Skocz do zawartości

[przerzutka tyl] problem z regulacja po wymianie piasty


szewczykluk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam problem dotyczy tylniej przerzutki Sram X7 9 speed, byla wymieniana piasta na Novateca, i teraz mam pieronski problem z dokladna jej regulacja, wiem do czego sluza srubki H i L ;) - idealna linia, niby wszystko ok ale jak lancuch jest na srodkowej zebatce korby to podczas przelozenia na tylniej kasecie no. po srodku zaczyna chrobotac, to poluzowuje linke i dzwiek jest piekny daje dwa biegi nizej i znow chrobotanie wiec podciagam tym razem linke - znow idealny dzwiek, ale jak wroce do poprzedniego przelozenia znow problem...juz sam nie wiem co moze byc nie tak?zazwyczaj albo sie naciagalo linke lub poluzowalo gdy byl problem z przelozeniami i wszystko a teraz zabawa w glupiego raz w ta drugi raz w tamta...co moze byc przyczyna?dziekuje z gory bardzo ps przeczytalem juz mase tematow na temat regulacji i obejrzalem mase filmow na you tube wiec raczej wiem jak regulowac;) wiec prosze o wyrozumialosc;)

Napisano

Z tego co rozumiem to problem dotyczy przedniej przerzutki chyba.

1) Jakie masz manetki do przedniej i tylnej przerzutki?

2) Jaka przerzutka z przodu?

3) Na jakich biegach Ci ociera?

Napisano

przedniej?tylniej;)

manetki gripy sram X0, przednia sram X7, najwiekszy problem - srodkowa zebatka korby, tyl 4,5,6 na kasecie - zwlaszcza 4 i 6 tzn jak wyreguluje 4 to zaczyna delikatnie chrobotac na 6 i tak na odwrot...i tak w kolko Macieju luzujemy i naciagamy linke i nic;(, przednia chodzi bezproblemowo zwlaszcza ze przy gripach mozna jak bardzo fajnie ustawic, dlugosc lancucha prawidlowo, suport zalozony, linia lancucha chyba ok wiec juz sam nie wiem czynnik X ktory wnerwia jak pieron...czlowiek chce slyszec czysty dziwek napedu a tu zonk, sil juz nie mam;(

Napisano

Więc kolego mamy ten sam problem tyle że ja mam przerzutki SRAM X5 i piaste CHOSENA i mam tak przy zmianie z 5 na 4 to chrapu chrapu i powoli wejdzie ale już ją raz ustawiałem i było idealni a teraz znowu :icon_confused:

Napisano

nakretka przy gripie...tak jak trzeba, inaczej chyba sie nie da;)

 

chrapu chrapu najbardziej irytujacy dzwiek szlag by go...jak zrobie ok z przelozeniem 2/4 to znow zaczyna sie problem z 2/5 a zwlaszcza 2/6 i na odwrot

Napisano

Przednia nie ma nic do rzeczy, mowie ze smiga jak trzeba i nie ma nic wspolnego z tylem w tym przypadku, chlopie no oczywiscie ze wszystko czyste itp itd - jest jakis dziwny problem techniczny ze nie mozna tego idealnie wyregulowac, alko naciagasz albo luzujesz linke i powinno byc git a nie jest;(, wczoraj zdemontowalem ja, dokladnie obejrzalem, wykrecilem srubki przeprowadzilem na nowo montaz i to samo czyli tarcza korby 2 i tyl 4,5,6 problem

  • Mod Team
Napisano

Te śrubki regulacyjne przy manetkach do podciągania i luzowania linki mają taką konstrukcję że jak się nimi kręci to co część obrotu mamy "klik". Dzięki temu można dokładnie wyregulować, a zapewniam że każdy "klik" ma znaczenie ;). Regulacji najlepiej dokonać podczas jazdy, najlepiej pod lekki podjazd żeby lekkie obciążenie było.

Napisano

no wlasnie tak robie, zarowno podczas jazdy jak i na stojaku serwisoym i rece opadaja, mozna wytworzyc polsrodek tzn na przelozeniu 2/4 i 2/6 chrobota po rowno, lub wybrac sobie 2/4 czy tez 2/6 ze chrobota w jednym bardzo a w drugim zero..pieron wie od czego juz nawet linke wymienialem w gripie i nic, myslalem ze jakos zle moze sie zwijac czy cos

Napisano

kaseta nie byla na chama dokrecana ale luzu nie maja zebatki, nic nie lata ani nie drgnie, co do haka - prosty, linka zalozona tak jak powinna, zbyt mocno to od razu widac gdyz wskakuje na druga koronke;), wiec ok, idzie prawidlowo - w sramach trza na to uwazac - maja rozne prowadzenia

  • Mod Team
Napisano

To chyba zostaje metoda eliminacji. Pożycz od kogoś koło tylne (albo samą kasetę), załóż i zobacz czy problem dalej występuje. Jak dalej będzie lipa sprawdź na innej przerzutce tylnej. Potem na innej manetce. W końcu znajdziesz winowajcę :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...