terragady Napisano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Witam, mam mały problem z moimi hamulcami, mianowicie chcąc podregulować je, odkręciłem chyba śruby których ruszać nie powinienem i wyciekł mi olej po naciśnięciu klamki. Już się naczytałem jak tam wszystko mam zalać ale dalej nurtuje mnie pytanie do czego są te śrubki, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić do czego służy każda pokazana na rysunku niżej? Wiem że te dwie skierowane do góry służą do regulacji tłoczków? (odkręcamy, zaciskamy klamkę, i dokręcamy śruby, a tutaj jeszcze małe pytanie jak mocno nacisnąć klamkę? Czy jak nacisnę lżej to będą mocniej hamowały albo klamkę będzie trzeba mniej naciskać?) Do czego służą pozostałe śruby? Na jednej tam jest taka uszczelka gumowa, bo są dwie takie tam podobne, do jednej idzie linka a druga właśnie ma tą uszczelkę tylko. Czy mogę zalać jakimś innym olejem niż Shimanowski? Są jakieś lepsze tańsze zamienniki? Po prostu olej mineralny mogę jakiś kupić? Czy lepiej już dołożyć im i kupić ten shimanowski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 1.Dwie śruby czarne, z podkładkami, na końcach zacisku: mocują zacisk do adaptera. 2.Dwie duże śruby na boku zacisku: śruby łączące dwie połówki zacisku ze sobą. 3.Duża srebrna śruba: mocuje przewód do zacisku. 4.Mała czarna "śrubka" z kapturkiem gumowym: odpowietrznik. 5.Srebrny metalowy złożony z dwóch połowek "pręcik" z uchem - zawleczka trzymająca klocki. Śrub z pkt 2 nie ruszasz, Śrubę z pkt 4 obracasz o 180 stopni przy odpowietrzaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
terragady Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Dziękuję, pokiełbasiło mi się trochę żę odpowietrznik jest przy zbiorniku, nie wiem dlaczego i dlatego się zastanawiałem do czego jest tamto. Fakt nie pomyślałem za bardzo. Ok to ja ruszyłem te śrubki z pkt 2 i nacisnąłem klamkę, tarcze były włożone i wtedy wyciekł olej. Mam nadzieję że nic takiego nie nabroiłem i jak napełnię i odpowietrzę wszystko będzie cacy. Choć po mału i tak zbieram na jakieś lepsze hampelki. Co do oleju to już doczytałem że można kombinować z jakimiś innymi mineralnymi typu ten LHM od Citroena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Nabroiłeś. ponieważ te śruby zespajają połówki zacisku; w jednym miejscu te połówki łączą się kanałem przepuszczającym płyn hamulcowy a miejce to uszczelnione jest gumowym oringiem. Prawdopodobnie płyn wyciekł w dół, więc mógł dostać się do przestrzeni gdzie znajdują się klocki i zalać je. Teraz musisz co następuje: 1. Dokręcić śruby pkt 2 2. Wyciągnąć klocki 3. Sprawdzić czy są suche, na zewnątrz i na okładzinie 4. Wysuszyć w środku zacisk, tam gdzie znajdują się klocki 5. Odpowietrzyć hamulec (nie wiem co znaczy dla ciebie dolać płyn) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
terragady Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 5. Odpowietrzyć hamulec (nie wiem co znaczy dla ciebie dolać płyn) Dolać w sensie uzupełnić w zbiorniczku ten płyn co mi wyciekł, trochę się go polało. Bo rozumiem że tam musi go być po brzegi? Tak jak wszędzie piszą w poradnikach o odpowietrzaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Rozkręcając zacisk prawie na pewno spowodowałeś dostanie się do układu w tym miejscu powietrza, ubytek ze zbiornika możesz mylić z ubytkiem naturalnym, jaki powstaje w czasie zużywania się klocków i automatycznego obniżania się poziomu płynu w zbiorniku. Dolanie płynu prawie na pewno nie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.