Lezza Napisano 29 Kwietnia 2012 Napisano 29 Kwietnia 2012 Witam, być może przesadzam ale jednak zapytam, ewentualnie pojadę jutro do fachowca jeżeli mi przyznacie rację. Chodzi mi o to, że tylnie koło ma większy opór od przedniego. Mam na blacie jakieś 600km swoim follusiem od końca lutego i nie chciałbym się zdziwić 40km od miasta w lesie że mi się coś dzieje niedobrego z kołem. Reasumując, czy tylnie koło zakręcone powinno się kręcić krócej od przedniego? jeżeli tak to dlaczego tak się dzieje, co może być przyczyną. Piasta z tyłu to M525 Deore. EDIT: Na pewno klocki hamulcowe nie trą, także nie piszcie tego . Ścisk koła również nie jest mocny. Trzeba było wpisać po prostu inaczej w wyszukiwarce na forum i zaraz się posypały tematy podobne. Także poczytałem, wyczytałem co chciałem i nie ma się czym przejmować. Temat do usunięcie i sorry za double temat, nie wiem jak to się stać mogło.
tobo Napisano 29 Kwietnia 2012 Napisano 29 Kwietnia 2012 To oczywiste, dlaczego: W piaście z tyłu masz cztery łożyska, łożyskowany jest bębenek i oś. Z tyłu masz mechanizm zapadkowy. Mechanizm siłą rzeczy spowalnia koło (nawet jeśli minimalnie, to jednak), Najczęściej jednak przyczyną są łożyska konusowo-kulkowe w piastach - niski model = gorsza jakość elementów, mniejsza gładkość bieżni, do tego różnie wygląda sprawa wyregulowania łożysk. Piasta to 525, niski model, więc jej fabryczne skręcenie pewnie pozostawia trochę do życzenia; na pewno przednią piastę skręcał inny Malezyjczyk, może ma więcej doświadczenia
Lezza Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Napisano 29 Kwietnia 2012 Z przyjemnością bym ją zmienił na sramowską x7.
tobo Napisano 29 Kwietnia 2012 Napisano 29 Kwietnia 2012 Ostatnio serwisowałem coraz rzadziej pojawiające się shimanowskie wyższe modele piast, deore lx i xt i uszczelnienie w nich jest całkiem sympatyczne, a po skontrowaniu kręcą się fajnie. Shimano do deore włącznie trzeba często otwierać jeśli chce się je utrzymać przy życiu np w czasie jazdy w zimie.
Lezza Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Napisano 29 Kwietnia 2012 Jeżeli bym się zdecydował, to masz jakieś przeciwwskazania dotyczące srama x7 jako piasty? pytam, ponieważ chciałbym to zrobić dobrze a jest to jeden z niewielu elementów który bym chciał wymienić w swoim rowerku od czasu zakupu, zwłaszcza że mam cały osprzęt na sramie.
tobo Napisano 29 Kwietnia 2012 Napisano 29 Kwietnia 2012 Sram kiedyś miał w ofercie piasty, potem długą przerwę, teraz ma je znowu. Więc o jakości niewiele można powiedzieć, do tego potrzeba dłuższego czasu i wielu klientów, którzy kupią taki produkt.
Obes Napisano 29 Kwietnia 2012 Napisano 29 Kwietnia 2012 Wybiera się to co najlepsze, ja też mam część napędu na Sramie, resztę na Shimano (ponieważ np. Sram nie robi przednich przerzutek E-type) ponadto Sram też zaliczył parę wtop np. za mocno zanitowane łańcuchy czy problemy z przerzutkami X7, w przerzutce X9 zaraz po zakupie zatarło mi się łożysko kółeczka - mimo to używam z tyłu X0 , ale piasty mam DT Jak napisał Tobo piasty Sram jeszcze nie są sprawdzone ...
Lezza Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Napisano 29 Kwietnia 2012 Dzięki za odpowiedzi. Zauważyłem jeszcze, że w ciszy jak zakręcę kołem, słychać co 3/4 obrotu kołem jakieś trzaski delikatne. Generalnie przednie koło nie wydaje kompletnie żądnego dźwięku natomiast tylnie, coś jest z nim nie tak, chyba podskoczę jutro do serwisu jednak, niech zerkną, może kulki? kto wie jak to piasta z niższej półki. ok mam już problem. Śruby od osi są poluzowane, rower jest nowy, nie miał przeglądu jeszcze, także jutro skaczę do serwisu z nim dokładnie od prawej strony ta nakrętka, nie mam pojęcia co ona niby trzyma.... czy ma to jakieś znaczenie? to nie jest czasami kontrująca?
Obes Napisano 29 Kwietnia 2012 Napisano 29 Kwietnia 2012 Ta nakrętka powinna być dokręcona służy skontrowania nakrętki która jest bieżnią łożyska i jest za podkładką , strzelanie może też oznaczać, że między kulki dostał się brud.
Lezza Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Napisano 30 Kwietnia 2012 Rozkręcone, za kontrowane na nowo, poskręcane. Okazało się, że było zbyt mocno skręcone dlatego zatrzymywało się znacznie dłużej od przedniego. No i w grę wchodzi słabe jakościowo M525 od Shimano. Z przodu mam konkretną rakietę, ale z tyłu chyba zmienię. Propozycje mile widziane, do 200PLN za nową piastę, na 6 śrub do tarczy.
Schwefel Napisano 30 Kwietnia 2012 Napisano 30 Kwietnia 2012 Zauważyłem jeszcze, że w ciszy jak zakręcę kołem, słychać co 3/4 obrotu kołem jakieś trzaski delikatne. Generalnie przednie koło nie wydaje kompletnie żądnego dźwięku natomiast tylnie, coś jest z nim nie tak, chyba podskoczę jutro do serwisu jednak, niech zerkną, może kulki? kto wie jak to piasta z niższej półki. Kolego nie szukaj problemów na siłę. 600km to jest śmieszny przebieg dla każdej piasty. 525 miałem i bardzo dobrze wspominam. Ponad 15tys.km przejechałem bez żadnej ingerencji, później smarowanie i dalsze 5tys.km aż do skasowania obręczy o kamień.
Lezza Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Napisano 30 Kwietnia 2012 Skoro tak mówisz, to przestaje szukać
tobo Napisano 30 Kwietnia 2012 Napisano 30 Kwietnia 2012 Te piasty są ok, w suchych warunkach. W mokrych woda dostaje się przez kulawe uszczelnienia i piasta umiera, stwoją reanimowałem dwa razy tej zimy, już mi się nie chce trzeci raz.
Obes Napisano 1 Maja 2012 Napisano 1 Maja 2012 Ja straciłem zaufanie do piast Shimano kiedy w nowych Xt z 2010 zaczęły spadać uszczelnienia , ale, że małżonka niezbyt intensywnie używa roweru to na razie działają
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.