Skocz do zawartości

[1300] Rower crossowy/trekkingowy dla wysokiego


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

W zeszłym miesiącu skradziono mi rower, postanowiłem więc sprawić sobie nowy. Znalazłem w sieci 3 modele, które wydają się mi warte uwagi. Bardzo proszę o radę który kupić.

Rowery w kolejności od wg mnie najbardziej wartego zakupu:

1. AGANG RITUAL 4.0 2011 - 1300zł

2. DEMA MERANO (chyba 2010) - 1100zł

3. KLLYS SAPHIX 2011- 1400zł

 

Mam 190cm i ważę 95kg- wydaję się mi że w Ritual 4.0 zastosowano najlepszy amortyzator RST Vita TnL, poza tym reszta osprzętu jest na podobnym poziomie. Rower będzie używany na codzień w drodze do pracy, latem też na wycieczki poza miasto, czasami na drogi nieutwardzone do pobliskiego lasu. Bardzo proszę o pomoc w wyborze. Chętnie wezmę pod uwagę wszelkie inne propozycje w przedziale cenowym do 1300, max 1400zł.

Drugą sprawą jest wielkość ramy, skradziony author miał ramę 22" i na krótkie trasy był ok, ale przy dłuższych bolały mnie plecy i nadgarstki, zastanawiam się czy teraz nie wziąć 23" (tak doradza mi kolega), ale może przeciwnie 21" będzie ok? Różni producenci do mojego wzrostu zalecają różne wielkości ramy w przedziale 21"-23".

 

Pozdrawiam,

Adam

Napisano

Deore - Acera jednak jest różnica, nie ma o czym mówić.

Najlepszy stosunek cena/jakość wg mnie wypada na DEMA MERANO, różnica cenowa z pozostałymi spowoduje to, że możesz kupić sobie trzy razy zestaw kaseta łańcuch (HG 40 - dzisiaj zamówiłem za 76zł) więc możesz dwa, trzy razy zajeździć napęd i dopiero dorównasz z ceną pozostałym. Amortyzatory porównywalne.

Ja osobiście jeżdżę crossem, z "za małą" ramą, sztyca jest maksymalnie wysunięta i tak mi jest lepiej, nic mnie nie boli, ale to pewnie bardzo indywidualna sprawa.

Napisano

Amor w Demie to dość niska półka, jednak słabszy od Vity - dla Twojej jazdy pewnie bez różnicy.

Ale ogólnie ten rower nie dość, że najtańszy to i najlepiej się prezentuje osprzętowo ...

 

Za 1100 uważam, że nic lepszego nie znajdziesz.

Co do ramy to ciężko powiedzieć. Możesz spróbować i 23 cale. Nie będzie raczej za duża ...

21.5" to jednak trochę mniej niż poprzedni.

Napisano

W końcu zamówiłem rower, jeszcze inny niż wcześniej sobie upatrzyłem... Schwinn SEARCHER SPORT w rozmiarze XL za 1259zł. Myślę, że to bardzo dobry wybór???

Chciałem Demę Merano ale nie było możliwości wzięcia za pobraniem. Gość powiedział że od maja będzie taka możliwość. ! maja chciałem już zamówić, a tu ZONK- cena wyższa o stówkę. Wkurzyłem się i znalazłem tego Schwinna.

 

Mam jeszcze pytanie o zamknięcie do roweru do 100zł:

Author ACHL-65 za 75zł, Kryptonite Keeper 12 STD za 80zł, czy (na razie mój faworyt) SPENCER 10x90 za 59zł???

 

Pozdrawiam.

Napisano

Do crossa lepsza jest Alivio M430 (z długim wozkiem) zapewnia lepszą precyzję, jaką ma kasetę?

 

2010 Schwinn Searcher Sport City Bike Specifications

 

Schwinn Searcher Sport 2010 City Bike Frameset

Frame: Schwinn N’Litened Aluminum with Trail -Tuned Cross geometry and replaceable derailleur hanger.

Fork: RST NEON ML suspension fork. 50 mm travel with lockout

 

Schwinn Searcher Sport 2010 City Bike Wheels

Rims: Alex ACE 17 double wall alloy 32 hole

Front Hub: KT alloy sealed mechanism QR

Rear Hub: KT alloy sealed mechanism QR

Spokes: 14 G stainless

Tires: Continental Double Fighter 700X37c

 

Schwinn Searcher Sport 2010 City Bike Drivetrain

Crankset/Chainwheel: SR Suntour XCT V2 48/38/28t

Bottom Bracket: Sealed cartridge sq. JIS taper

Front Derailleur: Shimano C201

Rear Derailleur: Shimano Alivio

Shifters: Shimano EF50 Easy Fire triggers

Cog Set: Shimano HG30 8-speed cassette11-30T

Chain: KMC Z-72

Pedals: Resin body with steel cage and axle

 

Schwinn Searcher Sport 2010 City Bike Components

Front Brake: ProMax linear pull brake with 60mm pads

Rear Brake: ProMax linear pull brake with 60mm pads

Brake Levers: Shimano EF50

Handlebar: 20mm rise, 6 degree bend

Stem: Alloy 1 1/8″ treadless A-head

Headset: FSA Intellaset 1 1/8″ threadless

Grips: Schwinn Trail Tuned Speed grip tape with Krayton base

Saddle: Schwinn Bio Tuned with D2 base and printed and embossed cover

Seat Post: Alloy suspension with micro adjust clamp

Extras: Alloy QR seat binder

 

Schwinn Searcher Sport 2010 City Bike Details

Color(s): Black/Red-White

Retail Price (MSRP): $499.99

Type: Hybrid Bike

 

Zdaję sobie sprawę że osprzęt nie jest z górnej półki, ale nie jest też najsłabszy, a zważywszy na cenę za jaką go kupiłem to chyba jest bardzo dobry? Myślę że na kilka lat starczy, potem wymienię na Deore. Wziąłem ten rower przede wszystkim na fakt iż na stronie Schwinn.com doczytałem się, że rama ma dożywotnią gwarancję.

Napisano

Nie ciskaj się, przecież nie mówię, że to nie jest zły wybór.

Jest wart swojej ceny, bedzie służył lata.

doczytałem się, że rama ma dożywotnią gwarancję.

ciekawe jak z wyegzekwowaniem tego.

Napisano

Nie ciskaj się, przecież nie mówię, że to nie jest zły wybór.

Jest wart swojej ceny, bedzie służył lata.

 

ciekawe jak z wyegzekwowaniem tego.

 

Wcale się nie ciskam się.

NIe wiem, ale pomyślałem że skoro dają taką gwarancję to chyba musi być prządna. Wiem, że taką gwarancje daje też TREK, ale nie znalazłem żadnej wyprzedaży, a najtańszy najniższy model krosowy Treka to 1700zł... Wcześniej też gdzieś czytałem o rozwalających się ramach Kellysa, chociaż nie za bardzo chce się mi w to wierzyć???

Napisano

Ludzie, gdzie Wy te rozwalone ramy widzicie?!

Cross jest do normalnego użytku więc tam rama nie padnie. Bo na nim się nie skacze z hopek czy po schodach ...

Rowery z marketów jakoś nie rozpadają się a mają najgorsze ramy.

 

Do tej pory to już słyszałem, że ramy padają w Unibike, Author, Kellys czy Meridy. Czyli nic się nie powinno kupować :)

 

Gwara dobra sprawa ale trzeba sprawdzić jakie warunki tej gwary. Bo czasem to ciężko w ogóle aby to uwzględnili :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...