Warloger Napisano 21 Kwietnia 2012 Napisano 21 Kwietnia 2012 Witam, planuje zakup roweru do jazdy w mieszanym terenie (miasto, pola, lasy, niewielkie zjazdy). Od jakiegoś czasu przyglądam się forum, lecz im więcej czytam tym większy mam mętlik w głowie. Zastanawiam się konkretnie nad czymś takim : 1) http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCProduct.jsp?spid=62176&scid=1100&scname=G%C3%B3rskie 2) http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCProduct.jsp?spid=62175&scid=1100&scname=G%C3%B3rskie 3) http://www.rowerymerida.pl/produkt361/matts-20-md-rower-merida.html 4) http://www.rowerymerida.pl/produkt360/matts-40-v-rower-merida.html Jak myślicie, któryz tego zestawu będzie sprawował się najlepiej?
MatiK Napisano 21 Kwietnia 2012 Napisano 21 Kwietnia 2012 Żaden nie jest wart tej ceny. http://allegro.pl/kross-level-a4-hydrauliczne-hamulce-deore-wawa-i2283774765.html To jest dobry rowerek, warty ceny, tylko, że rama to 16.
Warloger Napisano 22 Kwietnia 2012 Autor Napisano 22 Kwietnia 2012 No właśnie szkoda że 16, ale hydrauliki w takiej cenie?. Co do speca to dużo słyszłem o ich ramach, że są super, a merida to ogólnie uznana marka rowerów, na początku myślałem nawet o krossie i teraz na ich stronie znalazłem coś takiego : http://www.kross.pl/pl/2012/mtb-xc/level-a3
MatiK Napisano 22 Kwietnia 2012 Napisano 22 Kwietnia 2012 http://allegro.pl/kr...76916869.html tu lepsza opcja. te nowe roczniki to ogolnie lipa straszna, cena 2x wieksza niz 3 lata temu a osprzęt taki sam albo nawet gorszy...
Warloger Napisano 22 Kwietnia 2012 Autor Napisano 22 Kwietnia 2012 Nie działa link "str nie została znaleziona". A takie cudo z 2009? http://www.mudserwis.com/kross-crime-2009-p-1371.html bądź któryś z 2011 rocznika http://www.mudserwis.com/kross-2011-mtb-xc-c-41_38_181.html . Wiele też czytałem na forum że lepsze są dobre v-brake'i niż mechaniczne dyski.
Lesnypodroznik Napisano 22 Kwietnia 2012 Napisano 22 Kwietnia 2012 Cześć Jak do normalnej jazdy po lesie i lekkich zjazdów to może lepiej rower crossowy zamiast MTB? Hamulce tarczowe to drogie części, do normalnej ich nie wykorzystasz, dopiero po do jazdy po błocie. pozdrawiam
Warloger Napisano 22 Kwietnia 2012 Autor Napisano 22 Kwietnia 2012 Dodajmy też to iż rower będzie w przyszłości modyfikowany, więc potrzebna by była dobra podstawa.
matt91 Napisano 22 Kwietnia 2012 Napisano 22 Kwietnia 2012 w Level A2 DISC hamulce są hydrauliczne. Sam się niedawno zastanawiałem nad zakupem roweru w tej cenie m.w. i po tygodniu rozterek wewnętrznych (miałem chrapkę na tarczówki;P) doszedłem do wniosku, że są mi kompletnie niepotrzebne, a jeżdżę po właśnie takim terenie jak napisałeś w pierwszym poście (las, asfalt - 50/50). Wg. mnie te rowery, które podałeś to strata kasy trochę, bo jest wiele innych rowerów w tej cenie z duuużo lepszym osprzętem. Ekspertem nie jestem, więc to tylko taka moja opinia;P Od ponad miesiąca jestem właścicielem Unibike'a Evolution z 2011 roku, którego dostałem za 1650 zł w sklepie w Krakowie. Przejechałem już jakieś 350-400km. Jak dla mnie rewelacja, pozycja "sportowa", siedzisz trochę bardziej pochylony. Do tego osprzęt porządny, za tą cenę chyba ciężko coś nowego dostać z lepszym osprzętem. Tylko koniecznie trzeba przymierzyć bo jestem pewny, że nie każdemu pasuje taka pozycja na rowerze. Hamulce nie są najwyższych lotów, ale wymiana klocków na lepsze powinna chyba załatwić sprawę, chociaż przy mojej wadze działają idealnie (60kg). Siodełko jest tragicznie twarde, jak decha (do wymiany). Reszta osprzętu na 5+ W swoim "garażu" mam właśnie ten rower i zdjęcie;) http://www.rowerzyst...ibike+evolution pzdr i owocnych poszukiwań;P
Warloger Napisano 22 Kwietnia 2012 Autor Napisano 22 Kwietnia 2012 Kto by pomyślał że wybór roweru to taka trudna decyzja Tu hamulce hydrauliczne, tu amortyzator taki i nijaki, tam znowu coś innego Tak to już jest jak się coś porównuje na internecie
matt91 Napisano 22 Kwietnia 2012 Napisano 22 Kwietnia 2012 heh, prawda jest taka, że dopóki nie jesteś maratończykiem, nie startujesz w zawodach, albo nie wybierasz się na wycieczkę dookoła świata to co byś nie kupił w tej cenie, będziesz zadowolony;P Fajnie jest jednak mieć świadomość, że lepszego zakupu dokonać nie mogłeś, mimo,że te wszystkie rowery różnią się między sobą niuansami;P Najlepiej to zanim zacznie się porównywać rowery zdecydować co jest w rowerze dla nas najważniejsze i co jest w ogóle istotne. Dla mnie np hamulce były nie istotne więc "pach" i już mniej do obmyślania;P Skupiłem się na amortyzatorze (mój XCR jest minimalnie lepszy od masowo wkładanych teraz wszędzie XCT i XCM'ów), a przynajmniej tak mówią;P Ważna była też blokada skoku i kolejny pierdylion rowerów szedł do kosza. Ale jednak wg. mnie teraz jak tak sobie myślę, to najważniejszą czynnością przy doborze roweru jest przymierzenie go do siebie. Jak jest wygodnie to 90% sukcesu, bo całą resztę można wymienić jak się zużyje;p uff, się rozpisałem, tak już mam, jak próbuję zabić nadmiar czasu;P
Warloger Napisano 22 Kwietnia 2012 Autor Napisano 22 Kwietnia 2012 Nom niby co racja to racja, a takie małe pytanie, czy z nazwy amortyzatora np "Suntour XCM V3 RL" da się wywnioskować czy jest to sprężyna czy olejak??
bosmaan Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 Nom niby co racja to racja, a takie małe pytanie, czy z nazwy amortyzatora np "Suntour XCM V3 RL" da się wywnioskować czy jest to sprężyna czy olejak?? ze swijego xcm niegdyś wyrzucałem sztyfta gumowego i nie było tam oleju był smar a drugiego golenia nie rozkręcałem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.