Skocz do zawartości

[okulary] Dobre okulary z fotochromem


mikas4

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam dobrych okularów ze szkłami fotochrom. Dzisiaj byłem w sklepie optycznym i oglądałem kilka sztuk rudy project ale nie wpadły mi w oko bo to chyba były jakieś stare modele. Pytałem o jakość ich szkieł, mówię o tych z fotochromem. Pan z optyka powiedział mi że ich fotochrom jest słaby i produkowany w izraelu. Poleca fotochromy Transitions VI ale nie ma takich na rower. Czy faktycznie tak cienko jest z tymi rudy project i wolno się ściemniają i rozjaśniają. Czy znacie jakieś okulary na rower które mają szkła Transitions. Na okulary jestem w stanie wydać około 800zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ANDRIUBIKER

to polecam okulary specialized adaptalite, sam uzywam i sa genialne, kwestia modelu to indywidualna sprawa, a szkla sa robione na szose i na mtb, szosowe sa bardziej czerwone i nieco ciemniejsze, mtb sa w kolorze bursztynowym i nieco jasniejsze, dzialaja tak ze w zasadzie pierwsze kilka dni sie wydaje ze wcale nie dzialaja, ;) tzn wciaz bez wzgledu na pogode i oswietlenie widzisz tak samo , odkad uzywam adaptalite , mam tylko jedne okulary na wszelkie warunki, a wczesniej kilka modeli rudego, kilka modeli oakley, i to ciagle zmienianie szkiel, ehhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlugie lata jezdzilem na wymiennych szklach adidasa. A ze optyka sie wytarla i okulary obyly, przyszedl czas na cos nowego.

Dlugo myslalem nad fotochromami. W koncu zdecydowalame sie wlasnie na rudiego Genetyk clear.

Zarabiste szkla! Pochmurne, sloneczne dni, nie odczuwasz roznicy w wizji. Clear ma najwieksze spektrrum "ciemnosc-jasnosc".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ANDRIUBIKER

tak sie maja ze spec to klasa sama dla siebie, oczywiscie rudy jest ok, sam mam wciaz karosene i tayo, ale spece sa moim zdaniem lepsze, swietny system zapobiegajacy parowaniu, oprawki praktycznie nie do polamania w normalnym uzytkowaniu, bardzo lekkie i swietnie leza/trzymaja sie , a szkla z tego smaego materialu co szyby w apaczach ;) , oczywiscie nic nie narzucam, ale jak ktos uzywal speca to nic innego nie chce juz, jak wspomnialem klasa sama dla siebie... oczywiscie i rudy i oakley jak najbardziej godne polecenia, w airbike maja wyprzedaz modeli zeszlorocznych http://www.rowerowysklep.pl/okulary-o_c_74_1.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szkiel, jest to ten sam material NXT co w RP. Modele ktore podales sa stare i bardzo stare.

Miura ma przepuszczalnosc swiatla tylko 12-39% i skad wytrzasnales ta cene 800zl ???

 

Z ta klasa to troche przesadzasz ale widze, ze jestes spod znaku speca :)

Nie porownuj ich okularow do gigantow w branzy oakley czy RP, bo przy nich spec nie istnieje. Zaledwie kilka modeli z bardzo ograniczonym wyborem szkiel. Zobacz oferte okularow speca i porownaj to to w/w brandow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 3 lat użytkuje RP Ekynox i przez ten okres troszkę mi się uszkodziły, teoretycznie miały wieczysta gwarancję na pęknięcia / złamania. http://allegro.pl/okulary-rudy-project-ekynox-sx-racing-xtr-wb-i2284148756.html

Wczoraj pojechałem dowiedzieć się jak wygląda w praktyce wszystko i jak się okazuje wykończenie oprawki za uszami ta czarna plastikowa oprawka, która zresztą jest ściągana u mnie od potu zesztywniała i końcówka zwyczajnie odpadła nie podlega gwarancji. Śmiech na sali.

Następne uszkodzenie to pęknięcie oprawki po zewnętrznej stronie szkła, prawdopodobnie powstałe na skutek wymiany szkieł, oprawkę trzeba rozciągnąć by wymienić szkło. Tutaj jest sprawa nie pewna i dyskusyjna, a jak tak jest to pewnie też nie wymienią tego.

 

Oczywiście póki co nie przeszkadza to w użytkowaniu, jednak stwierdziłem że kupie sobie nowe okulary, bez oprawki na dole, bo ogranicza mi widoczność przy patrzeniu za siebie.

Jak ostatnio zacząłem od RP, ale stwierdziłem że drugi raz nie zapłacę powyżej 500zł za coś co jak się okazuje wcale nie jest tak dobre.

W sumie nie chce mi się wachlować znowu szkłami i opcja Soczewki Fotochromowej Adaptalite jest póki co jedynym wyborem. Pytanie tylko jak te okulary będą dopasowywały się do mojej twarzy. Jutro jadę przymierzać Spece w Airbike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez przerabialem wymenne soczewki i stwierdzilem, ze czas sprobowac fotochromy.

Idealne rozwiazanie, szczegolnie z tymi o szerokiej skali przepuszczalnosci swiatla. Szczegolnie sprawdza sie to podczas jazdy w zniennych warunkach atmosferycznych.

Wizja w okularach bez dolnej lub wogole oprawki porownujac do pelnych jest bez porownania lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie polecasz linie speca Adaptalite, koszt do 430zł, czy może jesteś innego zdania i lepiej wybrać coś innego?

A jeszcze jedno, bo na stronie Airbike widzę wszędzie opis szkła szosowe, czyli że na tych soczewkach nie da się jeździć mtb, lasy itd, muszą to być koniecznie te pomarańczowe soczewki, a nie czerwone, obawiam się że może nie być takiego wyboru?

Jakich ty Krzysiu używasz gogli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam speca bo z tymi okularami nie mialem do czynienia. Polecam rozwiazanie jakim jest fotochrom i brak oprawek.

Patrz jakie jest spektrum przepuszczalnosci swiatla, podawane w procentach. Np 18-78%, takie szkla spisza sie lepiej niz te z np. 12-38% (min i max wartosc przepuszczanego swiatla).

 

W uzyciu mam RP Genetyk Racing White.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za info, szukam na własną rękę tych informacji o przepuszczalności, ale nie widzę nigdzie danych technicznych.

Czy każde soczewki z serii ImpactX mają taką przepuszczalność, czy i dlaczego jest lepiej wybrać jakąś wersję, czy to tylko kwestia wizualna?

Mam opcje RUDY PROJECT Noyz red photochromic używanych za 350zł, lub Magster nowych red photochromic za 500, bez gwarancji, dylemat niesamowity, co tu zrobić i czy lepiej dołożyć do gwarancji, kasy zawsze brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli sa to szkla Imapct czerwone fotochromy to sa w zakresie 21-50%. Dla porownania bezbarwne fotochromy 18-78%. Czerwone w pochmurne dni moga byc za ciemne.

Czyli w sloneczne dni, bezbarwne beda przepuszczac mniej, a w pochmurne wiecej swiatla od czerwonych. Czerwone w pochmurne dni moga byc za ciemne.

Zreszta sam zobacz:

http://www.rudyproje...heric-grid.html

 

Co do oprawek, to imo Magstery sa fajniejsze. Wieksza powierzchnia szkiel, mniej oprawki. I wygladaja duzo lepiej. Rozwazalem je i wlasnie Genetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz wielkie dzięki za te cenne informacje, teraz mam jasność co wybrać, co do samej oprawki padnie na ta w której się lepiej czuje.

W mega słoneczne dni nie przeszkadza Ci za duża ilość światła, bezbarwne nie przeszkadzają i można z nimi śmigać?

Dotychczas mimo posiadania niebieskich, żółtych i czerwonych szkiełek i tak śmigałem w 90% na racing red, jedynie na spacer zakładałem niebieskie na ostre słońce i może z 3 razy żółte w nocy.

Czerwone fotochromy, różnią się od raicing red-ów i chyba odpuszczę sobie używki, mam tylko nadzieję że cena sklepowa z Photochromic Clear nie będzie za wysoka.

 

Czytam co potrafią http://www.velonews.pl/sprzet/testy/2480-uvex-sgl-202-sprawdzilismy-co-sa-warte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...