Skocz do zawartości

[do 1800zł] Powiedz mi co wiesz na temat Crossow a powiem Ci jakim rowerzystą jesteś


Redgar

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, tyle się już podobnych tematów naczytałem na temat crossów na tym forum a nadal nie wiem co wybrać dla siebie. Poruszyliście wiele istotnych zagadnień jednak ciągle znajdzie się kilka wątków na które nie odnalazłem jeszcze odpowiedzi. Szykuje się na zmianę roweru do tej pory jeżdżę stalowym rometem, którego jedyną zaletą po tylu latach eksploatacji jest jedynie to, że jest nadal o dziwo w jednym kawałku. Wszystkie nieznośne zgrzyty, piski i nieznośną ciężkość bytu mam gratis. Cokolwiek bym nie wybrał pewnie będę usatysfkacjowany ale przeznaczając taką sumę na rower chcę wiedzieć, że wybieram możliwie najlepiej. Zapraszam do dyskusji wszystkich ekspertów jak i każdego kto ma na ten temat cokolwiek do powiedzenia.

 

Zdecydowałem się już prawie na Unibike Crossfire 2012. Mówicie, że to rower z najlepszym osprzętem ale producent umyślnie na swojej stronie nie podaje jego wagi, która jest spora bo ponad 15 kg. Czy dla crossowki to nie jest za dużo? Chyba lepszego osprzętu w tej cenie nie dostanę, przedstawiam wszystkie moje propozycje, czekam na wasze, prosiłbym o wypisanie plusów i minusów przy każdej propozycji.

 

Unibike Crossfire GTS http://www.rowerzyst...e-gts-2012.html PLUSY 1. najlepszy osprzęt w tej cenie 2. solidny i trwały Minusy 1. matowy lakier chyba nie wygląda zbyt efektownie? 2. zbyt ciężki?

Scott Sportster 50 Menhttp://www.olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower_scott_sportster_50_men_2012/5669.110.1.1.pl.0.htm Plusy 1. Jedynie 13.20 kg 2. znana marka Jak z osprzęt się przezentuje w porównaniu do crossfire? Czy im lżejsza crossowka to nie lepiej?

3. Całe grono Merid Crosswayow, słyszałem ze mają kiepskie ramy.. Która z nich byłaby rozsądna propozycją?

4. Jakiś ciekawy Kellys się znajdzie?

Napisano

Scott jest piękny, ale ciut słabiej z przerzutkami, choć to jest stowka na przyszłość, kaseta i lańcuch te same, amor to najsłabszy punkt - brak blokady skoku (mam taki i to najbardziej przeszkadza na szosie)

Sam nie wiem co bym wybrał, choć ja zawsze kieruję się rachunkiem ekonomicznym i chyba bym jeszcze szukał.

 

Tytuł postu powinien być zdecydowanie zmieniony...

Napisano

Ja ponownie wrzucę Agang Ritual 5.0

http://velo.pl/rowery/wyprzedaz/?id=600

 

Osprzęt na pewno bardzo dobry.

 

Co do Crossfire'a 2012 - jak każdy rower z nowego rocznika jest dość wysoko wyceniony. Wolałbym szukać czegoś z 2011 w przecenie bo 1550 za tego Unibike'a bez blokady amora to wg mnie sporo.

 

Z tymi ramami to dajcie spokój. Znacie kogoś komu rama poszła w crossie? Pewnie nie.

No chyba, że kupuje ktoś crossa a potem skacze jak głupi po lesie.

 

 

Tu masz jeszcze w ramie 19" Vipera 2011.

http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-unibike-viper-gts-2011.html

 

Duży przeskok w porównaniu do Crossfire'a.

 

Poza tym w wielu przypadkach na ramę jest 5 lat gwary. szybciej Ci padnie cały osprzęt niż coś się stanie z ramą ...

Wg mnie w przypadku crossa sama jakoś ramy to nie ma wielkiego znaczenia bo niemal wszystkie są podobne. Taką jazdę wytrzymają. Tak więc pozostaje kwestia samego wymiaru, wyglądu no i najważniejsze osprzętu ...

 

Nie dałbym 1.900 za Scotta, w którym z tyłu siedzi Acera. Ogólnie cały ten Scott to Acera, czyli w sumie najniższa półka ...

To jak się do 1.9k dołoży 3 stówki można mieć Kellysa Equisite 2011 na Deore - jakość osprzętu to przepaść ...

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi, nie chciałbym Aganga bo choć osprzętowo wygląda świetnie to już wizualnie pozostawia bardzo wiele do życzenia. Rower za taką sumę powinien jakoś się prezentować podczas gdy ritual pozostawia jedynie chińskie skojarzenia. Vipera GTS z 2011 w ramie 21 już nie dostanę. Exquisite bardzo mi się podoba ale przekracza sumę o 500 złotych. To niestety za dużo. A może jakaś Merida? Jak rozpoznać który osprzęt jest lepszy ALTUS, DEORE, ACERA jak to się klasowo rozkłada?

Napisano
ALTUS, DEORE, ACERA jak to się klasowo rozkłada?

1.Deore

2.Alivio

3.Acera

4.Altus

5.Tourney

6.Poza grupą,np. TY 10.Przednia przerzutka ciągle stosowana przez Krossa.

Napisano

Merida 40-V 2012, masz blokadę przedniego amortyzatora, +z tyłu alivio, 24 przełożenia,

rower kupiłem za 1600zł rower nie jest najlżejszy ale nie jest też ciężki no ale ja mam rozmiar 55cm czyli prawie największa rama, na pewno dużo lepiej było by kupić 2011 bo niektóre modele z 2011 tak naprawdę niewiele się różnią od 2012 no ale niestety w swoim rozmiarze już raczej nic nie znajdziesz, przynajmniej mi sie nie udało 21-22"

Napisano

Wiesz, ten Agang dużo lepiej wygląda na żywca niż na fotach.

A poza tym jak jeździsz to akurat najmniej widzisz ten rower :)

 

No ale co kto woli :)

 

Przy rowerze za 1.8k to osprzęt klasy Alivio to minimum. Brać Acere w tej cenie to lipa bo tego typu osprzęt ładują w nawet najtańszych ...

Napisano

Dzięki za odpowiedź Rydzo, teraz będzie o wiele łatwiej wybrać. Iorence, dzięki ta Merida to dobra propozycja. Czyli osprzęt w tym rowerku jest lepszy niż w Unibike'u Crossfire? Które podzespoły są najważniejsze? Tzn. jakością którego osprzętu się kierować w wyborze przerzutkami z tyłu plus z przodu oraz kasetą? A co sądzicie o tej Meridzie? http://www.rowerzysta.pl/merida_2010/rower-crossowy-crossway-tfs-400-v-2010.html#fragment-2 Ma 3 podzespoły na Deore ale, chyba już jej nie dostanę nigdzie.

Napisano

Tzn. jakością którego osprzętu się kierować w wyborze przerzutkami z tyłu plus z przodu oraz kasetą?

1800zł to już w miarę sensowny budrzet i można powybrzydzać, Co będzie się pierwsze "kończyło" to zależy od tego jak będziesz katował rower. Mniej więcej powinno to wyglądać tak, że w pierwszej kolejności wymiany wymagać będzie:

1. łańcuch

2. kaseta

3. tarcze przednie

4. przerzutki - tylna, później przednia

5. koła - obręcze, szprychy

- oczywiście nie mówimy o klockach hamulcowych, czy oponach. To wszystko przy "prawidłowym" użytkowaniu i konsterwacji. I teraz musisz sobie obrać strategię postępowania jeśli kupisz sobie napęd XTR to amatorsko pewnie nie zajeździsz tego nigdy, tylko czy to się opłaca? można mieć coś z grupy Alivio, Deore i wymieniać co kilka tyś km.

 

moje zdanie jest takie, że mając 1800zł lepiej kupić Kandsa za - 1000 zł bo i tak to tosamo co w Meridzie zaa 1800. Gdybym miał 3000 zł kupił bym Scotta i nie martwił się pare lat.

Napisano

Dzięki za odpowiedź Rydzo, teraz będzie o wiele łatwiej wybrać. Iorence, dzięki ta Merida to dobra propozycja. Czyli osprzęt w tym rowerku jest lepszy niż w Unibike'u Crossfire? Które podzespoły są najważniejsze? Tzn. jakością którego osprzętu się kierować w wyborze przerzutkami z tyłu plus z przodu oraz kasetą? A co sądzicie o tej Meridzie? http://www.rowerzyst...html#fragment-2 Ma 3 podzespoły na Deore ale, chyba już jej nie dostanę nigdzie.

 

nie ma już rowerów merida z 2011 w wiekszych rozmiarach a Ty wierzysz że znajdziesz coś z 2010 :D ?? powiem Ci tak na miasto +jakieś polne drogi lub las ta merida co Ci zaproponowałem jest lux, ludzie piszą że najlepsze jest deore itd naturalnie zgadzam sie z tym ale do roweru MTB po cholere komuś do crossa deore ?? alivio to tylko półka niżej, te przerzutki nie będą miały dużych obciążeń.

Budżet który masz jest tak jak to mi powiedział jeden spec, tak naprawdę niski ale wystarczający na dobrego crossa. CO nie kupisz będziesz zadowolony ze sprzęt. Ile ludzi tyle opinii, są zwolennicy rowerów merida, są unibike, jeszcze inni wolą rometa itd. Można zwariować :P

 

Kup sobie rower z alivio albo niżej > acera, dobrze jak będzie miał blokade przedniego amortyzatora i do tego min te 24 przełożenia, przydaje się jak jeździsz po np ulicy i tyle. Ja kupiłem meride 40-v, do pracy mam w obie strony minimum 35km i jestem bardzo zadowolony :)

 

No i tak jak pisałem zapomnij o tym że wogole kupisz 2010 !! o 2011 też możesz zapomnieć !! w marcu były ostatnie sztuki teraz już zrobiło sie cieplej i NIE MA NIC z tych roczników. Na stronach w sklepach są te rowery ale zauważ że wszędzie jest "brak towaru" albo "niedostępny". Szukaj odrazu 2012 zaoszczędzisz sobie pare godzin dzwonienia po sklepach. (ja dzwoniłem 2tyg temu)

Napisano

1800zł to już w miarę sensowny budrzet i można powybrzydzać, Co będzie się pierwsze "kończyło" to zależy od tego jak będziesz katował rower. Mniej więcej powinno to wyglądać tak, że w pierwszej kolejności wymiany wymagać będzie:

1. łańcuch

2. kaseta

3. tarcze przednie

4. przerzutki - tylna, później przednia

5. koła - obręcze, szprychy

- oczywiście nie mówimy o klockach hamulcowych, czy oponach. To wszystko przy "prawidłowym" użytkowaniu i konsterwacji. I teraz musisz sobie obrać strategię postępowania jeśli kupisz sobie napęd XTR to amatorsko pewnie nie zajeździsz tego nigdy, tylko czy to się opłaca? można mieć coś z grupy Alivio, Deore i wymieniać co kilka tyś km.

 

moje zdanie jest takie, że mając 1800zł lepiej kupić Kandsa za - 1000 zł bo i tak to tosamo co w Meridzie zaa 1800. Gdybym miał 3000 zł kupił bym Scotta i nie martwił się pare lat.

Kupując napęd xtr zajedzie go tak samo szybko jak każdy inny napęd :) elementy tej grupy są lżejsze, ale napęd - łańcuch, kaseta, zębatki - to tylko napęd i ulega on zuzyciu. Żywotność tych elementów podlega takim samym zasadom jak żywotność alivio czy deore. Różnica jest taka, że o drogie części bardziej się (z reguły) dba.

Napisano

No nie koniecznie, materiał jest inny. żużyje się mniej więcej w tym samym czasie bo jest użytkowany przez inne grupy rowerzystów z inną siłą w nogach, inaczej jeżdżących. Całkowity amator wydaje mi się jednak "pociągnął" by dłużej na "zawodowym" osprzęcie, ale mówię po co?

 

Nie wiem czy rozumiesz moją intencję?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...