ficuss Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 Witam! Zamierzam kupić sobie nowy rower. Przeznacznie? Głównie chodzi mi o najróźniejsze szlaki leśne (nie góry, mieszkam na pomorzu), do tego dojdzie na pewno też miasto - nie oszukujmy się, po mieście też będę jeździł. Budżet mam do 1500, przekraczanie ceny nie wchodzi w gre. Zależy mi by rower był z sklepu, nie z aukcji czy sklepu. Z tego co obczaiłem w salonach najlepiej prezentują się dwa rowery: - Unibike Fusion Disc - Giant Revel 3 / Disc Pierwszy rower ma na pewno lepszy osprzęt, jednak ma znacznie gorszą geometrię ramy i kierownice. Drugi analogicznie. Drugim krytetrium jest czas. Mam 171 cm wzrostu, więc szukam ramy 17, max 18. Z początku byłem przekonany że logicznym wyborem jest Fusion, teraz zmieniłem zdanie. Głównie dlatego że zależy mi na czasie, jest majówka, ładna pogoda - wiadomo. Problem pojawia się przy fusionie, w sklepach nie ma tej ramy! Będzie dopiero między 10-20 maja, jak nie później. Dziś będąc w sklepie zauważyłem Giant Revel 3, pojeździłem - wszystko fajnie, wygodnie, świetna geometria ramy. Martwi mnie jednak trochę osprzęt, Acera i Tourney, do tego widelec 80mm. Z drugiej strony, szłyszałem że rama, geometria jest bardzo ważna, nawet ważniejsza od osprzętu - który w sumie można potem wymienić, z biegiem czasu. Kolejne pytanie: Giant Revel 3 zwykły czy Disc? Warto dać 200zł więcej za dodatek tarczówek mechanicznych? Wiem że jest za 1700 normalnie, jednak mam zniżkę 10%. Znając was, podacie mi setki innych ofert. Prosiłbym jednak o zbadanie tego co napisałem. Jeśli już inne oferty, to tylko z sklepów "ProSport Wejherowo" "Zuchlisnki - gdynia". Dziękuje, licze na szybki odzew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 Pośpiech to zły doradca, możesz później odpokutować to. Unibike - raczej kupowałbym tego, nie wiem czemu miał by mieć gorszą geomerię, a osprzętowo wypada zdecydowanie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ficuss Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Coraz bardziej nastawiam się jednak na Gianta. Osprzęt można zawsze stopniowo ulepszać, ramy nie bardzo. Dodam jeszcze jedno pytanie: http://www.sklepprosport.pl/rower-giant-revel-3-2012.html czy http://www.sklepprosport.pl/rower-giant-revel-3-disc-2012.html Różnią się głównie hamlucami, zwykły ma TEKTRO, typu V a DISC ma TEKTRO Aquila, mechaniczne tarczowe. Do tego dochodzi w Discu: - blokada - zamiast GX02 jest GIANT CR70 (lepszy, gorszy?) - piasty z FORMULA aluminiowe na FORMULA DC20/22 Disc Czy jest to warte tych 200 zł skoku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Piasty są dostosowane do tarcz hamulcowych - tylko taka różnica, Z obręczami nie pomogę, ale zakładałby się, ze niczym się nie różnią Wten cenie hamulce tarczowe to raczej klopot niż zysk, tym bardziej mechaniczne, wolałbym V-ki mniej kłopotliwe i tańsze klocki. Naj wiekszy zysk jest na blokadzie skoku, ale ja w crossie daje sobie radę bez i nie narzekam, więc bez przesady, prawidłowa regulacja napięcia wstępnego i mozna jeździć po mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ficuss Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Czyli twoim zdaniem bardziej opłaca się zwykły model? Dzięki wielkie Jeszcze jedno: zintegrowane stery to jakiś kłopot? Czytałem trochę na forum, jednak nic konkretnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 zdefiniuj "zwykły rower". zintegrowane stery to jakiś kłopot? Moim zdaniem, amator, prawidlowo kasując luzy, czasami coś tam smarując (choć nie koniecznie) nie jest w stanie "skasować" sterów. Bardziej patrzył bym czy to są stery A-Head, czy starego typu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ficuss Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Miałem na myśli wersje bez tarczówek jako zwykły model Dziś prawdopodobnie będę miał okazję przetestować Gianta Revel 3 w terenie, więc dam znać jak wypadł, tymczasem dzięki za rady i wytlumaczenie pewnych kwesti. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.