topol Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Mnie to mocno zdziwiło.Czy to czasem nie jest strzał we własne kolano?Zacznie się gonitwa na ostatnie modele 2011/2012.A recon chyba zniknie.?! Rock Shox – Solo Air W przyszłorocznych amortyzatorach nie zobaczymy już dwóch oddzielnie pompowanych zaworów – oddzielnie dla komory pozytywnej i negatywnej. Ciśnienie powietrza w modelach: SID i Reba od przyszłego roku będzie regulowane tylko w jednym miejscu i będzie wspólne dla obu komór, a rozwiązanie nosi nazwę Solo Air. W pozostałych modelach (Revelation, Boxxer, Lyrik, Argyle, Totem, Sector, XC 32) system ten będzie występował opcjonalnie. Celem inżynierów było uproszczenie konstrukcji, ułatwienie obsługi i dostrojenie charakterystyki przednich amortyzatorów do tłumików Monarch, a także minimalne zmniejszenie masy. info mtbnews.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 27 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Toż to wygląda na krok wstecz i opakowanie SID'a w bebechy np. Tory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Dokładnie. Jak dla mnie się cofnęli, i większe znaczenie zaczną mieć Suntoury, RST i Foxy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Trzeba patrzeć na to że większość ludzi to techniczni idioci i trzeba im tłumaczyć 10 minut co to korba, więc się nie dziwcie że RS idzie w kierunku uproszczenie obsługi, Marzocchi już tak zrobił w rocznikach 2011 i w bB pisali o nim pozytywne opinie ( w modelu Corsa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBike Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Za czasów gdy miałem SID`a (2010 rocznik) to obojętne mi było czy 2 komory czy solo air, ponieważ zależało mi na szybkim odbiciu, więc waliłem w obie komory po tyle samo tak jak solo air . Teraz mam coś na wzór solo air tylko że w DT Swiss`ie i nie bawię się z dwoma komorami . Według mnie nie jest to krok wstecz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Rynek wszystko zweryfikuje. Tak było z Marzocchi po 2008 roku, tak było z Gripshiftami i z wieloma innymi produktami. Jeżeli popyt zmaleje, RS z pewnością wróci do Dual Air. Pytanie tylko, czy znów rzuci cenę z kosmosu, jak w przypadku Gripshiftów. Swoją drogą, już widzę to ślinienie się niektórych fanatyków wagi na wieść o tym, że nowy SID waży 2g mniej A że tam Solo... ważne, że lekki. @kubek20 Foxy to akurat sobie ciągle siedzą tam, gdzie od dawien dawna siedziały. A Suntour ładnie się rozwija. I bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Wiele osób potwornie przeklina ten Dual Air (że to ciężko ustawić, że to nie pracuje tak jak by chcieli, że to że tamto) i może takie opinie trafiły do RS, a z drugiej strony nie słyszałem negatywnych opinii o systemie Solo Air. Ja tam jestem zadowolony ze swojej Reby i pewnie jej nie zajadę przez kolejne parę lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 27 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Ja tam jestem zadowolony ze swojej Reby i pewnie jej nie zajadę przez kolejne parę lat reba ma dual air przecież. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 kwestia tego, jaka charakterystyke bedzie mialo owe solo...jak co pod manitou to super, jak foxa, to strzal w kolano, choc to tez jest mocno subiektywne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 REGULAMIN 2i Zmiana tłumika też jest tu istotna sprawa. Być może, to solo air okaże się lepsze i wygodniejsze w ogólnej pracy niż dual-air. Nie przesadzałbym tak z tym strzałem w kolano. Tylko RS produkuje amory dual-air i co? manitou czy Fox są przez to gorsze? Nie sądzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Pixon a czy ja napisałem że Reba ma Solo Air? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Lumperator - chyba mnie nie zrozumiales Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 REGULAMIN 2i Może nie do końca tak będzie. Stawiam, ze wywala Recona i po prostu wstawią w to miejsce Rebę Solo Air. W obecnych relacjach cenowych, zakup Recona jest kiepskim pomysłem, mając niemal w tej samej cenie Rebę SL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolopl Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Dziś znalazłem takie coś: http://www.tftunedshox.com/Catalogue/Shop-RockShox/RockShox/RockShox-2011-Forks-and-Shocks Czyli jednak recon został. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Plus coś jeszcze: http://www.sussedoutsuspension.co.uk/rockshox.htm ceny chore Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Placek Napisano 23 Września 2012 Udostępnij Napisano 23 Września 2012 Panowie Nawiążę do dyskusji bo ze znajomym rozglądamy się za 29" QR15 widłami ale mamy nie lada problem z ustaleniem jakie będą wersje SID-a solo air pod 29? Z powyższych wynika iż: SID RLT 2013, Solo Air QR Diff'n Blk PushLoc Remote 120mm SID RCT3 2013, Solo Air MxlLt15 Blk MoCoDNA Taper 120mm SID XX 2013, Solo Air MxlLt15 White XLoc Remote 120mm SID XX WCup 2013, MxlLt15 Keronite XLoc Rem Carbon Taper 120mm SID RCT3 2013, 29" MxlLt15 Blk MoCoDNA Taper 120mm SID XX 2013, Solo Air 29" MxlLt15 White XLoc Rem Taper 100mm SID XX 2013, Solo Air 29" MxlLt15 White XLoc Rem Taper 120mm SID XX WCup 2013, 29" MxLt15 Keronite XLoc Rem Cbn Tpr 100mm Jeżeli odsiejemy widły 26 to 29 pod qr15 zostaje SID RCT3 2013, 29" MxlLt15 Blk MoCoDNA Taper 120mm SID XX 2013, Solo Air 29" MxlLt15 White XLoc Rem Taper 100mm SID XX 2013, Solo Air 29" MxlLt15 White XLoc Rem Taper 120mm SID XX WCup 2013, 29" MxLt15 Keronite XLoc Rem Cbn Tpr 100mm Czy to faktycznie wszystkie opcje? Spotkałem się też z opisem że SID-y w solo moga mieć od 80-120mm skoku - czy to prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Placek Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Panowie ponawiam pytanie ale w innej formie: Czy amortyzator RS004018239006 http://www.harfa-harryson.com.pl/?do=pokazProdukt&pid=2955&firma=233 który jest 120mm ma możliwość zmniejszenia skoku do 100mm czy powinienem jednak kupić model RS004018239004. Pytanie dot 120mm jest podyktowane chęcią spróbowania 120mm a w razie zmiany zdania mógł bym zawsze mieć 100mm poprzez dodania podkładki – oczywiście jeśli jest taka możliwość ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Duży plus dla sida 2013 "Maximum Rotor Size 215mm" bo do tej pory była podawana maksymalna średnica tarczy 185mm Ja co prawda całe życie na 180mm ale wydaje się że ten powinien być mocniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mixchris Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 Nie wiem jak wam ale mi zupełnie się nie podoba kolorystyka i szata nowych RS'ów... nie to, że wszystkie wyglądają tak samo to jeszcze te kolory jak w czarno białym telewizorze nawet SID WC zgubił gdzieś swoją tęczę Zupełnie to do mnie nie przemawia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 Ehhh racja, szata graficzna nowych RSów jest biedna. Trudno rozróżnić który amor jest który. Kupi sobie człek Darta i będzie szpanował, ze ma prawie to samo co koleś, który wydał prawie 2 patyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Nowa Manetka Push Loc - zapowiada się dobrze - wygląda zdecydowanie lepiej niż poprzednik Poniżej opis znaleziony w sieci: Kolejna nowością Rock Shoxa jest nowa manetka mechanicznej zdalnej blokady amortyzatorów PushLoc, która będzie działała w podobny sposób jak hydrauliczna manetka X-Loc – naprzemiennie włączając / wyłączając blokadę poprzez kolejne wciśniecie (jak w długopisie). Manetka jest zintegrowana z systemem MatchMaker, co oznacza, że może być umieszczona we wspólnej obejmie z klamkami hamulców Avida i manetkami SRAMa. Do zablokowania kompatybilnego z nową manetką amortyzatora (modele 2013 – SID, Revelation, Sektor, Recon Gold) wystarczy 10 milimetrowy ruch linki, który zapewnia właśnie nowy PushLoc, co przyspieszy funkcje blokowania skoku amortyzatora. Masa: 48 g. (bez linki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mixchris Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 Widzę, że jest sporo negatywnych opinii o nowym Solo Air a czy ktoś miał już organoleptyczną styczność z nowymi amortyzatorami aby to potwierdzić? Jestem w trakcie zbierania kasy na nowego SID'a i waham się pomiędzy Dual Air 2012 a Solo Air 2013. Wertuję internet już bardzo długo i opinie są podzielone ale jedno słowo się powtarza iż Solo Air jest bardziej "tępy, ostry, szorstki" aniżeli Dual Air. W Harfie dowiedziałem się iż Solo Air działa tak samo jak Dual Air napompowany w obydwóch komorach tak samo. Zastanawia mnie jedynie czy Solo Air nie straci skoku gdy będę chciał aby był bardziej czuły i tym samym miększy. W obecnym SID'zie Team 2010 mogłem tak zrobić by był czuły a tym samym nie tracił na skoku. Mam ogromny dylemat może jakoś mi pomożecie? Bardzo ciekawy test z którego w gruncie rzeczy, za dużo nie wynika :/ http://www.bikerumor.com/2012/08/27/unboxed-weighed-first-rides-2013-sid-xx-world-cup-fork/ i krótki filmik: a tu mała debata http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/solo-air-vs-dual-air-735115.html http://forums.mtbr.com/29er-components/2013-rockshox-reba-rl-solo-air-100-29er-tapered-814788-post9712220.html#poststop Po tym wszystkim już sam nie wiem... ale nie ukrywam, że bardziej mnie ciągnie do Dual Air bo go znam i wiem, że jest sprawdzonym systemem ale z drugiej strony ta ciekawość Nie chce być królikiem doświadczalnym bo może mnie to w rezultacie wyjść trochę drogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RufusBiker Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 No cóż, miałem Recona z Solo Air ...teraz mam Rebę z Dual air i powiem tak ,że w zasadzie nie widzę jakiś większych różnic przy moim optymalnym ustawieniu na Dual Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Ja porownujac sida 2012 i 2013 w ostatecznosci zdecydowalem sie na pierwszego Ze wzgledu na dual air Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.