Skocz do zawartości

[do 1500] trekingowy damski 28''


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Czytam forum od kilku dni i z każdym przeczytanym postem coraz mniej wiem :) Dlatego postanowiłam prosić Was o pomoc.

 

Potrzebuję roweru trekingowego/miejskiego. Na początek nadmienię, że mam 173 cm wzrostu i ekhem.. prawie 100 kg (chcę zamienić samochód na rower podczas codziennych dojazdów do pracy i ufam, że waga nieco spadnie..).

 

Wedle instrukcji zawartych na forum sprawdzałam rozmiar ramy i wychodzi 19.

 

Rower musi spełniać następujące warunki:

- przednia amortyzacja,

- koła 28,

- regulowana kierownica (podczas jazdy po mieście preferuję pozycję wyprostowaną..),

- damskie (szerokie) siodełko,

- damska rama.

 

Mile widziany byłby osprzęt tzn. oświetlenie, błotniki i bagażnik (w przyszłości zamierzam dokupić jakieś sakwy etc.).

 

Rower ma służyć głównie do jazdy po mieście po drogach asfaltowych i ścieżkach rowerowych (15-20 km dziennie), jednakże czasami także polne i leśne ścieżki (utwardzone; jazda rekreacyjna).

 

Wiem, że w tej cenie najlepiej byłoby kupić coś używanego, jednakże nie znam się na rowerach i nie chcę ryzykować. Potrzebuję czegoś wytrzymałego (z racji mojej wagi) i w miarę niezawodnego :)

 

Przedział cenowy: wiadomo - im taniej tym lepiej. Docelowo do 1500 zł. Jestem w stanie dołożyć ze 200-300 zł pod warunkiem, że byłby to już kompletnie wyposażony sprzęt.

 

Pomóżcie. Jutro mam urlop i zamierzam pojeździć po sklepach rowerowych w moim mieście (Białystok) i porozglądać się co nieco, ale że sama pracuję w handlu to wiem, że sprzedawca nie zawsze poleca najlepszy towar.. A najczęściej najbardziej zyskowny, albo którego nie może sprzedać :P

 

Będę wdzięczna za każdą sugestię.

Napisano

...chcę zamienić samochód na rower podczas codziennych dojazdów do pracy i ufam, że waga nieco spadnie..

...podczas jazdy po mieście preferuję pozycję wyprostowaną...

...ścieżkach rowerowych (15-20 km dziennie), ... ...(utwardzone; jazda rekreacyjna)...

Wg mnie powyższe warunki wzajemnie się wykluczają, "wyprostowana pozycja" wyklucza większy wysiłek / bardziej wymagającą jazdę, a tylko tak możesz zrzucić zbędne kilogramy. Nie wiem ile masz do pracy km, ale spalanie tłuszczu rozpoczyna się dopiero po ok 45 min. intensywnego wysiłku fizycznego, wcześniej pozbywasz się tylko wody z organizmu którą od razu po dojeździe do celu uzupełnisz :) Dlatego rower typowo miejski (holender) do takich celów się nie nadaje. Żeby schudnąć na rowerze moim zdaniem najodpowiedniejszy byłby trening szosowy, a więc dla Ciebie rower typu Cross.

 

...sama pracuję w handlu to wiem, że sprzedawca nie zawsze poleca najlepszy towar.. A najczęściej najbardziej zyskowny, albo którego nie może sprzedać...

 

życie... szkoda tylko, że sama się do tego przyznajesz :)

Napisano

Wg mnie powyższe warunki wzajemnie się wykluczają, "wyprostowana pozycja" wyklucza większy wysiłek / bardziej wymagającą jazdę, a tylko tak możesz zrzucić zbędne kilogramy. Nie wiem ile masz do pracy km, ale spalanie tłuszczu rozpoczyna się dopiero po ok 45 min. intensywnego wysiłku fizycznego, wcześniej pozbywasz się tylko wody z organizmu którą od razu po dojeździe do celu uzupełnisz :) Dlatego rower typowo miejski (holender) do takich celów się nie nadaje. Żeby schudnąć na rowerze moim zdaniem najodpowiedniejszy byłby trening szosowy, a więc dla Ciebie rower typu Cross.

 

 

życie... szkoda tylko, że sama się do tego przyznajesz :)

 

 

Witam i dzięki za odpowiedz :)

 

Roweru typowo miejskiego czyli holendra, nie szukam. Bardziej interesuje mnie treking.. Jeśli chodzi o "cross" - mimo, że czytam te forum (i kilka innych stron także odwiedziłam), mam problem z jego definicją. Jak dla mnie cross to góral z inną kierownicą i czasami nieco węższymi oponami;)

 

Zdaję sobie sprawę, że spalanie tłuszczu nie zaczyna się od razu. Jednocześnie wiem także, że z moją kondycją jest nieco na bakier, dlatego te 15-20 km dziennie musi wystarczyć na początek. Z czasem weekendami wchodzą w grę dłuższe dystanse ale to dopiero za 2-3 miesiące jak podbuduję nieco kondycję.

 

Dodatkowo: podczas poprzedniej zimy złamałam nogę i muszę stopniowo zwiększać obciążenie. Nie oferujcie tylko biegania - próbowałam, kontuzja daje jeszcze o sobie znak (w szczególności przy mojej wadze :|). Na basen aktualnie nie mam czasu się wybrać (w tygodniu praca + inne zajęcia = wychodzę z domu o 8mej i wracam średnio 20-21:30). Dlatego jednak zostanę na początek przy rowerze :)

 

krism4a1

 

Podałeś, że najlepszy byłby rower typu Cross. Czy mógłbyś podać jakiś przykład? Ewentualnie firmy, które w crossach/trekingach są godne zaufania?

 

 

Ps.

życie... szkoda tylko, że sama się do tego przyznajesz :)

 

Masz rację: "życie" :) Znam się na nieco na handlu i z tej racji trzymam się zasady: "nie ufaj sprzedawcy jeśli nie znasz tematu" :P

Napisano

 

Witaj Tomku :) Przejrzałam dość dokładnie podane przez Ciebie linki i widzę tylko 3 pozycje na kołach 28'':

Rower crossowy Kross Evado 1.0 D

Rower crossowy 28 Unibike CROSSFIRE LDS 2012

Rower crossowy Raleigh Everest W

 

 

Przyznam, że ta ostatnia firma Raleigh jest dla mnie kompletnie obca. Pierwszy raz słyszę i widzę tę nazwę.

 

Sprawdziłam jeszcze raz teoretyczną wielkość ramy, aby nie być gołosłowna. "długość nogi" 80-81 cm czyli wg tego schematu 21.. Myślę jednak o 19-20 (muszę wypróbować i wówczas się przekonam).

 

rower.com: Sprzęt - Krótki poradnik - jak dobrać wielkość ramy?

 

 

Wynika mi z tego, że Unibike i Raleigh odpadają od razu na starcie :|

 

Mam problem ze przełożeniem znalezionych na stornie Krossa rozmiarów ram (L oraz dokładnych wymiarów), na standardowo podawane 18,19,20 etc. Wiecie może?

Napisano

Podałeś, że najlepszy byłby rower typu Cross. Czy mógłbyś podać jakiś przykład? Ewentualnie firmy, które w crossach/trekingach są godne zaufania?

Każdy tutaj będzie polecał Ci Kross, Kellys, Univegę... Już to gdzieś pisałem, większość osób powiedzmy to "świeżaków" ustala sobie limit na 1,5 tyś. zł i później bez zastanowienia kupuje pierwszy który polecą mu za tyle, tymczasem rozglądając się można znaleźć dużo taniej rowery tej samej klasy lub nawet wyższe. Przykładem są tu rowery Merida i Kands/Lazaro z szeregu crossów, osprzęt na ramach oferują bardzo zbliżony a różnica cen sięga 600 - 800zł.

Jeśli liczysz się z pieniędzmi to szukaj w przedziale polskich producentów tj. Trans-Rower (Kands, Lazaro), Romet, Kross. Ktoś może zarzucić im słabe obręcze/koła dla twojej wagi - Ja jeżdżę crossem Lazaro i jestem dużym chłopcem 186 cm/92kg, kiedyś trenowałem kolarstwo szosowe, katuje od roku Lazaro po asfalcie, zajeździłem kasetę i łańcuch i koła są w idealnym stanie, więc i twoje obciążenie dadzą radę znieść. 100 kg to bez przesady nie tak dużo znowu. Niektóre Trekkingi mają właśnie w warunkach gwarancji podane maksymalne obciąźenie, ale to jest podyktowane możliwością doładowania sakw transportowych.

Reasumując zamiast 1500 zł spokojnie znajdziesz taki sam rower za 1000zł, natomiast jak chcesz już większy "pro" to ceny zaczną sie od ok 2500zł

Napisano

Po długim dniu i odwiedzeniu 3 największych sklepów rowerowych w moim mieście wiem jedno: mieliście rację z tym crossem. Kompletnie nie widzę siebie na rowerze typowo miejskim. Całkowicie pionowa pozycja nie jest dla mnie.

 

 

Krzysiek

Oglądałam na allegro rowery firmy Kands już wcześniej, tzn. nim napisałam na forum. Jednakże boję się w związku z nimi kilku rzeczy:

- nie mam możliwości "przymierzenia" się do roweru,

- na stronie w zakładce o serwisie jest informacja "strona w przygotowaniu",

- na forum kilka dni temu czytałam, że Kands dopiero przymierza się do podpisania umów z serwisami w kraju, gdzie można by się udać w ramach gwarancji..

 

Dlatego też chociaż ceny Kandsa i Lazaro bardziej mi się podobają, wolałabym rower, na którym przed zakupem mogę się przejechać.

 

 

Podczas dzisiejszych podróży znalazłam kilka rowerów, które biorę pod uwagę:

Aspiro RS3 W (2012) - rowery | Rowery Giant - szosowe, górskie, damskie, rekreacyjne, dziecięce, ramy rowerowe, akcesoria rowerowe. | Polska

Aspiro RS4 W (2012) - rowery | Rowery Giant - szosowe, górskie, damskie, rekreacyjne, dziecięce, ramy rowerowe, akcesoria rowerowe. | Polska

Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów

Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów

 

Patrzyłam także na rowery:

firmy Unibike UNIBIKE-NAJLEPSZE ROWERY BYDGOSZCZ

Kelly's Kellys Bicycles : ProductDetail

a także Hercules Hercules Ebikes und Fahrräder im Detail

ale mi nie leżą. Nie umiem tego wyjaśnić, ale po przejechaniu się na nich stwierdziłam, że nie są dla mnie.

 

Giant Aspiro RS3 W i Merida Crossway 20 v przekraczają mój budżet ale po chwili zastanowienia.. na raty też można kupić :) Aczkolwiek ubranie Meridy w błotniki, bagażnik etc. powoduje, że cena wzrasta do prawie 2000..

 

Pomóżcie, który z powyższych 4rech modeli stanowi najlepszy wybór. Macie jeszcze jakieś propozycje? Już teraz mogę dokładniej sprecyzować: Cross, 28'', najlepiej z osprzętem. Maksymalny koszt już z osprzętem to 2000. Na więcej nie mogę sobie pozwolić.

Napisano

W porównaniu do Kands/Lazaro:

Aspiro RS3 W - poza prądnicą w piaście, napęd (łańcuch, kaseta, korby) ma gorszy od Lazaro, nawet doliczając błotniki, oświetlenie w Lazaro mogę poza gwarancją wymienić połowę osprzętu a i tak jestem "do przodu" z ceną

Aspiro RS4 W - ten jest jeszcze niżej osprzętowo...

Meridy - jw. (nie widzę cen)

 

KROSS Trans Alp 2012 - najbardziej przemyślana / dobrana osprzętowo konstrukcja, ale to wciąż dwa razy drożej od Lazaro... jeśli masz pieniądze to owszem. Dla mnie jest za drogi, poprostu wciąż nie różni się wiele od roweru za 900zł.

 

Jeszcze jedno co do mitycznej gwarancji, jak myślisz co tam się naprawia? "firma" daje tylko swoją ramę, pozostały osprzęt jest składany z kilku światowych firm, każdy sklep/serwis rowerowy dokona naprawy, pozatym gwarancja nigdy nie obejmuje napędu,czyli tego co defakto się psuje, ulega zużyciu - na to nie ma nikt gwarancji. Natomiast cała gwarancja sprowadza się do ramy, tej się nie naprawia tylko wymienia, w Polsce sprzedaje się rowerów pewnie kilka set tysięcy rocznie, ręka w górę komu pękła rama w okresie gwarancyjnym (oczywiście prawidłowo użytkując).

Napisano

Siedzę i przeglądam jeszcze raz oferty polskich rowerów.. Kands i Lazaro..

 

Cross http://www.kross.pl/pl/2012/trekking/trans-alp (lub jego niższy model, teraz nie jestem pewna) widziałam, ale nie wsiadałam na niego..

 

No i wracamy do jednego z punktów o niemożności przymierzenia się do roweru. Czy i w jaki sposób można zmienić pozycję jazdy w rowerze miejskim na pozycję znaną z crossów? Próbowałam już w sklepie - samo obniżenie i zmiana kąta kierownicy nic nie daje. Trzeba wymienić kierownicę?

Napisano

Czy i w jaki sposób można zmienić pozycję jazdy w rowerze miejskim na pozycję znaną z crossów?

Nie, z Wigry 3 nie zrobimy szosówki choćby nie wiem co, kiedyś wydziałem podobną przeróbkę, ale uzyskano z Wigry rower poziomy :)

Jęśli już to można coś poprawić na konkretnym modelu w niewielkim zakresie, częstym błędem jest złe ustawienie siodełka, można wymienić mostek kierownicy - generalnie są trzy rodzaje: krótki, średni i długi ;) wtedy zmieni się trochę geometria, zamiana sztywnego przedniego widelca na amortyzator prawie zawsze ma ogromny wpływ na geometrię i sposób zachowania się roweru. Ale to są takie szczegóły w które nie ma sensu żebyś wchodziła, najważniejsze żebyś sprawdziła rower i wtedy się zdecydowała, ogólne ramy już masz podane.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...