Skocz do zawartości

[Korby] wraz z suportami, realne wagi?


rybciasum

Rekomendowane odpowiedzi

Lżejsze = mniej trwałe. Skąd taki wniosek?

Czy warto dopłacać do takiej korby? Na to pytanie możesz odpowiedzieć tylko ty, bo tylko ty wiesz jakie masz rowerowe priorytety.

Masa - ma znaczenie tylko wtedy, gdy całościowo rower jest lub ma być "chudy". Różnicę 200 gram poczujesz trzymając korbę w rękach, w rowerze nie ma szansy.

Wygląd - ładne jest tylko to co się tobie podoba. Choć dość często jest tak, że komponent droższy jest bardziej dopracowany wizualnie i przez to "trafia" do większej ilości nabywców.

Kupując droższą część nie tylko wydajesz więcej pieniędzy ale też w trakcie jej użytkowania nie chcesz z reguły dokonywać zmiany na coś gorszego a to podnosi koszt inwestycji, na która musi być stać użytkownika.

 

To nie są wagi z suportami, do podanych mas musisz dorzucić ok 100 gram dla suportu shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli między deore a SLX wychodzi 99g różnicy, bo obydwie mają zintegrowane osie, także suporty będą takie same ? Moje przemyślenia wynikają z tego że paliłem się na m760, i kolega uświadomił mnie że między nową deore, a xtkiem z 2004 nie ma aż tak drastycznych różnic wagowych, a w cenie używanej m760 mam nową deore ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc lżejsze mniej trwałe nie mam na myśli tego że ramiona korby są jakieś mało trwałe, tylko koronki na nich założone. Na alyminiowej mniej przejedziesz jak na stalowej i jak przejeżdżejąc przeszkodę zachaczysz blatem, to łatwiej go pogiąć niż jak by był stalowy. Mając aluminiowe koronki trzeba tylko uważać na rozciągający się łańcuch. Mając trzy kpl. łańcuchów można daleko zajechać nie zajeżdżajc napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korvy zintegrowane mają oś o dużej średnicy, to pozwala zredukować masę w stosunku do klasycznych korb, suport korb zintegrowanych jest także sporo lżejzy od typowych suportów z osią, które ważą w dosyć lekkich opcjach 250 gram.

Na różnicę całkowitej masy korby wpływa stopień wydrążenia ramion (technologia hollow tech, puste profile o różnej wielkości), materiał osi, materiał zębatek, stopień ich podziurawienia i wyprofilowania, materiał śrub. Korba deore ma oś stalową, śruby również, zębatki poza największą są stalowe. Przy produkcji wyższych modeli korb używa się też prawdopodobnie innych technologii obróbki co pozwala na uzyskanie bardziej filigranowych a przy tym mocniejszych/sztywniejszych ramion.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...