Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] MBIKE RENEGADE koncept własny


cafekarol

Pytanie

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!

 

Jako że zakończyłem pierwszy etap budowy mojego nowego roweru XC, postanowiłem że podzielę się na forum uzyskanym efektem. Sercem roweru stała się, myślę że dość ciekawa, polska rama Mbike renegade 0.5. Rama jest dość lekka, podwójnie cieniowana i przystosowana do amorka o skoku 80 mm. O napędzie nie będe się rozpisywał bo jest właściwie w całości do wymiany - mix. sram, alivio i deore. To co w tej chwili finalnie skompletowałem:

 

Rama: Mbike renegade 0.5 rozmiar 19''

Amortyzator: Fox 32 F80 RL

Koła: Mavic Crossride Disc

Opony: Geax Saguaro 26 x 2,00

Hamulce: Formula Oro k18 / 180 mm

Mostek: Ritchey Comp 100mm

Kierownica: Easton EA50

Sztyca: Promax Carbon

Siodło: Accent Veno

 

Waży to teraz ok 12 kg, w sumie to nie wiem dokładnie. Po wymianie napędu zważę. Poniżej zdjęcia z galerii mojej czarnej strzały :)

 

Pozdrawiam!

 

Mbike renegade

Mbike renegade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę odświeżę temat, gdyż pojawiły się już w rowerku nowe graty. Doszły:

 

Manetki - Deore XT sl-m770

Przednia przerzutka - Deore XT fd-m771

Kaseta 9 - Deore XT cs-m770

Łańcuch - CN 7701

Korba - fc-m542

 

pozostaje jeszcze do wymiany tylna przerzutka, bo stara wysłużona deore już nie działa z tym jak złoto :)

Całość sprzętu dobrze się zgrała i nieźle się na tym ciśnie... Waży to to w tej chwili 11,9 kg, ale zjadę jeszcze z 0,5 kg na oponach, gdyż teraz są zwykłe drutówki. Jak na razie wszystko to kosztowało ok. 2700 PLN

 

Teraz będę pewnie inwestował w pedały jakieś wpinane, myślę o systemie look'a i jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia to proszę przy okazji o poradę :), a poniżej nowe zdjęcia maszynki:

 

mbike renegade z nowymi gratami w napędzie :)

mbike renegade kokpit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przyjemnie wyglądająca maszynka na bardzo fajnej, taniej ale solidnej ramce

:).

 

Jak tak patrzę na tego czarnego amora, to czasem zaczynam się zastanawiać, czemu brałem białego....

Zapraszam do mojego garażu - składam powolutku projekt na takiej ramce od roku,

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Axon standardowo ma 100 mm. Ani sprzedawca ani importer, instrukcja nie przewiduje "oficjalnej" zmiany skoku. Jakby nie było, nie interesuje mnie taka ewentualność gdyż 100 jest optymalne dla mnie. Jeśli udało Ci się kupić zadbaną używkę to tylko pozazdrościć. Ja jestem z tych co się boją używanych widelców i stąd ten wybór. Generalnie jestem zadowolony, choć trochę mnie wkurza głośna praca widelca ale chyba muszę się z tym pogodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem coymet że planujesz wymianę ramy w przyszłości. Spróbuj jeszcze ustawienia amorka na 80 mm skoku. Ta rama ma wysoką główkę i po ustawieniu na 80 mm rower prowadzi się super. Obniżenie kokpitu odwracając mostek to nie ten sam efekt. Chyba że chodzi o komfort, przy 80 mm to typowa sportowa jazda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę. Pożyjemy zobaczymy :) Na razie jestem zadowolony jak najbardziej z moich ustawień, geometrii itd do jazdy , którą uprawiam, ale nie zaszkodzi spróbować kiedyś.

 

Czy Ty też zaliczasz się do tych szczęśliwców, którzy zakupili tę ramkę nową na allegro za totalnie śmieszne pieniądze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Długo szukałem markowej ramy 19'', a tu patrzę jakiś mbike za 199 PLN i ciach - kupiłem. Długo się nie zastanawiałem, ale jestem bardzo zadowolony ze złożonego roweru. Myślę jeszcze o zainstalowaniu giętej kiery, bo trochę bolą mnie dłonie podczas dłuższej jazdy, a ustawienie kierownicy teoretycznie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kupiłem za 199 z przesyłką. To prawie jak kradzież, aż trudno było w to uwierzyć.

 

Koniecznie zwróć uwagę na kąt gięcia, jeśli będziesz kupował nową kierownicę.

Miałem prostą, zmieniłem między innymi z tego powodu - chciałem mieć wygodniej dla nadgarstków. I nic to nie dało, dlatego, że kąt gięcia do tyłu (8 stopni) okazał się

praktycznie taki sam jak w prostej. Prosta kierownica też ma gięcie, tylko że w jednej płaszczyźnie.

 

Jedyny plus to taki, że jest szerzej niż było. A nadgarstki jak bolą, tak bolały :(

Na dzień dzisiejszy nie patrzył bym na nic co ma mniej niż 9-10 stopni gięcia do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...