Skocz do zawartości

[rower] Ranger T3000 - wymiana hamulców

fint

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jako iż zaczął się już okres rowerowy, chciałbym w swoim starym złomku z supermarketu wymienić hamulce gdyż przedni tarczowy jest praktycznie nie do wyregulowania, a tarcza jest wykrzywiona. Dodatkowo dźwiegnie hamulcowe stawiają spory opór, a żeby solidnie zahamować należy użyć sporo siły. W związku z tym, od tygodnia szukam odpowiednich hamulców do mojego roweru, a jako że jestem laikiem w tych sprawach postanowiłem założyć tutaj temat i spytać o radę fachowców i ludzi znających się na rzeczy.

Jak już wspomniałem, mój rower to zwykły sh*t z marketu. Jak nazwa tematu wskazuje, rower ten zwie się Ranger T3000. Poniżej daje linki do fotek znalezionych w internecie:

http://img231.imageshack.us/img231/3170/dsc00155z.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/81/dsc00153h.jpg/

Zaczynając od najważniejszego, czyli budżetu - do dyspozycji będę miał około 300-350zł na hamulec przedni oraz tylny. Ze wstępnych znalezionych informacji i udzielonych rad na innym forum, ustaliłem iż chciałbym wymienić przedni hamulec na inny tarczowy, a tylny na lepszy v-brake. Do tego dwie dźwignie hamulcowe oraz ewentualnie linki itp. rzeczy.

Na pierwszy ogień, rzucam hamulec tarczowy iż to właśnie on uniemożliwia mi bezpieczną i konfortową jazdę na rowerze. Niestety nie mam możliwości kupna wszystkiego odrazu, ale chciałbym się zmieścić w/w budżecie. Szukałem, szukałem, aż znalazłem coś ciekawego i polecanego. Hayes MX 4 160mm.

http://roweryokey.pl/hamulec-mechaniczny-hayes-mx-4-v6-160mm.html

Aktualnie fabrycznie zamontowana tarcza ma właśnie 160mm średnicy oraz 2mm grubości. Z opini znalezionych w internecie, wszystko wskazuje na to, iż jest to chyba najbardziej opłacalny i najlepszy mechaniczny hamulec tarczowy w tej cenie.

Do tego dźwignie Avid FR 5 - komplet dwóch dźwigni kosztuje ok. 50zł.

http://www.synkros.pl/product-pol-1106-Dzwignie-hamulcowe-FR-5-AVID-komplet-.html