ribox Napisano 27 Kwietnia 2012 Napisano 27 Kwietnia 2012 Mam zamiar kupić swój pierwszy "prawdziwy" rower. Zastanawiam się nad kilkoma. Jeździć będę głównie po ścieżkach rowerowych i drogami. Który z nich jest wg was najlepszy ? Pytałem kilku osób i otrzymałem różne opinie, niektórzy uważają że lepiej nie kupować używanych rowerów. Kona Fire Mountain Nine deluxe [2010] Pełna specyfikacja:Rama: Kona Fire Mountain Nine Amortyzator: Rock Shox Dart 1 Korba: Shimano Deore 2011 Przerzutka tył: Shimano Deore Przerzutka przód: Shimano Deore Manetka t/p: Shimano Deore - trochę porysowane od stawiania roweru do góry nogami Kaseta i łańcuch: Shimano Deore Hamulce: Hayes MX-4 - tył nowe klocki Klamki hamulcowe: Avid Tarcze hamulcowe: 160mm Avid Kierownica: Scott Pilot 1,5 Pro Mostek: Kona - standardowy Gripy: Tioga wymienione razem z klockami hamulcowymi - początek kwietnia Opona tył: Continental Mountain King 2.2 Opona przód: Panaracer Mach SS 1.95 Kross evado-2-0 [nowy] Rama Performance AluKolory Męski: Grafitowy, czarny mat; Damski: Grafitowy Rozmiar Męski: M,L,XL Damski: M,L Widelec SR Suntour NEX 4110 V4 (skok 63mm) Tylny amortyzator Ilość biegów 21 Przerzutka przód Shimano Tourney TZ31 Przerzutka tył Shimano Acera M360 Hamulec przód Shimano Disc BR-M375 (mechaniczny, tarcza 160mm) Hamulec tył Shimano Disc BR-M375 (mechaniczny, tarcza 160mm) Dźwignie hamulca Shimano Tourney ST-EF65 Manetki Shimano Tourney ST-EF65, 7 biegów Korby Shimano Tourney M131 48/38/28T Suport Alfred Thun Łańcuch KMC Z50 Kaseta / Wolnobieg Shimano Tourney TZ21 14-28T Piasta przód Joy Tech D802SE 36H Piasta tył Joy Tech D041DSE 36H Opony Impac Crosspac 700x38C / 28"x1,5" (z odblaskiem) Obręcze KROSS (Aluminiowe, podwójna ścianka) Kierownica KROSS (Stalowa, prosta, 600mm, 25,4mm) Wspornik kierownicy KROSS (Aluminiowy, regulowany, 25,4mm) Wspornik siodła KROSS (Aluminiowy, 27,2mm) Stery Neco H142 Siodło Selle Royal Viper RVS 8546 C Chwyty KROSS Pedały Plastic Waga 14,32 kg w wersji damskiej i rozmiarze M (bez pedałów) Kross level A2 [nowy] Rama Aluminium LiteKolory Czarno-biały mat, srebrno-czarny mat Rozmiar S, M, L Widelec Suntour XCM V3 RL (skok 100mm, zdalna blokada) Tylny amortyzator Ilość biegów 24 Przerzutka przód Shimano Altus M310 Przerzutka tył Shimano Alivio M430 Hamulec przód Tektro V-brake Hamulec tył Tektro V-brake Dźwignie hamulca Tektro Manetki Shimano Alivio M410, 8 biegów Korby Shimano Altus M311 Octalink 42/32/22T Suport Shimano Alivio BB-ES25 Octalink Łańcuch Shimano HG40 Kaseta / Wolnobieg Shimano Altus HG31-8 11-32T Piasta przód Joy Tech 802DSE 36H Piasta tył Joy Tech 751DSE 36H Opony Schwalbe Rapid Rob PP 26"x2.1" Obręcze KROSS V-brake (Aluminiowe, podwójna ścianka) Kierownica KROSS Sport Components (Aluminiowa, niski wznios, 31,8mm) Wspornik kierownicy KROSS Sport Components (Aluminiowy, ahead, 31,8mm) Wspornik siodła KROSS Sport Components (Aluminiowy, 27,2mm) Stery VP A41AC półzintegrowane Siodło Selle Royal Seta Custom Chwyty KROSS Pedały Aluminium/Nylon Waga 13,99 kg w rozmiarze S (z pedałami) Rowerek GIANT NRS 2 [używany] - amortyzator SR SUNTOUR XCP 75 - przerzutka przód DEORE LX - przerzutka tył SRAM S 9 - hydrauliczne hamulce - koła XERO - piasty XERO - opony przód MAXIS - opona tył KENDA
rowerus Napisano 27 Kwietnia 2012 Napisano 27 Kwietnia 2012 Najlepszy, wg mnie, dla Ciebie byłby cross (coś w stylu Evado). Z pewnością modelu Evado 2.0 nie warto kupować, chyba że "wyrwiesz" go za 1300 zł (tyle on jest wart). Jeśli lubisz szybką jazdę (zjazdy koło 40km/h) lepszy cross, jeśli nie będziesz szalał - to mtb (na pewno jest bardziej uniwersalny, przede wszystkim jak zamierzasz parę razy w miesiącu pojeździć po terenie, nie koniecznie extreme). Wybór należy do Ciebie, weź pod uwagę, na jaki czas ma Ci służyć nowy bike. Mtb - jak nowy to Level A2 2011 lub 2012 (różnica jest niewielka) jeśli używany - najważniejsze to przymierzyć się do takiego, a przede wszystkim go zobaczyć na żywo Cross - Kellys Axis 2010 lub 2011 (ewentualnie tańszy Saphix) Unibike Crossfire 2011 lub Viper 2011 (świetny osprzęt)
ribox Napisano 27 Kwietnia 2012 Autor Napisano 27 Kwietnia 2012 Najlepszy, wg mnie, dla Ciebie byłby cross (coś w stylu Evado). Z pewnością modelu Evado 2.0 nie warto kupować, chyba że "wyrwiesz" go za 1300 zł (tyle on jest wart). Jeśli lubisz szybką jazdę (zjazdy koło 40km/h) lepszy cross, jeśli nie będziesz szalał - to mtb (na pewno jest bardziej uniwersalny, przede wszystkim jak zamierzasz parę razy w miesiącu pojeździć po terenie, nie koniecznie extreme). Wybór należy do Ciebie, weź pod uwagę, na jaki czas ma Ci służyć nowy bike. Mtb - jak nowy to Level A2 2011 lub 2012 (różnica jest niewielka) jeśli używany - najważniejsze to przymierzyć się do takiego, a przede wszystkim go zobaczyć na żywo Cross - Kellys Axis 2010 lub 2011 (ewentualnie tańszy Saphix) Unibike Crossfire 2011 lub Viper 2011 (świetny osprzęt) Jak to jest z wjeżdżaniem na krawężniki corssami ? Podobno można przy tym uszkodzić koła. Czy są one aż tak mało odporne ?
rowerus Napisano 28 Kwietnia 2012 Napisano 28 Kwietnia 2012 Nie są tak odporne jak mtb. Ostatnio przyjrzałem się kołom w Evado 2.0, i moim zdaniem są fatalnej jakości (choć z pewnością są lekkie). Co do innych modeli, to wszystko zależy od Twojej jazdy (zapomnij o jeździe ponad 30km/h przez krawężniki 15 centymetrowe). Na pewno crossy są dość wytrzymałe jak na taką konstrukcję i mały bieżnik opon. Jak będziesz jeździł z głową, podnosił przednie koło przed krawężnikami lub odpowiednio zwalniał, bierz bez zastanawiania crossa.
krism4a1 Napisano 28 Kwietnia 2012 Napisano 28 Kwietnia 2012 zapomnij o jeździe ponad 30km/h przez krawężniki 15 centymetrowe Rozpatrywane tutaj rowery są w cenie do 1500zł, niby dlaczego MTB w takiej cenie miałby sobie poradzić z takim krawężnikiem i szybkościć, rozumiem, że nie bierzemy pod uwagę techniki i umiejętności jazdy tylko czystą fizykę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.