Skocz do zawartości

[do 2.500 zł] Unibike Evolution 2012 vs Flite 2012

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

jestem totalnym amatorem w kwestiach rowerowych, dlatego zwracam się do was z prośbą o pomoc.

Stanąłem przed wyborem nowego roweru. Pierwotny budżet wynosił 2.000 zł, ale po rozpoznaniu aktualnej oferty na rynku oraz po analizie wpisów na forum postanowiłem trochę dołożyć do Evolutiona 2012. W sklepie udało mi się wynegocjować rabat od ceny producenta na kwotę 150 zł w postaci dodatkowego osprzętu. Kiedy jednak już chciałem wczoraj kupować okazało się, że aktualnie nie ma na stanie mojego rozmiaru. Zaproponowano mi za to Flite'a 2012 i tu utargowałem rabat 250 zł (100 zł z ceny + 150 zł w osprzęcie).

Dylemat jest więc taki: Evolution za 2.000 zł (po odliczeniu rabatu), czy też Flite za 2.350 zł (też po rabacie)?

Dzięki dokształtowi za pośrednictwem forum rozumiem, że Flite jest lepszy o blokadę skoku przy kierownicy, hamulce, tylną przerzutkę, korbę i suport. Pomijam fakt, że Flite ma fajniejsze malowanie. :) Pytanie tylko, czy te różnice osprzętowe są warte różnicy w cenie?

Rower jest mi potrzebny do jazdy rekreacyjnej, głównie weekendy, po 20-30 km, w różnorodnym terenie. Asfalt/lasy, górki, polne drogi w relacji 50/50. Mam 185 cm wzrostu, 68 kg, 85 cm w kroku, więc celuję w ramę '19.

Nie jestem zainteresowany rozbudową roweru, chcę kupić dobry, solidny sprzęt, który mi starczy na lata. Flite jest już jednak znacząco poza budżetem i nie wiem, czy opłaca mi się szarpać finansowo na coś, czego walorów może wcale nie poczuję w późniejszym użytkowaniu. Czy te różnice w wyposażeniu przekładają się na niezawodność/komfort jazdy amatora?

Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny.

http://unibike.pl/evolution.html

http://unibike.pl/flite.html

Napisano

Cześć