Gruby120 Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Cześć Jako że nie znalazłem konkretnego tematu, założyłem nowy, aby przedstawić problem, który - jak mniemam - dotyczy wielu początkujących rowerzystów. Otóż poruszam się na rowerze po drogach publicznych, klucząc między samochodami. Czynię to bez papierów i mam świadomość, że popełniam tym samym wykroczenie. W związku z tym, proszę o podpowiedzi. 1> Jakie dokumenty muszę posiadać przy sobie, aby w przypadku ewentualnej kontroli nie zostać ukaranym mandatem? Jestem kierowcą (kat. B ) - prawo jazdy będzie okay? 2> Jakie akcesoria musi mieć zamontowany rower, aby móc poruszać się po drogach publicznych? Mam odblaski i oświetlenie (tył pulsujący, przód światło jednostajne), ale czy są jakieś dodatkowe obwarowania, np. siła natężenia światła? Czy oświetlenie musi być włączone w trakcie dnia, czy - zdroworozsądkowo - należy je uruchomić, gdy się ściemnia? Lamerskie pytania, ale będę wdzięczny za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 jeśli masz ukończone 18 lat wystarczy Ci dowód osobisty, poniżej tego wieku potrzebna jest karta rowerowa co do akcesoriów, to potrzebujesz: lampa przednia, ze światłem stałym białym lub żółtym lampka tylna, czerwona światło stałe lub pulsujące nie musi być włączone za dnia, tylko w nocy do tego odblaski: biały z przodu i czerwony z tyłu (nie w kształcie trojkąta) dzwonek, lub sygnal dźwiękowy o nieprzeraźliwym dźwięku. przynajmniej jeden sprawny hamulec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...