lostek815 Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 Witam. Niedawdno odebrałem rower z serwisu. Dałem go na przygotowanie do sezonu ponieważ sam nie znam się aż tak bardzo, żeby wszystko robić samemu, ale nieważne. Po odebraniu z serwisu wszystko było idealnie, tylko tylni hamulec lekko ocierał o koło, w sensie szczęka przylegała do koła. Nie chciało mi się z tym iść ponownie do serwisu bo akurat takie podstawy umiem, czyli ustawić hamulec tak aby nie ocierał, jednak nie wiem od czego zalezy to, jak intensywnie hamulec hamuje. Nie wiem jak w prosty sposób powiedzieć o co mi chodzi... Jak się hamuje to czasami jest tak, że lekko się naciśnie na hamulec, a koło od razu przestaje się kręcić, a innym razem trzeba docisnąć do końca i hamuje stopniowo. Bo w tylnym kole teraz nie mam tak intensywnie, a właśnie bym chciał. Wiem, że napięcie linki odpowiada za to jak bardzo można klamkę hamulca przy kierownicy docisnąć, ale moja dociska się tylko trochę i nie hamuje mocno, natomiast z przodu też mam tak, że leciutko się dociska klamka, a hamuje bardzo mocno. Potrafię uregulować szczęki tymi dwoma śrubkami i napiąć linkę też przy pomocy odkręcenia śruby nad szczękami. Nie wiem natomiast jak działają te śrubki na kierownicy przy hamulcach... Mógłby mi ktoś objaśnic co jak działa i co za co odpowiada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hero9978 Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 Jakie masz hamulce ? Według mnie powinieneś podciągnąć linkę . Klocki są w dobrym stanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 21 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 Sprawdź stan klocków i obręczy (zużyte klocki, zaolejona obręcz). Ja jakoś tak mam że przód zawsze jest bardziej narowisty i to mi pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lostek815 Napisano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 Klocki są w dobrym stanie, zarówno przednie, jak i tylne. Rower mam niecały rok, więc muszą być w dobrym stanie. Są to hamulce V-brake, APSE - tyle mam napisane w specyfikacji. Jak podciągnę bardziej linkę to wtedy trudniej ustawić aby klocki nie ocierały o obręcz. I jak działają w końcu te śrubki na kierownicy przy hamulcach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 Te śruby baryłkowe służą do regulacji naciągu linki, podobnie jak w przypadku baryłek przy manetkach przerzutek. Co to powoduje w hamulcu? Najlepiej uczyć się poprzez praktykę. Obróć baryłkę, powiedzmy o jeden obrót (czy inną wartość, byleby tylko łatwo było wrócić do poprzedniego ustawienia) naciśnij klamkę i sprawdź, o ile oddalone będą klocki od obręczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 22 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 Klocki są w dobrym stanie, zarówno przednie, jak i tylne. Rower mam niecały rok, więc muszą być w dobrym stanie. Znam takich co wymieniają dwa razy w sezonie. A jeżeli klocki fabryczne to mogą być dość niskich lotów, może by pomyśleć o wymianie na takie: http://allegro.pl/klocki-mtb-author-abs-3cc-do-v-brake-2-komplety-i2275649677.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logitech07 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Gdybyś się zdecydował na wymianę klocków, to te co dał kolega wyżej mogę jak najbardziej polecić. Sam używałem je w tamtym sezonie, dały radę 3000km spokojnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrdi Napisano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 Napisałeś że jak podciagniesz linke i klocki są blisko obręczy to ocieraja, a przypadkiem nie masz zcentrowanego lekko koła przy idealnie prostym kole klocek może być nawet 1mm i nic nie będzie tarlo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Axl Napisano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 Poza tym co już zostało napisane, to o sile hamulców w głównej mierze decydują dobre okładziny/klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McAron Napisano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 Hamulce APSE i wszystko jasne. Zmiana na dobre klocki troche pomoże ale szału nie będzie, wiem bo miałem taki zestaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lostek815 Napisano 1 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 Trochę jeszcze pokombinowałem i jest wszystko dobrze. Wg mnie już hamują idealnie, zarówno przednie, jak i tylne, więc bez przesady, że takie straszne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Plastyk Napisano 1 Maja 2012 Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 Ale jak coś, to warto sprawdzić czystość obręczy. Po serwisie może być zabrudzona smarem lub olejem do łańcucha. benzynka ekstrakcyjna da radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProCombat Napisano 4 Maja 2012 Udostępnij Napisano 4 Maja 2012 Ale jak coś, to warto sprawdzić czystość obręczy. Po serwisie może być zabrudzona smarem lub olejem do łańcucha. benzynka ekstrakcyjna da radę. Naprawdę warto wyczyścić obręcze , ja po serwisowaniu swojego roweru zawsze czyszczę obręcze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rero Napisano 4 Maja 2012 Udostępnij Napisano 4 Maja 2012 Może masz niewycentrowane koło? Przetrzyj suchą szmatką obręcz i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Plastyk Napisano 4 Maja 2012 Udostępnij Napisano 4 Maja 2012 Co da sucha szmatka? Chyba zbierze trochę pyłu z klocków i nic więcej. Szmatka VS smar(olej) to pomyłka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.