Skocz do zawartości

[opona] jaka opona bez "bieżnika"


DANIEL111

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam rower taki http://archiwum.rowe...=7&gr=56&id=378 z oponami takimi MERIDA RACE 26" x 2.1 i chciałbym założyć jakieś oponki na których jeździłoby się lepiej po asfalcie oponę typu slick jak coś takiego http://allegro.pl/op...2272066002.html lub może cos takiego http://allegro.pl/opona-26-x-1-50-kenda-kwest-waska-trening-na-26-i2242588752.html

czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie z tymi oponami czy coś cieńszego można by założyć?

Napisano

nie kupuj tych z pierwszego linka 1.90 bo je miałem i niby slick ale szerokie ,proponuje coś takiego : opona rowerowa AUTHOR Slick 26x1,5 kurier Ambike (2281598221) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. lub tego kwest kenda kolega ma i nie narzeka ,poszukaj może coś z 1.25

 

a te opony nie będą za cienkie? zależy mi żeby jeździło się zdecydowanie lżej niż na moich mtb

Napisano

Jeżeli tylko na asfalt to bym nie brał szerszych jak 1,3. Jak nie masz jakiś nadmiernie szerokich obręczy, a nie powinieneś, to nawet 1" możesz śmiało wrzucić.

Napisano

Jeżeli tylko na asfalt to bym nie brał szerszych jak 1,3. Jak nie masz jakiś nadmiernie szerokich obręczy, a nie powinieneś, to nawet 1" możesz śmiało wrzucić.

w zasadzie to ścieżki rowerowe i czasami do lasu.

Napisano

Zmieniłem opony MTB na Kendy Kwest które podlinkowałeś i jestem bardzo zadowolony. W terenie nie polata bez zmiany opon, na kole także, do tego bardziej czuć dziury i trzeba uważać na krawężnikach w mieście ale jazda na asfalcie zdecydowanie lepsza! Szybciej się przyspiesza, prędkości wyższe, mogę śmiało polecić, zresztą jest dużo opinii na forum. W węższe niż 1,5 nie chciałem się pchać żeby "komfort" jazdy w mieście jakiśtam był :icon_cool:

Napisano

Bardzo dobrze jeździło mi się na continentalach sport contact, 1,6. Na dziurawych asfaltach szersze slicki będą lepsze, zapewnią choć trochę komfortu i ochrony na dziurach.

Nie polecam maxxisow xenith, zrezygnowałem z nich po jednej jeździe, dwie dziury na 10 km dystansu, trochę za dużo...

Używam obecnie detonatorów, jednak mają jeden spory mankament - zbierają z podłoża to, po czym się jedzie, guma jest miękka.

Napisano

Zmieniłem opony MTB na Kendy Kwest które podlinkowałeś i jestem bardzo zadowolony. W terenie nie polata bez zmiany opon, na kole także, do tego bardziej czuć dziury i trzeba uważać na krawężnikach w mieście ale jazda na asfalcie zdecydowanie lepsza! Szybciej się przyspiesza, prędkości wyższe, mogę śmiało polecić, zresztą jest dużo opinii na forum. W węższe niż 1,5 nie chciałem się pchać żeby "komfort" jazdy w mieście jakiśtam był :icon_cool:

 

Ale na ścieżki rowerowe z kostki brukowej będą ok?

Napisano

Jeździłem przez dłuższy czas na oponach Kenda Kwest 1,5" i byłem zadowolony. Nie ścierały się zbyt szybko, dość dobrze trzymały się drogi przy większych prędkościach i były tanie, a o to mi chodziło, gdyż miały służyć tylko podczas dłuższych szosowych wypadów. Pewnym mankamentem jest problem przy zakładaniu, przynajmniej u mnie.

Napisano

Da się je spokojnie założyć nawet bez łyżek (choć z tymi łatwiej więc po co się męczyć bez) Jak na razie jedyny minus tych opon że boję się o jakiegoś snake, do tego w bieżnik różne "śmietki" typu kamyczki, jak na jakiś kolec traficie może być mniej przyjemnie.

Napisano

Da się je spokojnie założyć nawet bez łyżek (choć z tymi łatwiej więc po co się męczyć bez) Jak na razie jedyny minus tych opon że boję się o jakiegoś snake, do tego w bieżnik różne "śmietki" typu kamyczki, jak na jakiś kolec traficie może być mniej przyjemnie.

 

Myślę jeszcze nad szerszymi tak 1.9 ma ktoś doświadczenie?

Napisano

Myślę jeszcze nad szerszymi tak 1.9 ma ktoś doświadczenie?

Szersza to przede wszystkim większy komfort jazdy.

 

Wspominałeś coś o wjeździe do lasu - to może semi-slick? Np. dosyć tani i żywotny Geax Mezcal w rozmiarze 1.9"?

 

06.jpg

Napisano

Continental Double Fighter 1.9

 

Ważne informacje :

-bardzo niskie opory toczenia

-przyzwoita trakcja w terenach leśnych(przy zmniejszonym ciśnieniu)

-żywotność

Waga: według producenta niecałe 800 gram

 

Oto kilka linków :

http://allegro.pl/opona-continental-double-fighter-2-26x1-9-imp-row-i2262411534.html

 

http://www.rowerystylowe.pl/continental-double-fighter-reflex-50559-p-5346.html

 

http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/tire/continental/double-fighter-ii/prd_419965_151crx.aspx

Napisano

Continental Double Fighter 1.9

 

Ważne informacje :

-bardzo niskie opory toczenia

-przyzwoita trakcja w terenach leśnych(przy zmniejszonym ciśnieniu)

-żywotność

Waga: według producenta niecałe 800 gram

 

Oto kilka linków :

http://allegro.pl/op...2262411534.html

 

http://www.rowerysty...559-p-5346.html

 

http://www.mtbr.com/...965_151crx.aspx

 

Opcję z tymi oponkami też wezmę pod uwagę. Kurcze żeby ta kenda kwest miała 1.9 do 2.0 to by było ok

 

Szersza to przede wszystkim większy komfort jazdy.

 

Wspominałeś coś o wjeździe do lasu - to może semi-slick? Np. dosyć tani i żywotny Geax Mezcal w rozmiarze 1.9"?

 

06.jpg

 

 

 

 

 

 

Las też ale głównie to do pracy mam 15 km ścieżki rowerowej z kostki.i to jest główny teren tak jak pisałem zależy mi na lekkiej jeździe bo te moje mtb to dramat Szkoda że nie można przetestować sobie różnych opon:)

Napisano
Waga: według producenta niecałe 800 gram

Te opony to chyba z betonu robią :down:

Chłopak chciał trochę lepszego przyspieszenia a wy mu dajecie takie kowadła. Taka zmiana nie ma najmniejszego sensu.

 

Jak chcesz "lekko" jeździć to nie 1,9-2,0" tylko max 1,5" do tego o sensownej wadze czyli ~550g.

Napisano

Dokładnie jak wyżej, po co polecacie mu takie szerokie opony? Dla mnie 1,5 to takie optimum, opony mają dość małe opory toczenia a jakiś "komfort" na dziurach jest i mniejsza szansa na złapanie snejka, na pewno mniejsza niż przy 1.0 czy 1,25.

Byłem ostatnio na Kwestach w lesie, jedzie się szybciej i lżej na ubitych ścieżkach niż na kostkach nawet po piasku jakoś poszło a z tego co pamiętam to na semi-slickach które kiedyś miałem było okropnie. Na kamieniach jednak łatwiej stracić równowagę i na pewno nie można tak pędzić jak na oponach MTB.

Na kostce na takich i podobnych oponkach na pewno nie będziesz miał takiego komfortu jak na balonach, podobnie na słabej jakości asfalcie, ostatnio już myślałem że gumę złapałem tak się dziwnie jedzie.

Jeśli chcesz komfortowe opony na te ścieżki rowerowe to może jednak faktycznie weź coś szerokiego, powyżej 2,0 a z bieżnikiem mniej terenowym, Smart Samy są dość szybkie. Tylko że na początku tematu pisałeś o oponach na asfalt a potem piszesz o kostce brukowej więc musisz się zdecydować :)

Napisano

Dokładnie jak wyżej, po co polecacie mu takie szerokie opony? Dla mnie 1,5 to takie optimum, opony mają dość małe opory toczenia a jakiś "komfort" na dziurach jest i mniejsza szansa na złapanie snejka, na pewno mniejsza niż przy 1.0 czy 1,25.

Byłem ostatnio na Kwestach w lesie, jedzie się szybciej i lżej na ubitych ścieżkach niż na kostkach nawet po piasku jakoś poszło a z tego co pamiętam to na semi-slickach które kiedyś miałem było okropnie. Na kamieniach jednak łatwiej stracić równowagę i na pewno nie można tak pędzić jak na oponach MTB.

Na kostce na takich i podobnych oponkach na pewno nie będziesz miał takiego komfortu jak na balonach, podobnie na słabej jakości asfalcie, ostatnio już myślałem że gumę złapałem tak się dziwnie jedzie.

Jeśli chcesz komfortowe opony na te ścieżki rowerowe to może jednak faktycznie weź coś szerokiego, powyżej 2,0 a z bieżnikiem mniej terenowym, Smart Samy są dość szybkie. Tylko że na początku tematu pisałeś o oponach na asfalt a potem piszesz o kostce brukowej więc musisz się zdecydować :)

 

Przeanalizowałem całą trasę i 90% to ścieżka z kostki brukowej.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Nic dziwnego, że nikt nie odpowiada skoro do crossa chcesz założyć opony 26" :whistling:

Przed zakupem wypadało by odczytać z opony rozmiar zamiast kupować na pałę.

 

Ja mogę polecić 2 opony, pierwsza typowo szosowa, która raczej marnie sprawdza się w mieście na krawężnikach, kostkach, chodnikach i druga dużo szersza a co za tym idzie wygodniejsza choć z większymi oporami toczenia.

http://www.bikestacja.pl/opona-szosowa-continental-ultra-race-700x25c-drut-czarna-p-4188.html?cPath=296_61_85_126

http://www.bikestacja.pl/opona-schwalbe-marathon-racer-700x35c-raceguard-speedgrip-p-25762.html?cPath=296_61_85_126

Napisano

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...