Skocz do zawartości

[opony] polecicie mi coś?


TomaszM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na wstępie może się przedstawię - mam na imię Tomasz, rowery to jedno z moich hobby, lecz bardziej dlatego że lubię na nim jeździć, niż dlatego, że się na tym znam... a może trochę też z rozsądku - codzienna jazda samochodem może jest i wygodna, ale trochę ruchu w życiu trzeba mieć, dlatego już parę lat wybór padł właśnie na ten sport ;)

No właśnie... w sprawach motoryzacyjnych to ja doradzam na co dzień, a w sprawach rowerowych, poproszę Was o poradę... pewnie jedną z najbanalniejszych, ale nie wiem jak się zabrać do zakupu :P Chodzi o oponki do sprzętu opisanego w sygnaturce...

A więc od początku: Interesuje mnie ta najtańsza półka, do tej pory jeździłem na Dębicy Tygrys za dyszkę :D ale ich żywot dobiega końca... i dobrze, bo chyba to jedne z gorszych opon (z resztą w oponach do samochodów idzie im jeszcze gorzej...) chciałbym coś taniego, najlepiej do 20 zł/szt, ale jak bedziecie bardzo krzyczeć i narzekać, to może do 30 pln... najlepiej 50 za obie, jeśli się da ;) Bez śmiechów proszę ;)

Parametry: 26 cali, od 1,8 do 2,0

Przeznaczenie: głównie (80%) asfalt, jazda po mieście... coś uniwersalnego, z niskimi oporami toczenia, przyczepnego, ale nie takie extremalne sliki, bo czasem zjeżdżam także w las ;) Wiem że to duże wymagania jak na mój próg cenowy, ale staram się jak najprecyzyjniej określić moje potrzeby...

A więc jaką markę polecacie? I jaki model? Mile widziane także linki do zdjęć np...

W grę wejdą też dętki - czy mam na coś zwracać uwagę przy ich zakupie? Który wentyl lepiej, rowerowy czy samochodowy? Marka? Szerokość?

...zielono mi...

;)

Pozdrawiam serdecznie, szerokiej drogi i uprzejmych kierowców (o mnie się nie obawiajcie :P)

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można wiedzieć dlaczego uważasz że Dębica Tygrys to dziadostwo?

 

Ja mam tą oponke na przodzie i jestem bardzo z niej zadowolony. Na tyle mam założoną Dębicę Orkę i też nie mam do czego się doczepić.

 

A tak wogóle to w cenie do 20 zł nie masz zbytniego wyboru - głównie Dębica. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim odczuciu częściej się przebijają, szybciej marszczą mają spore opory toczenia i kiepską przyczepność. Kiedyś miałem inne i je bardzo miło wspominam, niestety nie pamiętam jakie to były.

 

Przejechałem też ponad 50.000 km na Dębicy Vivo i 10.000 na Dębicy Passio - pech chciał że zawsze trafiałem na Dębicę przy kupnie aut - w moim obecnym nawet nie czekałem na zużycie tylko je wywaliłem przy okazji najbliższej zmiany opon na zimowe i sprzedałem, kupując inne letnie. W porównaniu do Continentala, Fuldy, Pirelli czy każdych innych jest kolosalna różnica.

 

Może przez "samochodowe urazy" patrzę na rewerowe Dębice zbyt subiektywnie, bo z drugiej strony zdaję sobie sprawę, że w oponach rowerowych nie ma aż takich dobrych możliwości sprawdzenia przyczepności, oporów toczenia etc jak w samochodach - ale może właśnie dlatego patrzę na opony przez ten pryzmat - doświadczenie w oponach do samochodów włącza automatyczne obawy przed tymi do rowerów.

 

Nie oznacza to jednak, iż jestem absolutnie anty - do gdyby tak było, to nie pytałbym Was o opinię! ;) Bo kto wie, może się okaże, że większość Waszych głosów będzie za Dębicą (może ew. inny model?) i wtedy będę się zastanawiać, czy nie zaufać skolei Waszemu doświadczeniu w rowerowych kilometrach :D

 

> A tak wogóle to w cenie do 20 zł nie masz zbytniego wyboru - głównie Dębica

 

A Kenda, lub coś innego? Nie znam tych wszystkich marek, ale na Allegro kilka w tej cenie znalazłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim odczuciu częściej się przebijają, szybciej marszczą mają spore opory toczenia i kiepską przyczepność.

Hmmm - z tymi przebiciami to masz chyba akurat jakiegos pecha bo ja nie zauważam tendencji do częstczych przebić w przypadku Dębicy. A co do przyczepności to wg mnie Tygrysy na przodzie mają rewelacyjną przyczepność - jeździłem na Kenda Kobra, Panaracer Mach, Ritchey Speedmax, Kenda Klaw i w przypadku przyczepności żadna nie dotrzymuje Tygrysowi. Co do oporów toczenia to z początku tylko mi się niepodobało bo powyżej 30 km/h strasznie łapały powietrze i zaczynały szumieć - ale odkryłem że była to wina zbyt słabo napompowanego koła, albo i tego że były nowe, bo teraz to szumienie już u mnie to nie występuje.

 

A Kendy zaczynają sie od 20,01 zł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, poczekam jeszcze na opinie pozostałych Forumowiczów, jestem ciekawy co Oni powiedzą ;)

 

A tak z ciekawości - jeśli nie kupiłbym dwóch, tylko jedną, to gdzie ją lepiej założyć? Na przód, czy na tył?

 

I... co z tymi dętkami - masz jakieś opinie co do nich? Warto brać jakieś lepsze, czy walnąć najtańszą (Dębicy hehe...)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości - jeśli nie kupiłbym dwóch, tylko jedną, to gdzie ją lepiej założyć? Na przód, czy na tył?

To zależy jaki bierznik ;) i zależy w jakim stanie masz obecne oponki.

 

I... co z tymi dętkami - masz jakieś opinie co do nich? Warto brać jakieś lepsze, czy walnąć najtańszą (Dębicy hehe...)?

W dętkach raczej różnic poza wagą się nie uświadczy - jeździłem na Dębicach, Panaracer, Vee Rubber i Michelin i wszystkie jeden diabeł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jaki bierznik

OK, zadam to pytanie później :P

 

i zależy w jakim stanie masz obecne oponki.

Może 1mm, może mniej... ;)

A ile nowe mają? :roll:

 

PS. Wskoczyłem na Allegro i... same Kendy :(

 

Myślałem, że więcej marek napotkam ;)

 

W możliwych cenach są np:

 

http://www.allegro.pl/item90012970__s_s_op...najtaniej_.html

http://www.allegro.pl/item91830045__s_s_op...892_tanio_.html

http://www.allegro.pl/item90559104__s_s_op...najtaniej_.html

http://www.allegro.pl/item90012965__s_s_op...tpi_tanio_.html

http://www.allegro.pl/item90591540_opona_k...184_od_ss_.html

http://www.allegro.pl/item90945222_opona_k...nowa_od_ss.html

 

:roll:

 

edit: jeszcze taki wynalazek http://www.allegro.pl/item91215708_duro_wi...pe_26x1_95.html ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mogę Tobie powiedzieć coś o oponach Kenda to opona Kenda Kobra - bardzo fajna opona, lekka, małe opory toczenia, w miarę trwała i tania. Jedyna wada to to że trzeba mieć bardzo mocne łyżki do opon i dużo siły - założyć na obręcz mi się ją udało z dużymi trudnościami, natomiast ściągnąć z obręczy to zadanie graniczące z cudem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kendy mają jedną poważną wadę: na mrozie twardnieją, a to oznacza że dużo gorzej się trzymają trasy i łatwiej ścierają.

Moim skromnym zdaniem warto zaiwestować w porządne opony, bo tu podwójnie odczuwa się różnice wagi, opory toczenia i przyczepność i inne takie bzdury. Jak ktoś nie wierzy to niech raz się wykosztuje na panaracery czy maxxisy i sam się przekona czy chce jeździć na starych.

 

Pozdrawiam

Jacunio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem warto zaiwestować w porządne opony, bo tu podwójnie odczuwa się różnice wagi, opory toczenia i przyczepność i inne takie bzdury.

Co do wagi to po części mogę się zgodzić z tobą, ale co do przyczepności i oporów toczenia to zależności od ceny nie widzę i nie wiem skąd to wziąłeś.

 

Jak ktoś nie wierzy to niech raz się wykosztuje na panaracery czy maxxisy i sam się przekona czy chce jeździć na starych.

Hehe - ja jeździłem na Panaracerach i mi się tak samo dobrze jak na Dębicach jeździ :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebek z całym szacunkiem ale Tobie na wszystkim się dobrze jeździ m.in. temat o kasetach gdzie mówiłeś że Acera czy Altus to to samo co LX/XT.

 

W/w Dębice mają cholernie duże opory toczenia i jazda tak jak pisał autor tematu po mieście (w 80%) będzie co najmniej uciążliwa.

 

TomaszM powinieneś szukać semi slicków bo te mają małe opory toczenia i w miarę radzą sobie w lesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kendy mają jedną poważną wadę: na mrozie twardnieją, a to oznacza że dużo gorzej się trzymają trasy i łatwiej ścierają.

Hmm... na mrozie to ja skrobię szyby tylko :lol:

Jeżdżę tylko wiosna-lato-jesień. Jak w tych okresach (tylko i wyłącznie dodatnia temperatura) ze ścieralnością tych opon? Ile kkm powinny przeciętnie wytrzymać (bardzo rzadko blokuję koła)?

 

Moim skromnym zdaniem warto zaiwestować w porządne opony, bo tu podwójnie odczuwa się różnice wagi,

Waga mnie raczej nie interesuje... mam raczej cięzki rower (głównie przez tego dużego RST-ka), więc pół kilo w te czy we wte... :D Bardziej obchodzi mnie mała ścieralność, dobra przyczepność, niskie opory toczenia...

 

TomaszM powinieneś szukać semi slicków bo te mają małe opory toczenia i w miarę radzą sobie w lesie.

Z pośród wcześniejszych linków, pozostają w takim razie te:

http://www.allegro.pl/item90559104__s_s_op...najtaniej_.html

http://www.allegro.pl/item90591540_opona_k...184_od_ss_.html

http://www.allegro.pl/item90012965__s_s_op...tpi_tanio_.html

 

Którą byś polecił z tych trzech?

 

PS. slick, semi slick, city slick, czyli pełny slick, pół slick i miejski slick?

 

PS2. A co do dętek - wszyscy się zgadzają, że najtańszą byle jaką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebek z całym szacunkiem ale Tobie na wszystkim się dobrze jeździ m.in. temat o kasetach gdzie mówiłeś że Acera czy Altus to to samo co LX/XT.

No właśnie też mnie to dziwi - dlaczego mi się dobrze na prawie wszystkim jeździ a inni potrzebują LX, XT lub XTR :D - Ja też cenię precyzję, niezawodność, ale jak potrafię to osiągnąć ze sprzętu z najniższej klasy to biorę sprzęt tańszy. Poza tym stać mnie na sprzęt z wysokich półek więc jakby rzeczywiście wychodziło mi w praktyce że jest on lepszy to bym go kupował - tak jednak w większości przypadków nie jest. A co do tych kaset to miałem na myśli tylko materiał zastosowany do budowy.

 

W/w Dębice mają cholernie duże opory toczenia i jazda tak jak pisał autor tematu po mieście (w 80%) będzie co najmniej uciążliwa.

Rozumiem - duże opory toczenia = wolniejsza jazda. Tylko dlaczego u mnie nie widać spadku prędkości jak założę Dębicę? Prędkości średnie mam identyczne jak na oponach Panaracer Mach a niby te opony mają jedne z najniższych oporów toczenia. Zresztą jak zrobi się trochę cieplej to posprawdzam dokładniej jaka jest zależność czasu pokonywania określonego odcinka w zależności od zastosowanych opon i wagi roweru.

 

TomaszM zapomniałeś jeszcze o tej

http://www.allegro.pl/item91529749_opona_2...lekka_nowa.html

 

Tak jak pisał Schwefel patrz na opony semi-slicki. Zwykłe slicki sobie odpuść gdyż mają zbyt ograniczone zastosowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opon to polecałbym minimum semi-slicka, czyli z Kend to Kobrę /tylko uwaga na asfaltowych zakrętach z piaskiem/. Sam założyłem kiedyś taką na przód na dojazdy do pracy, ale była na razie tam za krótko, żeby się zetrzeć. Bardziej terenową to bym wytypował Schwalbe Black Jack /lekko i dość cicho toczy się po asfalcie/. Dętkę polecam z allegro - GEAX - lekka, tania, solidna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podopnę się pod temat. Niedługo się zaczyna sezon i trzeba się zaopatrzyć w oponki. Podobnie jak kolegę interesuje mnie najtańsza półka. Do tej pory jeździłem na Duro Wildlife Leopard, więc obojętnie co kupię i tak będą mniejsze opory :D Interesuje mnie uniwersalna opona na trasy piaszczyste, leśne i asfaltowe. Mam kilka typów:

DURO WILDLIFE ANTELOPE 26x1,95

KENDA KOBRA

KROSS CYCLO

MAXXIS CALIBOS i KRAKEN (czym się one różnią?)

KENDA KOMODO

Cross KOYOTE

 

I jeszcze, oprócz wybrania - pomocy w wybraniu - opony proszę też powiedzieć czy konkretny model rozróżnia się na wersję przednią i tylną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) OK, zatem semi slick, ale z Kobry znalazłem dwa tanie semi slicki - Kobra oraz Cosmos. Czym się różnią i którą lepiej?

 

2) Jeśli kupię jedną, to walnąć ją na przód, czy na tył?

 

3) Te oponki są nie-kierunkowe i bez znaczenia na której osi?

 

4) A może (przy kupnie dwóch) na przód inna a na tył inna? Jest jakiś sens w tego typu konfiguracji, czy może jeśli już dwie - to identyczne?

 

5) Dętki GEAX na Allegro nie znalazłem, ale to nic, bo właściwie Allegro traktuję w tym przypadku bardziej informacyjnie, raczej bym szukał konkretnego modelu tu na miejscu, w Łodzi, ew. zamówił u sprzedawcy jakiegoś i byłoby pewnie taniej niż via allegro z przesyłką...

 

6) Nikt nie zna orientacyjnych przebiegów dla opon rowerowych?

 

Pozdr :D

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xanagaz, miałem kontakt tylko z Maxxisami Calibos i powiem tak - na szutrowych i innych ziemnych zakrętach, ogólnie w terenie trzymaja fenomenalnie (zwłaszcza jak się przesiądzie na nie z semislicków :)). Problemem jest dość spora waga i duże opory toczenia na asfalcie. Ale w terenie oponki rekompensują wszystkie wady. :) Przez piasek jedzie sie super. Co prawda są dość szybkościerne (tylna po 1600km jest juz dość znacznie zużyta), ale to chyba dlatego że sporo jeździłem po asfalcie.

 

Jednak jeśli jeździsz dużo po asfalcie to brałbym coś innego, Maxxisy sa dobre raczej na teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAXXIS CALIBOS i KRAKEN (czym się one różnią?)

I jeszcze, oprócz wybrania - pomocy w wybraniu - opony proszę też powiedzieć czy konkretny model rozróżnia się na wersję przednią i tylną.

Różnią się tym, że Calibos to opona przednia, a Kraken tylna - napędowa. Taki system zastosowała Tioga w Factory XC i z własnego doświadczenia wiem, że się sprawdza.

MAXXIS CALIBOS i KRAKEN (czym się one różnią?)

I jeszcze, oprócz wybrania - pomocy w wybraniu - opony proszę też powiedzieć czy konkretny model rozróżnia się na wersję przednią i tylną.

Różnią się tym, że Calibos to opona przednia, a Kraken tylna - napędowa. Taki system zastosowała Tioga w Factory XC i z własnego doświadczenia wiem, że się sprawdza.

OK, zatem semi slick, ale z Kobry znalazłem dwa tanie semi slicki - Kobra oraz Cosmos. Czym się różnią i którą lepiej?

Swego czasu jeździłem na Kobrze i nie miałem większych zastrzerzeń, małe opory toczenia, cicha praca, w miarę dobrze zachowuje się na szutrze i w lesie. Jedyna wada to szybkie zużycie, gdyż guma jest bardzo miękka. Dobre trzymanie boczne to główny plus tej opony. Na Cosmosie nie jeździłem ale po oblookaniu zdjęcia widzę, że będzie gorzej trzymała bocznie a o jeździe w lesie można zapomnieć.

Jeśli kupię jedną, to walnąć ją na przód, czy na tył?

Ja bym dał na tył, ale w tej kwestii mogą być zdania podzielone. Na tył, gdyż to opona napędowa.

Te oponki są nie-kierunkowe i bez znaczenia na której osi?

Kobra jest oponą kierunkową bez oznaczenia osi, Cosmos jest oponą nie kierunkową bez oznaczenia osi.

4) A może (przy kupnie dwóch) na przód inna a na tył inna? Jest jakiś sens w tego typu konfiguracji, czy może jeśli już dwie - to identyczne?

W/w Maxxisy mają taki system, możesz się zastanowić nad nimi. U mnie się sprawdza (Tioga Factory XC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak więcej po asfalcie to brałbym jednak semislicki, bo różnica w oporach jest znaczna.

 

Seryjnie w moim starym Unibike'u miałem opony Impac Crossway i na asfalcie trzymały bardzo dobrze, a w terenie też dało się spokojnie pojeździć. Na szutrze itp sobie radziły, gozej było tylko w kopnym piasku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z opinią, że Kobra nie za dobrze się sprawuje na trasach leśnych - wilgotnych. Może ktoś to potwierdzić/zaprzeczyć?

 

Semi? No nie wiem :D

KENDA KOMODO

Kenda Cross KOYOTE

KENDA Komodo

MAXXIS KRAKEN

MAXXIS CALIBOS

Kenda KROSS CYCLO

Kenda KROSS SUPREME

KENDA KOYOTE

KENDA Cross Country

Taki sobie spisik zrobiłem opon z w miarę agresywnym bieżnikiem. Opory znaczne jakoś przetrzymam, ale chciałbym też przetrzymać leśne drogi :)

Trudno się będzie na coś zedecydować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie polecam nikomu semislików. Moim zdaniem to nie jest opona ani do jazdy po asfalcie ani w terenie. Ogólnie do dupy a nie do jazdy wynalazek. Ani to się terenu nie trzyma, ani się lekko nie toczy; klina można tylko na śliskim wyciąć albo przebić na byle kapslu po browarze. Nie wspomnę o "przydatności" semislików na podjazdach w terenie.

Żeby nie odbiegać od tematu pozwolę sobie polecić Schwalbe Black Shark. Były kiedyś na allegro po niecałe pięć dych za komplet, Miałem przyjemność na nich pojeździć (kumpel kupił) i jak dla mnie rewelacja.

Oponki kierunkowe, napędowa i prowadząca, z bardzo miękkiej gumy co świetnie trzyma się WSZYSTKIEGO i jest nie do zdarcia. Fajny bieżnik, dobrze łapie się terenu i nie przeszkadza na asfalcie. I jak na tą cenę nieprzyzwoicie lekkie.

 

A apropos wagi opon to może mnie poprą ci co się trochę fizyki uczyli, że tu podwójnie się ją odczuwa (tzw. masa rotująca, czy coś takiego), bo oprócz pchania pod górę, czy do przodu środka masy, trzeba ją jeszcze wprowadzać w ruch obrotowy, a to wymaga znacznie więcej energii. To samo dotyczy hamowania.

Odchudzanie roweru nie ma sensu, kiedy skłóadamy go na kołach od kombajnu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GregSX

Ja mam zamiar kupić sobie OPONy KENDA KONTENDER K196 26" x 1,0 (23-559) są zarąbisty tylko że na allegro strasznie zdzierają bo chćą za nie 50 zł z dętką a w sklepach śa po 33 ale trudno jest je gdziekolwiek dostać. Mimo wszystko bedze ich szukał > :glare: :glare: :P:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...