Skocz do zawartości

[amortyzator] technika jazdy?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam takie pytanie, dziś pierwszy raz jeździłem na rowerze w którym amortyzator działa na tyle przyzwoicie że wyłapuje nawet te mniejsze przeszkody na drodze:D

 

I zauważyłem rzecz następującą: podczas pokonywania przeszkody amorek wyłapuje dziurę, nierówność itp, ale zaraz po tym dość mocno odbija mi tylne koło.

 

Pytanie jest następujące: Czy to jest zupełnie normalna sprawa i po prostu podczas pokonywania przeszkód trzeba cofnąć dupsko do tyłu żeby tylne koło siodełka mocno do góry nie wybijało??

 

Wszelkie wskazówki wskazane:D

Napisano

Mam takie pytanie, dziś pierwszy raz jeździłem na rowerze w którym amortyzator działa na tyle przyzwoicie że wyłapuje nawet te mniejsze przeszkody na drodze:D

 

I zauważyłem rzecz następującą: podczas pokonywania przeszkody amorek wyłapuje dziurę, nierówność itp, ale zaraz po tym dość mocno odbija mi tylne koło.

 

Pytanie jest następujące: Czy to jest zupełnie normalna sprawa i po prostu podczas pokonywania przeszkód trzeba cofnąć dupsko do tyłu żeby tylne koło siodełka mocno do góry nie wybijało??

 

Wszelkie wskazówki wskazane:D

 

 

W Twoim rowerze nie ma tylnego amortyzatora, więc nie ma co amortyzować tej nierówności. Jedynie opona może Ci minimalnie "pochłonąć" nierówność. Wg mnie w tym jest problem.

 

Co do techniki: najlepszym wyjściem jest wychylić tyłek do tyłu & podnieść tyłek ponad siodełko. W przeciwnym razie może Ci wybić w powietrze tylne koło, albo nieźle obić tyłek ;p Stojąc na pedałach możesz własnym ciałem zniwelować wszelkie "wybicia roweru" .

Napisano

Za duza rama albo mostek, za duzo ciezaru spoczywa na kierze.

 

Ja musialem zmienic rame bo nie dalo sie z tym zyc. Pytanie jak na ostrych zjazdach zachowuje sie rower i czy jestes w stanie je zjechac.

 

Ja nie moglem, tzn moglem, ale z reka na sercu. 2cm mnie krotszej ramy zbawily mnie.

Napisano

Jak ustawisz, żeby amortyzator wolniej odbijał tył powinien się uspokoić. Przynajmniej u siebie zauważyłem taką zależność.

Napisano

Przy HT i normalnie pracującym widelcu to jest normalne. Regulacja odbicia nie jest najlepszym rozwiązaniem, nie w każdym terenie, ale faktycznie może trochę złagodzić to "zjawisko". Jest to odczucie wynikające z różnic twardości przedniej i tylnej amortyzacji, jako że z tyłu jej w zasadzie brak, różnica jest duża. ;)

Napisano

Tył w HT latał, lata i zawsze latać będzie, tylko wiadomo jak stoisz na pedałach nogi ugięte to ledwo co to czuć. A jak jeszcze siodło na samym dole w ramie 14" to można aż do koła się uginać :D Wtedy już prawie nie czuć, ale nogi się męczą.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...