grucha34 Napisano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu rozglądam się za nowym amorkiem do mojego roweru. Mój Suntour XCR LO zainstalowany seryjnie w rowerze Kellys Magnus 2008 ma już ewidentnie dość, w przeciwieństwie ro reszty klamotów z roweru. Z racji tego, że ostatnio nieco ambitniej podszedłem do tematu mtb/xc, chciałbym zaopatrzyć się w amortyzator z pivotami, któremu niestraszny jest cięższy teren, nieco błota i wody. Zasadniczo nie chciałbym wydawać na modyfikację wielkiej kasy, bo i sam rower nie jest wielką petardą. Co byście polecili do mojego roweru? Podejść do sprawy ekonomicznie i wymienić XCR-a na np. nowszego XCR-a lub Darta 3, czy dołożyć trochę kasy i kupić coś lepszego z tłumieniem powietrznym. Nie chciałbym wydać więcej niż 700zł. Z góry dziękuję za pomocne wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 22 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 Jeżeli szukasz czegoś zdecydowanie wytrzymałego, co przy okazji nieźle pracuje to rozejrzałbym się za Torą 318: ROCK SHOX TORA 318 AIR ! RARYTAS W DOBREJ CENIE ! (2266670208) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. XCR na XCR, albo na Darta 3? Bez sensu wydawanie kasy, lepiej dołożyć i kupić tę Torę, ew. Epicona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grucha34 Napisano 22 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 Wszystko fajnie, tylko Tora to wydatek ok 800zł., a Dart3 kosztuje mniej więcej połowę tego. Kumpel ma u siebie własnie tego Darta i wydaje mi się, że jest to zdecydowanie lepszy sprzęt niż XCR. Czy ewentualnie decydując się na Darta nie odczuję wyraźnej różnicy względem wyjechanego XCR? Sądzę, że Dart spokojnie wytrzyma 2-3 sezony i będzie pracował lepiej niż XCR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 W tej cenie wyczaisz nowego epicona ino problem będzie z dostaniem epicona z pivotami pod v-b Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 Jaki jest sens pakować się w półśrodki kupując Darta? Na początku pewnie różnicę odczujesz, nowy widelec musi pracować lepiej niż egzemplarz po przejściach. Ale zobaczysz, że zacznie Ci czegoś brakować. A Epicon czy Tora to dla amatora wystarczający widelec. I koniec końców zamiast 600-700 zł wydasz tych złotówek 1000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grucha34 Napisano 22 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 A czy poza Torą i Epiconem jest jeszcze coś wartego uwagi? Z tego co patrzę, to w tym przedziale cenowym poza tymi modelami, niestety susza, a na allegro ani jednego ani drugiego modelu z pivotami nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 Hmm... RST First. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 22 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 W pierwszym poście napisałeś o wytrzymałości - F1rsta bym sobie odpuścił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crun Napisano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 wlasnie tez sie przymierzam do nowego amorka w podobnej cenie, chociaz wolalbym tak do 500zl w miare mozliwosci. jak slusznie zauwazyles, po prostu nie ma nowych amortyzatorow pod v-brake'i. jesli juz sie jakis znajdzie, to najczesciej kilkuletni model i paradoksalnie drozszy od tegorocznych wydaje mi sie, ze najoplacalniej bedzie kupic uzywke, ale wyzszego modelu pod ten rodzaj hamulcow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gad Napisano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 Albo http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-x3-26-2012-i2274325240.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Raidon to też półśrodek ja kupiłem używanego skareba i jest git ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejtrejder Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Firsta dostaniesz z pivotami. Ale jest to kompletnie nieopłacalny zakup. Nowy kosztuje prawie 1000 zł a jest to bezpośredni konkurent epicona, który kosztuje 600 zł. Za 1200 zł to ja widziałem nową magurę durin 2012 r w którymś ze sklepów internetowych. RST łaski więc nie robi za tą cenę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janisław Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 W pierwszym poście napisałeś o wytrzymałości - F1rsta bym sobie odpuścił Sprawdzone organoleptycznie, czy kolejna legenda ludowa? FIrst bardzo ładnie pracuje zawstydzając niejednego RS, tyle że przy obecnych cenach to niestety nieopłacalny zakup. Kiedy rok temu można było kupić wersję Platinum za 700zł, relacja cena / jakość była nie do pobicia. Teraz raczej szukałbym używanego R7 w tej cenie, ewentualnie Reby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Ja kupiłem używkę r7, za 500zł, jest to duży krok na przód pod względem pracy amortyzatora i wagi roweru, lepiej coś porządnego kupić i wymienić w nim uszczelki / oleje niż coś ze nisko-średniej półki a nowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baryla703 Napisano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 Ostatnio na rynku wszystko drożeje w dodatku problem jest kupić używanego amora Jak ja kupowałem mojego RS recona to nową torę powietrzną można było kupić za 700zł a jak by dobrze poszukać to nawet taniej Co do darta - lepiej szukać używki Tory + serwis amorek będzie sporo lepiej i dłużej śmigał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lina Napisano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 Firsta dostaniesz z pivotami. Ale jest to kompletnie nieopłacalny zakup. Nowy kosztuje prawie 1000 zł a jest to bezpośredni konkurent epicona, który kosztuje 600 zł. Za 1200 zł to ja widziałem nową magurę durin 2012 r w którymś ze sklepów internetowych. RST łaski więc nie robi za tą cenę... Z tym 1000 to trochę przesada, dwa tygodnie temu kupiem nowego Firsta z manetką na kierownicy model 2012 w sklepie stasjonarnym za 728. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gad Napisano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 Amortyzator RST FIRST AIR NOWY 599 zł http://allegro.pl/show_item.php?item=2301939505&msg=Obserwujesz+t%C4%99+transakcj%C4%99.%3Cbr+%2F%3E%0D%0ANie+przegap+jej+zako%C5%84czenia.+Ustaw+przypomnienie+w+zak%C5%82adce+%3Ci%3E%3Ca+href%3D%22%2Fmyaccount%2Fwatch.php%22%3ETrwaj%C4%85ce%3C%2Fa%3E%3C%2Fi%3E.&watched=1&msgtoken=2115c2a3abfe1d62338ee15a0f666a574a80fea88dffff9b62fb8b71e1e483bb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grucha34 Napisano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Reasumując to co dytochczas napisano w temacie, posiadając w budżecie +/- 700 zł, można kupić na allegro nowego Firsta, Torę solo Air lub Epicona. Dwa poprzednie praktycznie nie występują w wersji z pivotami. Ewentualnie można szukać używki trzech poprzednich modeli plus reba ( nie sądze żeby dało się wyczaić wersję z pivotami), co w tym momencie sezonu rowerowego jest raczej ciężkim zadaniem. Darta3 oraz Raidona większość odradza. Jednym słowem, chłopaki, za tą kasę brakuje amorków na rynku Jakieś alternatywy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Jeżeli chcesz żeby nie brakowało amorków, przejdź na tarcze , zostaje Ci jeszcze skareb, marzocchi comp air, r7, drake, stare foxy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grucha34 Napisano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Przejście na tarcze to melidia przyszłości Przypałowo, że producenci nie pozostawiają klientom wyboru i wciskają amory tylko pod tarczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejtrejder Napisano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Dokładnie, nie ma sensu inwestować kasy w przestarzały system "fał brejków" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grucha34 Napisano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Dokładnie, nie ma sensu inwestować kasy w przestarzały system "fał brejków" Podejrzewam, że na temat zalet i wad v-brakeów w porównaniu z taczami napisano na tym forum już setki postów więc nie ma sensu poruszać tematu. Wracając do amorków, to kupno używki z allegro to lekka loteria więc nie każdy się na to zdecyduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Amortyzatory pod tarcze to czysty marketing, aczkolwiek całkiem rozsądny ponieważ za 10 lat nie będzie już w sprzedaży rowerów z fałkami, wszystko zastąpią tanie tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejtrejder Napisano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Podejrzewam, że na temat zalet i wad v-brakeów w porównaniu z taczami napisano na tym forum już setki postów więc nie ma sensu poruszać tematu Ja nie piszę nigdzie o wadach lub zaletach takich czy innych hamulców. Piszę w kontekście doboru amortyzatora. Pod "fałki" ciężko już teraz cokolwiek rozsądnego dostać. Nie ma sensu inwestować w ten system. A pod tarcze cała gama, do wyboru do koloru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grucha34 Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Wobec problemu z doborem amorka pod V, postanowiłem jeszcze pomęczyć się ze starym XCR-em i poszukać czegoś nowego zimą. Zamiast tego do wymiany poszły opony, tu nie było problemu z doborem a i waga poszła znacznie w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.