xxRafalxxx Napisano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Witam. Obecnie mam na przodzie założony amortyzator Rock Shox J3 który nawet po odblokowaniu strasznie ciężko pracuje. Znajomy ma Rock Shox Tora który po odblokowaniu pracuje lekko. Na Allegro zauważyłem, że można kupić same sprężyny od Rock Shox-a Tora. I tu pytanie - czy można wymienić same sprężyny z J3 na sprężyny Tora (wkładając je do J3) i czy da to ten sam efekt co jak bym miał oryginalną Torę? Z góry dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrdi Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Nie wiem na pewno, ale J3 ma golenie 28mm, a Tora 32mm więc nie będzie pasować. Darty mają taką srednice można znich sprężyne przełożyć. Najbardziej miekka jest oznaczona kolorem żółtym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Kiedy ostatnio czyściłeś amortyzator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xxRafalxxx Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Kiedy ostatnio czyściłeś amortyzator? nie wiem jak poprzedni właściciel ale ja odkąd mam go blisko 3 lata (co prawda jeżdżę nim tylko w sezonie) to chyba tylko ze 2 razy... :/ Próbowałem spryskać golenie tym płynem WD40 ale to nie wiele dało. W lewej goleni jak ją odkręciłem od góry jest sprężyna i to chyba ona powoduje twardą pracę amortyzatora. Mi zależy by amort.pracował lekko, jak jeżdżę teraz to czuje jak bym jeździć na wozie drewnianym a nie na rowerze z przodem amortyz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Rozkręć go, wyczyść dokładnie, zalej świeżym olejem dla poprawy smarowania wewnatrz a golenie spryskaj nie WD a np. Brunoxem, jak ta trywialna czynność nie pomoże będziemy zastanawiać się dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Renn Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Rozórz amortyzator wyczysć go dokładnie , jeśli są dwie sprężyny jedną możesz wyjąc ewentualnie poszukać spręzyny od judy TT tam seryjnie była jedna i nawet miękka w necie znajdziesz serwisówkę do judy poszukaj, a znajdziesz jak amortyzator sie rozbiera ewentualnie jeśli nie chcesz sie w to bawić oddaj do serwisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 1 Maja 2012 Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 To nie jest zaawansowana konstrukcja, więc bez problemu zrobisz to we własnym zakresie. Chyba że nie lubisz grzebać przy rowerze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xxRafalxxx Napisano 3 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 Dzięki bardzo Wam wszystkim za odpowiedzi. Jeszcze ostatnie pytanie - jakim olejem zalać ten amortyzator? Czy to są jakieś specjalne do tego oleje? W lewej goleni w której jest sprężyna - ją też zalać olejem czy nasmarować smarem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 3 Maja 2012 Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 Możesz użyć silnikowego. Im mniej "W" tym rzadszy- więc bardziej miękki, chodź różnica nie jest strasznie duża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.