kolcichy Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 Witam. Mam problem. Otóż kupiłem niedawno nowy rower - Specialized Carve Comp 29er. Przejechałem głównie po szosie ok 250km. Wziąłem udział w Maratonie Gryfa MTB na 30km i coś się stało z moją tylną tarczą (tak jakby szurała). Oddałem rower na przegląd. Nic to nie dało. Otóż obciera cały czas w tym samym miejscu(co pełny obrót koła) i tylko wtedy jak się na nim jedzie ok 1min. Na sucho nie ma żadnych odgłosów. W serwisie gdzie kupowałem rower poluzowali mi troszkę szczęki i powiedzieli, że tarczówki zawsze będą hałasować. Po wizycie w serwisie przejechałem 40km dosyć szybkim tempem ( śr. 31km/h) i tarcze tarły non stop. Dźwięk jakby ktoś noże ostrzył... Nie wiem, czy to tak powinno być - moim zdaniem niekoniecznie. Nie znam się na tych wszystkich nowinkach technicznych, ale przy rowerze takiej jakości takie rzeczy nie powinny się, moim zdaniem, dziać. Czy to prawda, że tarcze mogą takie dźwięki wydawać cały czas? Że trzeba czekać, aż się dotrą? A to tak hałasuje, że ludzie na mnie dziwnie patrzą jak obok nich przejeżdżam. Sam słucham muzyki na full, aby mi ten hałas nie przeszkadzał. Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie, porady i pomoc. Dodam, ze na serwisie lekko poluzowali mi hamulec. Poza tym - nie wiem, czy to ważne - ale jak delikatnie hamuję, to hałas i tarcie znika... Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 Masz krzywą tarczę. Trzeba ją wyprostować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris86b Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 Skąd ja to znam:) Sam przed chwilą borykałem się z czymś podobnym, ale u mnie jest o tyle mało krzywa tarcza że udało się zaciskiem skorygować tarcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...