można odstąpić od zakupu i zażądać zwrotu kasy. Towar wadliwy.

Napisano

marqius - ja tez mam tarczowki hydrauliczne, tylko ze ja mam tarcze przykrecane na 6 srubek do piasty

 

airotor-160mm-ashima-kolorowe.jpg

 

a ty masz centerlocka, i stad te nity widać,

 

ASMRT53_743_4f4bf585c5110.jpg

 

ale nitami jest przymocowana do specyficznego shimanowskiego mocowania tarczy na piascie....ten wielowypust, a nastepnie naklada sie tarcze na piaste i dokreca takim okrągłym lockerem/nakretką

 

13413.jpg

 

piaste masz z lozyskami kulkowymi, ale ja mowilem o swojej, luz pewnie pochodzi z klocków i nic nie zrobisz z tym, ja mam taki i kazdy raczej ma w tych hamulcach, bo mam takie same :)

i

może ten locker miales slabo dokrecony i tarcza latała minimalnie na tym wielowypuscie, albo spasowanie mocowania tarczy ma niewielki luz i wlasnie go wyczuwasz.. i nie bedzie sie dalo z tym nic zrobic

Napisano
A jeżeli Twój rower jest na V-brakeach to zawsze będzie luz na klocku :)

Nie będzie luzu na klocku bo ten jest przykręcany na sztywno do ramienia a w przypadku tarczówek klocek nic nie trzyma i dlatego jest niewielki luz. Dodając do tego średnicę koła robi się już całkiem konkretny luz.

Napisano

Nie będzie luzu na klocku bo ten jest przykręcany na sztywno do ramienia a w przypadku tarczówek klocek nic nie trzyma i dlatego jest niewielki luz. Dodając do tego średnicę koła robi się już całkiem konkretny luz.

 

 

A zatem jak wyjaśnić inny model CUBE kolegi, który ma identyczne hamulce a luzu nie posiada :) na tych samych kołach. Rama inna i reszta osprzętu inna

Napisano

fachowcy...

dlatego wolę wszystko sam zrobić, taniej szybciej i pewniej

 

Zgadza się. Ale nie bede pchal lap do roweru który Ma 2 dni :D a ,, przyczyny,, nie jestem pewien dlatego pojawił się temat.

Napisano

Poczytałem popytałem i prawdopodobnie chodzi o to ,że to jest urok tarcz centerlock schimano :)

Na tych ząbkach jest minimalny luz. Dziwne ,że w nowym rowerze jest aż tak duży..

 

 

Odpowiedź sklepu po telefonicznej diagnozie z dystrybutorem? hmm...luz na klockach.

Jaja sobie z ludzi robią i myślą ,ze ludzie to już totalni debile.

 

 

 

Natomiast martwi mnie ten luz i zastanawiam się czy to "bezpieczne".

Napisano

Poczytałem popytałem i prawdopodobnie chodzi o to ,że to jest urok tarcz centerlock schimano :)

Na tych ząbkach jest minimalny luz. Dziwne ,że w nowym rowerze jest aż tak duży..

 

 

Odpowiedź sklepu po telefonicznej diagnozie z dystrybutorem? hmm...luz na klockach.

Jaja sobie z ludzi robią i myślą ,ze ludzie to już totalni debile.

 

 

 

Natomiast martwi mnie ten luz i zastanawiam się czy to "bezpieczne".

 

 

No i po wielu bojach i udowadnianiu "sprzedawcom" wyszło ,ze jest to jednak luz między tarczą a kołem. Poluzowuje się cały czas ten locker. Będą wymieniać na inne lub : to pomysł sklepu, ,że dokręcą z użytkiem specjalnego kleju :)

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Temat się raczej nie skończy, bo luz na Center Lock'u jest normalny i nic się z tym nie zrobi.

 

A ja dzisiaj podjechałem z skrzypiącym siodełkiem do skiteamu i przy okazji napomknąłem o tym luzie. Gość stwierdził, że trzeba to skręcić, tak zrobił i luz zniknął. Nie wiem dokładnie co zrobił, ale skutecznie ;-)

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...