filiph Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 Wiem, że już wiele razy było to wałkowane, ale nie co mogło pomóc nie pomogło, tzn rozepchałem klocki nic, dalej tak samo. Wiecie może co jest tego przyczyną i jak to naprawić bez zbędnych kosztów najlepiej ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redbull1 Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 a tłoczki smarowałeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filiph Napisano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 Nie, a jak to się robi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redbull1 Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 wyciągasz klocki lekko naciskasz klamkę (nie do końca) i pryskasz na tłoczki smarem w sprayu (tylko nie wd 40 !) mi to pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 nie napisales co Cinie odbija... jak klamka i klocki sa za daleko wysuniete, to moze zapowietrzyles ? a psikanie tloczkow... wytrzyj po tym dokladnie bo zalane klocki = martwe klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Nie wiem czy ja również jak autor tematu nie umiem tych hamulców używać czy to jest ich wada fabryczna ale te tłoczki się "zastają". Rower użytkowany praktycznie codziennie a co jakieś 300 km trzeba smarować tłoczki bo zaczynają coraz słabiej odbijać co powoduje ciągłe piszczenie podczas jazdy. Odkręć zacisk i posmaruj tłoczki smarem do tłoczków (w każdym motoryzacyjnym za jakieś grosze, w takiej małej tubce). Kilkakrotnie powyciskaj je, posmaruj i powciskaj. U mnie pomaga na te 300km. I postaraj się ustawić zacisk tak, żeby oba tłoczki były w ruchu(mam na myśli równe odległości od tarczy) bo z moimi hamulcami "regulacja zacisku" w sposób odkręć naciśnij klamkę i dokręć nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filiph Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 No to prawda, że hamulce nie są najlepszej jakości, ale za te 160zł czego można się spodziewać ;]. Zacząłem je regulować i macie jakiś sposób, żeby oczyścić tłoczki z brudu i dookoła cały środek zacisku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Co masz na myśli pisząc środek zacisku? Środek po rozkręceniu zacisku na 2 części? Wystarczy tylko dobrze wytrzeć i przemyć jakimś zmywaczem na bazie spirytusu. A jeśli masz na myśli środek tam gdzie siedzą klocki to też nie rozumiem w czym problem, wyjmujesz klocki, wciskasz tłoczki i wycierasz szmatką oczyścić tłoczki z brudu? też tylko ewentualnie wytrzeć to co widać po wyciśnięciu na tyle ile można po kolei najpierw jeden tłoczek (blokując drugi) no i drugi. Można też wyjąć tłoczki rozebrać zacisk i wszystko wyczyścić PS: U Ciebie też występuje efekt gumowej klamki w dość znacznym stopniu? Czy u mnie to problem z zapowietrzonymi hamulcami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filiph Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Mam na myśli okolice tłoczków bo za ch**a nie mogę ich wcisnąć. Wychodzą też dość ciężko ale nie mogę wcisnać. Miałem ten problem i odkręciłem zbiorniczek przy klamce i polał się olej i pojechałem na gwarancje oddałem zrobili i od jakiegoś czasu moim problemem jest klamka dosłownie luźna. Ta pompka nie odbija tak jak zacisnę to tak zostaje ;D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 masz cos nie tak z tloczkami to po 1 a po 2, jakbys mial zapowietrzony hampel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Pompka czyli klamka nie odbija tak? Ale masz ciekawe i konkretne sformułowania swoją drogą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filiph Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 No dokładnie i stwierdziłem, że klocki ocierają też o tarcze więc pewnie coś tam te tłoczki szwankują pewnie gdzieś jakiś brud się dostał i zacięły się. Mam nadzieje, że jutro je naprawie ;] . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 weź nie strasz ludzi, tez mam te hample i powiem ze poki co z odbijaniem,regulowaniem, zacinaniem itp nie miałem żadnego kłopotu. dzisiaj zauwazylem tylko ze przedni hampel przy hamowaniu z predkosci powyzej 40 km/h wydaje dziwny dzwiek. objawia sie on takim pykaniem, cykaniem, nie wiem jak to nazwac... ale dziwny dzwiek.. jak jade ok 30 km na godz. i zahamuje przodkiem to nie ma tego dzwieku klamka natomiast tak przod jak i tyl odbijaja pieknie i rowniotko, efekt gumowej klamki jest wyczuwalny, tzn, jak naciskam dosc mocno to jeszcze mocniej dociskajac klamke czuć takie jak by ugięcie całości. popatrz jak sobie wyregulowalem pięknie 5 minut zabawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Ja napisałem jak sprawa wygląda u mnie. Z przednim hamulcem mam taki problem jak wyżej opisałem i nikogo nie straszę bo po prostu tak jest a smarowanie tłoczków pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Po wyciągnięciu klocków przytrzymujesz śrubokrętem jeden tłoczek i naciskasz klamkę, wymuszasz jego wysunięcie się. Kupujesz sprężone powietrze (do czyszczenia układów elektronicznych) i przedmuchujesz zacisk, można użyć kompresora jak się ma. Potem trochę oleju mineralnego na powierzchnię boczną zacisku, ew np olej silikonowy, który nie jest agresywny dla gumy. Wpychasz tłoczek, naciskasz klamkę i tak parę razy, potem to samo z drugim tłoczkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Olej jest mniej trwały niż smar/pasta do tłoczków którą stosuje się w motoryzacji. Nie wiem tylko jak z łapaniem brudu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 no mnie nastraszyłeś nie chce mieć takich kłopotów po 300 km, a to już niebawem będzie właśnie taki dystans, jaki przejadę na tych hamulcach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 1 Maja 2012 Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 To znaczy wiesz, ja użytkuję ich od października czytaj cała jesień i zima, trudne warunki, ale tak czy owak jestem trochę zawiedziony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filiph Napisano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2012 nasmarowałem tłoczki i zaczęły lepiej chodzić, tylko pojawił się kolejny problem. Zmontowałem wszystko i ocierało o tarczę, więc rozepchałem tłoczki i one powracają do swojej pozycji i ciągle ociera!!! POMOCY!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 4 Maja 2012 Udostępnij Napisano 4 Maja 2012 To że po wciśnięciu klamki tłoczki powracają do swojej pozycji (wnioskuję z tego co piszesz, że chodzi Ci o pozycję w której klocki są blisko tarczy) to całkiem normalne, tak ma być. Jeśli tłoczki chodzą dobrze to pozostaje tylko kwestia ustawienia zacisku względem tarczy. Luzujesz śruby mocujące zacisk i ustawiasz tak, żeby nie ocierało Jeśli tarcza jest w miarę prosta to nie powinno z tym być problemów. Pisaliśmy Ci o tym wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filiph Napisano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2012 Chodzi mi o to, że te tłoczki są cały czas za blisko tarczy. Nawet jak wcisnąłem tłoczki zamątowałem klocki i ścisnąłem dokręciłem cały zacisk, to klocki są za blisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 4 Maja 2012 Udostępnij Napisano 4 Maja 2012 Co to znaczy za blisko? A może masz za dużo oleju w układzie? (jeśli ich nie odpowietrzałeś to wykluczamy tą opcję) Po wciśnięciu i puszczeniu klamki tłoczki się cofają? Oba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filiph Napisano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2012 Cały czas klocki obcierają o tarczę. Cofają się oba ale tylko w tedy kiedy jest zacisk bez klocków i wymątowany. Jak jest wszystko skręcone to klamka jest w pewnym punkcie bardzo twarda i kiedy ją puszczę klocki już się nie cofają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 4 Maja 2012 Udostępnij Napisano 4 Maja 2012 Może filmik nakręć czy coś bo ciężko się dogadać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filiph Napisano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2012 hahahh ok jutro coś prześlę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.