Skocz do zawartości

[Koła] 29er zestaw do 1000zł dla 95kg bikera


Konr4d

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie

 

Potrzebuję pomocy w skompletowaniu zestawu do 29era, którego składam (oczywiście disc) tak do 1000-1200zł, ważę aktualnie 95kg

 

Mieszkam w Warszawie więc teren użytkowania to lasy kampinosu, las kabacki itp. Najwyższa góra w okolicy to chyba podjazd na agrykoli :D

 

O ile w temacie 26 cali nawet bym nie śmiał zakładać kolejnego tematu to w 29er jeszcze nie ma dużo informacji, a nawet jak tak to są to newsy o kołach/obręczach, które będą dopiero lipiec/sierpień a tyle czekać bym nie chciał.

Jeśli to ma jakieś znaczenie to do roweru będą montowane prawdopodobnie hamulce tarczowe XT 2012 lub coś z Avida w granicach 800zł ale to inny temat, tutaj chciałbym pomocy w kwestii kół :)

 

Będę wdzięczny za każdą radę, każdy link

Napisano

ok po 3 godzinach przeglądania sklepów internetowych i allegro dochodzę do wniosku, że chyba najlepsza będzie dla mnie obręcz ZTR Arch 29" lub ZTR Arch EX 29"

 

nowsza wersja ZTR Arch EX 29" jest trochę lżejsza, szersza i podobno wytrzymalsza - same plusy, jak to możliwe? ;-)

 

Obie są dostępne w lemonbike, różnica w cenie też nie jest bardzo duża. Rozważam samodzielne ich zaplatanie, jednak martwi mnie tylko przesyłanie obręczy kurierem

 

Ewentualnie gotowy zestaw kół za 1200, niestety na zwykłych Arch'ach

http://allegro.pl/zestaw-kol-novatec-no-tubes-ztr-arch-29-bs-i2291950862.html

 

Było by super gdyby wypowiedział się ktoś rozeznany w temacie, koła będą mnie trochę kosztować jednak wiem że są najważniejsze - poza siłą w nogach ;)

Napisano

Jak dla mnie Novateki 711/712 nie wytrzymają nawet średniej jazdy przy 100 kg użytkowniku. W połączeniu z cieniowanymi szprychami w ilości 32 sztuk dodatkowo będą ładnie "pływały" :) Dany zestaw jest przewidziany raczej dla osoby 80 kg.

Napisano

Lepsze obręcze są dostępne tylko dla 32 szprych, przynajmniej ZTR

 

Mógłbym wziąć na razie normalne szprychy, a w razie zrzucenia wagi zrobić przekładkę na cieniowane, w sumie to kilka godzin roboty

 

W sprawie piast to jaki jest wyższy model Novateca od 711/712? komplet tych piast kosztuje 400zł, serio nie wytrzymają?

Napisano

Koszt piast nie definiuje ich wytrzymałości ... Tańszy model 811/812(dostępna w wielu wersjach osi i bębenków) jest dedykowany do mocniejszej jazdy. Podejrzewam że aluminiowe bębenki przy sporej masie użytkownika + rotującej opony,dętki i obręczy będą się ładnie ukręcać pękać i rozwalać :) Jak chcesz lekką piastę na tył to może zastanowić się nad DT swiss 350 ? Z lekkich szprych i aluminiowych nypli w ogóle bym zrezygnował ...

Napisano

Po wielu godzinach skompletowałem zestaw za 1315zł ważący +/- 1784

 

Zdecydowałem się jednak zaryzykować z lekkimi piastami, jeśli coś się stanie to będę tylko sobie winny że nie posłuchałem

W sprawie szprych to biorę DT Swiss Champion 2.0 a jak uda mi się zrzucić kilkanaście kg to zrobię przekładkę na cieniowane, 2-3 godziny roboty

 

co                              model                       waga     cena
obręcz przód                    ZTR ARCH EX 29              450g     395zł
obręcz tył                      ZTR ARCH EX 29              450g     395zł
szprychy 2.0 + mosiężne nyple   DT Swiss Champion srebrne   235g     63zł
szprychy 2.0 + mosiężne nyple   DT Swiss Champion srebrne   235g     63zł
piasta przód                    Novatec NT-D711SB           139g     154zł
piasta tył                      Novatec NT-D712SB           275g     245zł

 

koło przód 824

koło tył 960

 

waga bez zacisków

Napisano

obręcz przód ZTR ARCH EX 29 450g 395zł

obręcz tył ZTR ARCH EX 29 450g 395zł

 

Jak jeszcze nie kupiłeś, możesz się zainteresować pewnym dużym angielskim sklepem :)http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=38860 - po przeliczeniu, na chwilę obecną, 668,71zł (z uwzględnieniem zniżki 10%, wysyłka za darmo).

Zawsze to sto paręnaście złotych w kieszeni...

 

Ważę trochę mniej od Ciebie, zdecydowałem się podobne koła, z tym że wziąłem 812'tkę (+ stalowy bębenek) na tył. Jakoś tak spokojniej na duszy ;)

Napisano

A taka obręcz - WTB Freqency - dużo tańsza i minimalnie cięższa :

http://www.rowerspor...equency-i-23-29

 

Faktycznie fajne, szkoda że już zamówiłem ZTR'y.

 

chociaż WTB mogły by być trochę za szerokie 23mm wewnętrznej szerokości to dużo zważywszy że chce jeździć wymiennie na oponach 2.0 i 2.25

 

Mam jeszcze pytanie w kwestii szprych, myślałem nad DT Swiss Champion ale tam są tragiczne nyple w standardzie. Zastanawiam się nad użyciem cpSpoke 2.0, mam te szprychy w kołach od crossa i po 2 latach koło jest nadal proste ~0.3mm. Wagowo wychodzą tak samo, sprawdzane wagą

Napisano

Niestety pośpieszyleś się ;) , według WTB obręcz 23 mm jest do opon 37-62 mm czyli 1,45" - 2,44" :)

 

Do obrczy WTB dodał byś szprychy DT Competition, są wytrzymałe o stosunkowo lekkie, o miał byś fajne kółka.

Napisano

Nie no mam nadzieje, że kółka i tak będą fajne tylko 300zł droższe :)

 

Szprych jeszcze nie wybrałem, koła zaplatam samemu i dopiero jak będę miał w rękach piasty i obręcze to policzę jakie szprychy, w końcu i tak jeszcze czekam na ramę, napęd i hamulce oraz zastanawiam się nad amortyzatorem więc mam czas ;)

 

A jeszcze pytanie o DT Competition, podwójnie cieniowane szprychy przy mojej masie nie będą się bardzo rozciągać? Jestem w stanie na początku kilka razy poprawić koła, kluczyk mam zawsze przy sobie ale jak to będzie długo terminowo wyglądało hmm

Napisano

Nie będą się rozciągać, nie są słabsze niż Champion a lżejsze, przy Twojej masie doskonale się sprawdzą.

Jeśli kółka są porządnie zaplecione (dobrze odpuszczone naprężenia) nie powinno być potrzeby dociągania.

Napisano

a czy w przadku tych skladanych kół czy gotowych XT są jakieś drastyczne limity wagowe albo ograniczenia co do terenu? Moge miec kola troche cięższe i droższe ale jak np. pożycze rower koledze +90kg i będie chcial jechać w góry to żebym mu nie musiał mówić - nie jeźdźij po korzeniach itp ... .

Napisano

wyższa cena nie oznacza większej dopuszczalnej wagi tylko co najwyżej lepszy stosunek wytrzymałości do wagi

 

przed zakupem/złożeniem kół warto jasno określić do jakiej wagi chcemy aby były sztywne a każdy kg więcej w ciężkim terenie to już ryzyko

 

Edit, odpowiedź do postu Ada83

 

 

Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Jeśli można to trochę odkopię temat... Co prawda nie chce na raz zamawiać całych kół ale przez zimę chce złożyć, ważę 85kg, koła mają być do jazdy po lesie, długich wypadów w taki teren i od czasu do czasu na maraton. Chce kupić raz a dobrze (gdzieś w granicach całość 1500) nie zależy mi mocno na niskiej wadze ale na wytrzymałości całego koła...

 

Jeśli chodzi o obręcze myślałem nad Mavic TN719 albo Sun Ringle Inferno 27, nie mam pomysłu na piasty, szprychy myślałem żeby wstawić DT Swiss Champion albo Competition (lżejsze ale cieniowane co pewnie daje mniejszą wytrzymałość).

 

Ma ktoś jakieś propozycje co do piast ewentualnie albo jakiś inny zestaw?!

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam,

 

odkopię temat, jeżeli można...

 

Po wielu godzinach skompletowałem zestaw za 1315zł ważący +/- 1784

 

Zdecydowałem się jednak zaryzykować z lekkimi piastami, jeśli coś się stanie to będę tylko sobie winny że nie posłuchałem

W sprawie szprych to biorę DT Swiss Champion 2.0 a jak uda mi się zrzucić kilkanaście kg to zrobię przekładkę na cieniowane, 2-3 godziny roboty

 

co model waga cena
obręcz przód ZTR ARCH EX 29 450g 395zł
obręcz tył ZTR ARCH EX 29 450g 395zł
szprychy 2.0 + mosiężne nyple DT Swiss Champion srebrne 235g 63zł
szprychy 2.0 + mosiężne nyple DT Swiss Champion srebrne 235g 63zł
piasta przód Novatec NT-D711SB 139g 154zł
piasta tył Novatec NT-D712SB 275g 245zł

 

koło przód 824

koło tył 960

 

waga bez zacisków

 

 

Rozumiem, że już po pierwszym sezonie... :) Jak sprawują się te koła? Pytam, ponieważ rozważam podobne...

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Jeśli mogę też chciałbym prosić o małą pomoc, moja waga to 97-98 kg

 

Rozpatrywałem takie kółka:

 

Obręcze:

 

FRM BOR XMD 388 29"

 

WTB FREQUENCY i19 29"

 

Sun Rigle Inferno 25 29"

 

Mam pytanie do osób które już na tych obręczach jezdziły jak z trudnością uszczelniania opon WTB, Schwalbe i GEAX?

 

 

Pytanie kolejne czy znane tu ogólnie Novateci 711/712 przetrzymają moją wagę czy wziąć model 811/812?

 

 

Z góry dziękuję za sugestie i podpowiedzi

Napisano

Inferno miałem fabrycznie na kołach i to najtańsze obręcze z w.w ale za to pancerne i spokojnie można ich używać do cięższej jazdy. Wada - nie chcą się uszczelniać za żadne skarby. FRM mają limit wagowy 90 kg, chociaż z mocnymi szprychami powinny jeszcze dać radę, to samo jest z I19 które są ciut tańsze i kupisz w tej chwili za góra 250 pln. Jeśli koniecznie chcesz jeździć na bezdętkach to kup już WTB i23 lub ZTR Flow EX szczególnie jeśli opony beda szersze niż 2.1 lub składaj koła na pancernych Inferno, które kupisz za 200 pln ale już komplet plus szprychy np. Compy i do tego lepsze piasty np. DT 350 za 600 pln.

Napisano

Dzięki za pomoc, chciałbym jezdzić na mleczku więc pozostaje wybór pomiędzy WTB a FRM.

Nowe FRM XMD 388 29" 2013 mają mieć nowy profil i dopuszczalną masę rowerzysty 100kg. No i są butelkowane.

 

 

Pewnie dystrybutorzy w polszy ich nie mają jeszcze, najwyżej poczekam se do wiosny...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...