DANIEL111 Napisano 28 Kwietnia 2012 Napisano 28 Kwietnia 2012 Witam mam rower taki http://archiwum.rowe...=7&gr=56&id=378 z oponami takimi MERIDA RACE 26" x 2.1 i chciałbym założyć jakieś oponki na których jeździłoby się lepiej po asfalcie oponę typu slick jak coś takiego http://allegro.pl/op...2272066002.html lub może cos takiego http://allegro.pl/opona-26-x-1-50-kenda-kwest-waska-trening-na-26-i2242588752.html czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie z tymi oponami czy coś cieńszego można by założyć?
DANIEL111 Napisano 28 Kwietnia 2012 Autor Napisano 28 Kwietnia 2012 a do ilu możesz wydać na komplet ? Do 100 zł
redbull1 Napisano 28 Kwietnia 2012 Napisano 28 Kwietnia 2012 nie kupuj tych z pierwszego linka 1.90 bo je miałem i niby slick ale szerokie ,proponuje coś takiego : http://allegro.pl/opona-rowerowa-author-slick-26x1-5-kurier-ambike-i2281598221.html lub tego kwest kenda kolega ma i nie narzeka ,poszukaj może coś z 1.25
DANIEL111 Napisano 28 Kwietnia 2012 Autor Napisano 28 Kwietnia 2012 nie kupuj tych z pierwszego linka 1.90 bo je miałem i niby slick ale szerokie ,proponuje coś takiego : opona rowerowa AUTHOR Slick 26x1,5 kurier Ambike (2281598221) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. lub tego kwest kenda kolega ma i nie narzeka ,poszukaj może coś z 1.25 a te opony nie będą za cienkie? zależy mi żeby jeździło się zdecydowanie lżej niż na moich mtb
Axl Napisano 28 Kwietnia 2012 Napisano 28 Kwietnia 2012 Jeżeli tylko na asfalt to bym nie brał szerszych jak 1,3. Jak nie masz jakiś nadmiernie szerokich obręczy, a nie powinieneś, to nawet 1" możesz śmiało wrzucić.
DANIEL111 Napisano 28 Kwietnia 2012 Autor Napisano 28 Kwietnia 2012 Jeżeli tylko na asfalt to bym nie brał szerszych jak 1,3. Jak nie masz jakiś nadmiernie szerokich obręczy, a nie powinieneś, to nawet 1" możesz śmiało wrzucić. w zasadzie to ścieżki rowerowe i czasami do lasu.
MikeSkywalker Napisano 28 Kwietnia 2012 Napisano 28 Kwietnia 2012 Zmieniłem opony MTB na Kendy Kwest które podlinkowałeś i jestem bardzo zadowolony. W terenie nie polata bez zmiany opon, na kole także, do tego bardziej czuć dziury i trzeba uważać na krawężnikach w mieście ale jazda na asfalcie zdecydowanie lepsza! Szybciej się przyspiesza, prędkości wyższe, mogę śmiało polecić, zresztą jest dużo opinii na forum. W węższe niż 1,5 nie chciałem się pchać żeby "komfort" jazdy w mieście jakiśtam był
tobo Napisano 28 Kwietnia 2012 Napisano 28 Kwietnia 2012 Bardzo dobrze jeździło mi się na continentalach sport contact, 1,6. Na dziurawych asfaltach szersze slicki będą lepsze, zapewnią choć trochę komfortu i ochrony na dziurach. Nie polecam maxxisow xenith, zrezygnowałem z nich po jednej jeździe, dwie dziury na 10 km dystansu, trochę za dużo... Używam obecnie detonatorów, jednak mają jeden spory mankament - zbierają z podłoża to, po czym się jedzie, guma jest miękka.
DANIEL111 Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Napisano 29 Kwietnia 2012 Zmieniłem opony MTB na Kendy Kwest które podlinkowałeś i jestem bardzo zadowolony. W terenie nie polata bez zmiany opon, na kole także, do tego bardziej czuć dziury i trzeba uważać na krawężnikach w mieście ale jazda na asfalcie zdecydowanie lepsza! Szybciej się przyspiesza, prędkości wyższe, mogę śmiało polecić, zresztą jest dużo opinii na forum. W węższe niż 1,5 nie chciałem się pchać żeby "komfort" jazdy w mieście jakiśtam był Ale na ścieżki rowerowe z kostki brukowej będą ok?
Kriss Napisano 29 Kwietnia 2012 Napisano 29 Kwietnia 2012 Jeździłem przez dłuższy czas na oponach Kenda Kwest 1,5" i byłem zadowolony. Nie ścierały się zbyt szybko, dość dobrze trzymały się drogi przy większych prędkościach i były tanie, a o to mi chodziło, gdyż miały służyć tylko podczas dłuższych szosowych wypadów. Pewnym mankamentem jest problem przy zakładaniu, przynajmniej u mnie.
MikeSkywalker Napisano 30 Kwietnia 2012 Napisano 30 Kwietnia 2012 Da się je spokojnie założyć nawet bez łyżek (choć z tymi łatwiej więc po co się męczyć bez) Jak na razie jedyny minus tych opon że boję się o jakiegoś snake, do tego w bieżnik różne "śmietki" typu kamyczki, jak na jakiś kolec traficie może być mniej przyjemnie.
DANIEL111 Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Napisano 30 Kwietnia 2012 Da się je spokojnie założyć nawet bez łyżek (choć z tymi łatwiej więc po co się męczyć bez) Jak na razie jedyny minus tych opon że boję się o jakiegoś snake, do tego w bieżnik różne "śmietki" typu kamyczki, jak na jakiś kolec traficie może być mniej przyjemnie. Myślę jeszcze nad szerszymi tak 1.9 ma ktoś doświadczenie?
rzymo Napisano 30 Kwietnia 2012 Napisano 30 Kwietnia 2012 Myślę jeszcze nad szerszymi tak 1.9 ma ktoś doświadczenie? Szersza to przede wszystkim większy komfort jazdy. Wspominałeś coś o wjeździe do lasu - to może semi-slick? Np. dosyć tani i żywotny Geax Mezcal w rozmiarze 1.9"?
ProCombat Napisano 30 Kwietnia 2012 Napisano 30 Kwietnia 2012 Continental Double Fighter 1.9 Ważne informacje : -bardzo niskie opory toczenia -przyzwoita trakcja w terenach leśnych(przy zmniejszonym ciśnieniu) -żywotność Waga: według producenta niecałe 800 gram Oto kilka linków : http://allegro.pl/opona-continental-double-fighter-2-26x1-9-imp-row-i2262411534.html http://www.rowerystylowe.pl/continental-double-fighter-reflex-50559-p-5346.html http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/tire/continental/double-fighter-ii/prd_419965_151crx.aspx
DANIEL111 Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Napisano 30 Kwietnia 2012 Continental Double Fighter 1.9 Ważne informacje : -bardzo niskie opory toczenia -przyzwoita trakcja w terenach leśnych(przy zmniejszonym ciśnieniu) -żywotność Waga: według producenta niecałe 800 gram Oto kilka linków : http://allegro.pl/op...2262411534.html http://www.rowerysty...559-p-5346.html http://www.mtbr.com/...965_151crx.aspx Opcję z tymi oponkami też wezmę pod uwagę. Kurcze żeby ta kenda kwest miała 1.9 do 2.0 to by było ok Szersza to przede wszystkim większy komfort jazdy. Wspominałeś coś o wjeździe do lasu - to może semi-slick? Np. dosyć tani i żywotny Geax Mezcal w rozmiarze 1.9"? Las też ale głównie to do pracy mam 15 km ścieżki rowerowej z kostki.i to jest główny teren tak jak pisałem zależy mi na lekkiej jeździe bo te moje mtb to dramat Szkoda że nie można przetestować sobie różnych opon:)
Schwefel Napisano 30 Kwietnia 2012 Napisano 30 Kwietnia 2012 Waga: według producenta niecałe 800 gram Te opony to chyba z betonu robią Chłopak chciał trochę lepszego przyspieszenia a wy mu dajecie takie kowadła. Taka zmiana nie ma najmniejszego sensu. Jak chcesz "lekko" jeździć to nie 1,9-2,0" tylko max 1,5" do tego o sensownej wadze czyli ~550g.
MikeSkywalker Napisano 1 Maja 2012 Napisano 1 Maja 2012 Dokładnie jak wyżej, po co polecacie mu takie szerokie opony? Dla mnie 1,5 to takie optimum, opony mają dość małe opory toczenia a jakiś "komfort" na dziurach jest i mniejsza szansa na złapanie snejka, na pewno mniejsza niż przy 1.0 czy 1,25. Byłem ostatnio na Kwestach w lesie, jedzie się szybciej i lżej na ubitych ścieżkach niż na kostkach nawet po piasku jakoś poszło a z tego co pamiętam to na semi-slickach które kiedyś miałem było okropnie. Na kamieniach jednak łatwiej stracić równowagę i na pewno nie można tak pędzić jak na oponach MTB. Na kostce na takich i podobnych oponkach na pewno nie będziesz miał takiego komfortu jak na balonach, podobnie na słabej jakości asfalcie, ostatnio już myślałem że gumę złapałem tak się dziwnie jedzie. Jeśli chcesz komfortowe opony na te ścieżki rowerowe to może jednak faktycznie weź coś szerokiego, powyżej 2,0 a z bieżnikiem mniej terenowym, Smart Samy są dość szybkie. Tylko że na początku tematu pisałeś o oponach na asfalt a potem piszesz o kostce brukowej więc musisz się zdecydować
DANIEL111 Napisano 2 Maja 2012 Autor Napisano 2 Maja 2012 Dokładnie jak wyżej, po co polecacie mu takie szerokie opony? Dla mnie 1,5 to takie optimum, opony mają dość małe opory toczenia a jakiś "komfort" na dziurach jest i mniejsza szansa na złapanie snejka, na pewno mniejsza niż przy 1.0 czy 1,25. Byłem ostatnio na Kwestach w lesie, jedzie się szybciej i lżej na ubitych ścieżkach niż na kostkach nawet po piasku jakoś poszło a z tego co pamiętam to na semi-slickach które kiedyś miałem było okropnie. Na kamieniach jednak łatwiej stracić równowagę i na pewno nie można tak pędzić jak na oponach MTB. Na kostce na takich i podobnych oponkach na pewno nie będziesz miał takiego komfortu jak na balonach, podobnie na słabej jakości asfalcie, ostatnio już myślałem że gumę złapałem tak się dziwnie jedzie. Jeśli chcesz komfortowe opony na te ścieżki rowerowe to może jednak faktycznie weź coś szerokiego, powyżej 2,0 a z bieżnikiem mniej terenowym, Smart Samy są dość szybkie. Tylko że na początku tematu pisałeś o oponach na asfalt a potem piszesz o kostce brukowej więc musisz się zdecydować Przeanalizowałem całą trasę i 90% to ścieżka z kostki brukowej.
radekecu Napisano 26 Maja 2012 Napisano 26 Maja 2012 Witam Mam podobny dylemat jak autor tematu. Posiadm krossa evado 1.2 i szukam opon typowo na asfalt na których nie zabije się podczas deszczu. Zastanawiam się nad Continental SportCONTACT 1.1 i Schwalbe Durano 1.1, które wyrać? może macie jakieś propozycje? Budżet to około 200zł.
radekecu Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 Witam Mam podobny dylemat jak autor tematu. Posiadm krossa evado 1.2 i szukam opon typowo na asfalt na których nie zabije się podczas deszczu. Zastanawiam się nad Continental SportCONTACT 1.1 i Schwalbe Durano 1.1, które wyrać? może macie jakieś propozycje? Budżet to około 200zł. nikt nie doradzi?
Schwefel Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 Nic dziwnego, że nikt nie odpowiada skoro do crossa chcesz założyć opony 26" Przed zakupem wypadało by odczytać z opony rozmiar zamiast kupować na pałę. Ja mogę polecić 2 opony, pierwsza typowo szosowa, która raczej marnie sprawdza się w mieście na krawężnikach, kostkach, chodnikach i druga dużo szersza a co za tym idzie wygodniejsza choć z większymi oporami toczenia. http://www.bikestacja.pl/opona-szosowa-continental-ultra-race-700x25c-drut-czarna-p-4188.html?cPath=296_61_85_126 http://www.bikestacja.pl/opona-schwalbe-marathon-racer-700x35c-raceguard-speedgrip-p-25762.html?cPath=296_61_85_126
radekecu Napisano 30 Maja 2012 Napisano 30 Maja 2012 wybrałem takie opony http://www.bike4race.pl/sklep/czesci-i-komponenty-rowerowe/schwalbe-marathon-racer-700x30c-opona-turystyczna-zwij/ i do tego dędki http://www.bike4race.pl/sklep/czesci-i-komponenty-rowerowe/schwalbe-extra-light-700-x-2842c-zawor-sv-40-mm-detka/ co sądzicie o takim zestawie opłaca się dołożyć ponad stówkę czy lepiej pozostać ze starymi dędkami a kupić same opony nieco cięższe i szersze http://www.bike4race.pl/sklep/schwalbe/schwalbe-marathon-racer-700x35c-opona-turystyczna-drut/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.