Skocz do zawartości

[Hamulce V-brake] Intensywność hamowania


lostek815

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niedawdno odebrałem rower z serwisu. Dałem go na przygotowanie do sezonu ponieważ sam nie znam się aż tak bardzo, żeby wszystko robić samemu, ale nieważne. Po odebraniu z serwisu wszystko było idealnie, tylko tylni hamulec lekko ocierał o koło, w sensie szczęka przylegała do koła. Nie chciało mi się z tym iść ponownie do serwisu bo akurat takie podstawy umiem, czyli ustawić hamulec tak aby nie ocierał, jednak nie wiem od czego zalezy to, jak intensywnie hamulec hamuje. Nie wiem jak w prosty sposób powiedzieć o co mi chodzi... Jak się hamuje to czasami jest tak, że lekko się naciśnie na hamulec, a koło od razu przestaje się kręcić, a innym razem trzeba docisnąć do końca i hamuje stopniowo. Bo w tylnym kole teraz nie mam tak intensywnie, a właśnie bym chciał. Wiem, że napięcie linki odpowiada za to jak bardzo można klamkę hamulca przy kierownicy docisnąć, ale moja dociska się tylko trochę i nie hamuje mocno, natomiast z przodu też mam tak, że leciutko się dociska klamka, a hamuje bardzo mocno. Potrafię uregulować szczęki tymi dwoma śrubkami i napiąć linkę też przy pomocy odkręcenia śruby nad szczękami. Nie wiem natomiast jak działają te śrubki na kierownicy przy hamulcach... Mógłby mi ktoś objaśnic co jak działa i co za co odpowiada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki są w dobrym stanie, zarówno przednie, jak i tylne. Rower mam niecały rok, więc muszą być w dobrym stanie.

 

Są to hamulce V-brake, APSE - tyle mam napisane w specyfikacji.

Jak podciągnę bardziej linkę to wtedy trudniej ustawić aby klocki nie ocierały o obręcz.

 

I jak działają w końcu te śrubki na kierownicy przy hamulcach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te śruby baryłkowe służą do regulacji naciągu linki, podobnie jak w przypadku baryłek przy manetkach przerzutek.

 

Co to powoduje w hamulcu? Najlepiej uczyć się poprzez praktykę. Obróć baryłkę, powiedzmy o jeden obrót (czy inną wartość, byleby tylko łatwo było wrócić do poprzedniego ustawienia) naciśnij klamkę i sprawdź, o ile oddalone będą klocki od obręczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Klocki są w dobrym stanie, zarówno przednie, jak i tylne. Rower mam niecały rok, więc muszą być w dobrym stanie.

Znam takich co wymieniają dwa razy w sezonie.

A jeżeli klocki fabryczne to mogą być dość niskich lotów, może by pomyśleć o wymianie na takie:

http://allegro.pl/klocki-mtb-author-abs-3cc-do-v-brake-2-komplety-i2275649677.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak coś, to warto sprawdzić czystość obręczy. Po serwisie może być zabrudzona smarem lub olejem do łańcucha. benzynka ekstrakcyjna da radę.

Naprawdę warto wyczyścić obręcze , ja po serwisowaniu swojego roweru zawsze czyszczę obręcze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...