Skocz do zawartości

[Amortyzator] Reba i Sid 2013


topol

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie to mocno zdziwiło.Czy to czasem nie jest strzał we własne kolano?Zacznie się gonitwa na ostatnie modele 2011/2012.A recon chyba zniknie.?!

 

Rock Shox – Solo Air

W przyszłorocznych amortyzatorach nie zobaczymy już dwóch oddzielnie pompowanych zaworów – oddzielnie dla komory pozytywnej i negatywnej. Ciśnienie powietrza w modelach: SID i Reba od przyszłego roku będzie regulowane tylko w jednym miejscu i będzie wspólne dla obu komór, a rozwiązanie nosi nazwę Solo Air. W pozostałych modelach (Revelation, Boxxer, Lyrik, Argyle, Totem, Sector, XC 32) system ten będzie występował opcjonalnie. Celem inżynierów było uproszczenie konstrukcji, ułatwienie obsługi i dostrojenie charakterystyki przednich amortyzatorów do tłumików Monarch, a także minimalne zmniejszenie masy.

 

info mtbnews.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba patrzeć na to że większość ludzi to techniczni idioci i trzeba im tłumaczyć 10 minut co to korba, więc się nie dziwcie że RS idzie w kierunku uproszczenie obsługi, Marzocchi już tak zrobił w rocznikach 2011 i w bB pisali o nim pozytywne opinie ( w modelu Corsa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za czasów gdy miałem SID`a (2010 rocznik) to obojętne mi było czy 2 komory czy solo air, ponieważ zależało mi na szybkim odbiciu, więc waliłem w obie komory po tyle samo tak jak solo air . Teraz mam coś na wzór solo air tylko że w DT Swiss`ie i nie bawię się z dwoma komorami . Według mnie nie jest to krok wstecz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rynek wszystko zweryfikuje. Tak było z Marzocchi po 2008 roku, tak było z Gripshiftami i z wieloma innymi produktami. Jeżeli popyt zmaleje, RS z pewnością wróci do Dual Air. Pytanie tylko, czy znów rzuci cenę z kosmosu, jak w przypadku Gripshiftów.

 

Swoją drogą, już widzę to ślinienie się niektórych fanatyków wagi na wieść o tym, że nowy SID waży 2g mniej :P A że tam Solo... ważne, że lekki.

 

@kubek20 Foxy to akurat sobie ciągle siedzą tam, gdzie od dawien dawna siedziały. A Suntour ładnie się rozwija. I bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób potwornie przeklina ten Dual Air (że to ciężko ustawić, że to nie pracuje tak jak by chcieli, że to że tamto) i może takie opinie trafiły do RS, a z drugiej strony nie słyszałem negatywnych opinii o systemie Solo Air. Ja tam jestem zadowolony ze swojej Reby i pewnie jej nie zajadę przez kolejne parę lat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

REGULAMIN 2i

Zmiana tłumika też jest tu istotna sprawa. Być może, to solo air okaże się lepsze i wygodniejsze w ogólnej pracy niż dual-air. Nie przesadzałbym tak z tym strzałem w kolano. Tylko RS produkuje amory dual-air i co? manitou czy Fox są przez to gorsze? Nie sądzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Panowie

Nawiążę do dyskusji bo ze znajomym rozglądamy się za 29" QR15 widłami ale mamy nie lada problem z ustaleniem jakie będą wersje SID-a solo air pod 29? Z powyższych wynika iż:

 

  1. SID RLT 2013, Solo Air QR Diff'n Blk PushLoc Remote 120mm
  2. SID RCT3 2013, Solo Air MxlLt15 Blk MoCoDNA Taper 120mm
  3. SID XX 2013, Solo Air MxlLt15 White XLoc Remote 120mm
  4. SID XX WCup 2013, MxlLt15 Keronite XLoc Rem Carbon Taper 120mm
  5. SID RCT3 2013, 29" MxlLt15 Blk MoCoDNA Taper 120mm
  6. SID XX 2013, Solo Air 29" MxlLt15 White XLoc Rem Taper 100mm
  7. SID XX 2013, Solo Air 29" MxlLt15 White XLoc Rem Taper 120mm
  8. SID XX WCup 2013, 29" MxLt15 Keronite XLoc Rem Cbn Tpr 100mm

Jeżeli odsiejemy widły 26 to 29 pod qr15 zostaje

  1. SID RCT3 2013, 29" MxlLt15 Blk MoCoDNA Taper 120mm
  2. SID XX 2013, Solo Air 29" MxlLt15 White XLoc Rem Taper 100mm
  3. SID XX 2013, Solo Air 29" MxlLt15 White XLoc Rem Taper 120mm
  4. SID XX WCup 2013, 29" MxLt15 Keronite XLoc Rem Cbn Tpr 100mm

 

 

Czy to faktycznie wszystkie opcje?

Spotkałem się też z opisem że SID-y w solo moga mieć od 80-120mm skoku - czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie ponawiam pytanie ale w innej formie:

 

Czy

 

amortyzator RS004018239006

http://www.harfa-harryson.com.pl/?do=pokazProdukt&pid=2955&firma=233

który jest 120mm ma możliwość zmniejszenia skoku do 100mm czy powinienem jednak kupić model RS004018239004.

 

Pytanie dot 120mm jest podyktowane chęcią spróbowania 120mm a w razie zmiany zdania mógł bym zawsze mieć 100mm poprzez dodania podkładki – oczywiście jeśli jest taka możliwość ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nowa Manetka Push Loc - zapowiada się dobrze - wygląda zdecydowanie lepiej niż poprzednik

 

Poniżej opis znaleziony w sieci:

 

Kolejna nowością Rock Shoxa jest nowa manetka mechanicznej zdalnej blokady amortyzatorów PushLoc, która będzie działała w podobny sposób jak hydrauliczna manetka X-Loc – naprzemiennie włączając / wyłączając blokadę poprzez kolejne wciśniecie (jak w długopisie). Manetka jest zintegrowana z systemem MatchMaker, co oznacza, że może być umieszczona we wspólnej obejmie z klamkami hamulców Avida i manetkami SRAMa. Do zablokowania kompatybilnego z nową manetką amortyzatora (modele 2013 – SID, Revelation, Sektor, Recon Gold) wystarczy 10 milimetrowy ruch linki, który zapewnia właśnie nowy PushLoc, co przyspieszy funkcje blokowania skoku amortyzatora.

Masa: 48 g. (bez linki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jest sporo negatywnych opinii o nowym Solo Air a czy ktoś miał już organoleptyczną styczność z nowymi amortyzatorami aby to potwierdzić? Jestem w trakcie zbierania kasy na nowego SID'a i waham się pomiędzy Dual Air 2012 a Solo Air 2013. Wertuję internet już bardzo długo i opinie są podzielone ale jedno słowo się powtarza iż Solo Air jest bardziej "tępy, ostry, szorstki" aniżeli Dual Air. W Harfie dowiedziałem się iż Solo Air działa tak samo jak Dual Air napompowany w obydwóch komorach tak samo. Zastanawia mnie jedynie czy Solo Air nie straci skoku gdy będę chciał aby był bardziej czuły i tym samym miększy. W obecnym SID'zie Team 2010 mogłem tak zrobić by był czuły a tym samym nie tracił na skoku. Mam ogromny dylemat może jakoś mi pomożecie?

 

Bardzo ciekawy test z którego w gruncie rzeczy, za dużo nie wynika :/

http://www.bikerumor.com/2012/08/27/unboxed-weighed-first-rides-2013-sid-xx-world-cup-fork/

 

i krótki filmik:

 

a tu mała debata ;)

http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/solo-air-vs-dual-air-735115.html

 

http://forums.mtbr.com/29er-components/2013-rockshox-reba-rl-solo-air-100-29er-tapered-814788-post9712220.html#poststop

 

Po tym wszystkim już sam nie wiem... ale nie ukrywam, że bardziej mnie ciągnie do Dual Air bo go znam i wiem, że jest sprawdzonym systemem ale z drugiej strony ta ciekawość ;) Nie chce być królikiem doświadczalnym bo może mnie to w rezultacie wyjść trochę drogo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...