nabial Napisano 6 Września 2008 Udostępnij Napisano 6 Września 2008 sprawuje sie tak ze jezdzisz po roznych nierownosciach i myslisz sobie "szkoda ze z tylu tez nie mam tory" innymi slowy zaawansowane tlumienie ktore tym lepiej dziala im teren jest mniej sztuczny - przynajmniej ja mam takie odczucia - po korzeniach plynie bez opamietania ale np jazda po duzych plytach juz nie jest taka fajna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 6 Września 2008 Udostępnij Napisano 6 Września 2008 Heh to chyba się na tą torę skuszę Może się jakaś wyprzedaż trafi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 6 Września 2008 Udostępnij Napisano 6 Września 2008 jakby nie patrzec tj jedna z niewielu sensownych propozycji wsrod tanich amorow z prawdziwego zdarzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sel Napisano 7 Września 2008 Udostępnij Napisano 7 Września 2008 Gdyby odchudzili tore do 1800g-1900g to RS mialby murowany hit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 8 Września 2008 Udostępnij Napisano 8 Września 2008 gdyby tak zrobili to recon przestalby istniec a reba by lewie ciagnela dzieki 2 komorom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krash Napisano 8 Września 2008 Udostępnij Napisano 8 Września 2008 Jestem przed zakupem tego amora ale nie wiem którą wersję brać. Jeżdżę raczej lekkie XC Opłaca się dopłacać do wersji powietrznej czy brać sprężynową? Zależy mi na możliwości regulacji wielkości skoku (85-130mm) a tego chyba powietrzna nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 8 Września 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Września 2008 Opłaca się, ze względu na większy zakres regulacji. I pracę jaką sobie wybierzesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 8 Września 2008 Udostępnij Napisano 8 Września 2008 Zmiana skoku jest możliwa, ale trzeba amortyzator rozebrać. U-turna nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 8 Września 2008 Udostępnij Napisano 8 Września 2008 okresle to tak: tora 318 to amortyzator natomiast nizsze modele to atrapy amortyzatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krash Napisano 8 Września 2008 Udostępnij Napisano 8 Września 2008 Czy można użyć takiej zwykłej pompki czy potrzebna jest specjalna do amortyzatorów (średnio 2 razy droższa z tego co widzę)? http://www.allegro.pl/item433395948_nowa_p...a_manometr.html Obecnie mam pompkę bez manometru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 9 Września 2008 Udostępnij Napisano 9 Września 2008 krash: absolutnie NIE POLECAM pompek meridy. Miałem niższy model i po pewnym czasie przestał pompować w obie strony (przy ciągnięciu i wpychaniu ) i nie nadawał się do użytku. Potem wymieniłem go u gostka którego kupowałem na inny egzemplarz - ten sam problem. Ogólnie mówiąc szajs. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fallout Napisano 9 Września 2008 Udostępnij Napisano 9 Września 2008 Czy można użyć takiej zwykłej pompki czy potrzebna jest specjalna do amortyzatorów (średnio 2 razy droższa z tego co widzę)?http://www.allegro.pl/item433395948_nowa_p...a_manometr.html Obecnie mam pompkę bez manometru potrzebna jest specjalna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0 Napisano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2008 Wiem że to offtopic ale pociągnę dalej wątek... Kupuje swój pierwszy amortyzator REBA SL i nie wiem czy też będę skazany na tą specjalną pompkę. Mam na stanie taką pompkę: http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53015319-...01__PZTA_0.html bez problemu ją dobijam do 8 bar (dla opon szosowych). Ważę 70 kg więc nie będę musiał pakować dużo więcej do amortyzatora. Czy to wystarczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sel Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 Jak ma zakręcany zawór to czemu nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0 Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 Zakręcany? Nie, raczej nie ma. Ma tylko "motylka" do trzymania wentyla. Nie znam się na tym kompletnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 ta pompka ma za dużą końcówkę. Napompujesz nią jedynie komorę negatywną(zawór wystaje jak w kole). Żeby napompować komorę pozytywną pompka musi mieć wąską, nakręcaną końcówkę, a więc podejdzie jedynie specjalna pompka do amortyzatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tedzik3 Napisano 29 Maja 2009 Udostępnij Napisano 29 Maja 2009 mam pytanko o działanie Tory w warunkach dość trudnych takich jak błoto, dużo wody. czy w takich warunkach słabnie kultura pracy tego amorka? na razie jeżdżę na badziewnym RSt a wcześniej jeździłem na sr XCM i w takich warunkach amorki nie dawały rady i wcale się nie dziwie bo to prawie najniższa póła :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kryszniok Napisano 29 Maja 2009 Udostępnij Napisano 29 Maja 2009 U siebie nie zauważyłem żadnego upośledzenia pracy Tory pod wpływem ciężkich warunków atmosferycznych i najcięższego nawet błota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 Od trzech dni posiadam w swoim rowerze TORĘ 318 SOLO AIR. I muszę powiedzieć, że nie jestem zadowolony z pracy tego amora. Ważę 63kg, rama 18" Merida 6061. Zamontowałem nowy widelec i zadowolony ruszyłem w drogę. Uśmiech jednak szybko zniknął z facjaty gdy wszelkie nierówności na drodze były zupełnie ignorowane. Pompowałem go na różne opcje, zmieniałem zakres tłumienia, nawet nieco obniżyłem powietrza w oponie wraz z zaleceniami pewnego bikera na forum. Niestety komfort jazdy na TORZE jest mizerny. Krawężniki i korzenie wyłapuje poprawnie (choć w pewnym stopniu są wyczuwalne). Nie przeczę, mój wybór na RS padł po przeczytaniu wielu pozytywnych opinii. Mocny, solidny amor z bardzo dobrym tłumieniem, dostosowany pod każdą wagę, wyłapujący wszystko co wejdzie pod koło. Dla mnie jednak pracuje dość topornie, jest ciężki i przy tej cenie nie oferuje niczego szczególnego. Wobec tego chciałbym zadać kilka pytań: 1) Czy płynność ruchu goleni poprawi się wraz z pracą amortyzatora? Może to kwestia dotarcia... 2) Do konserwacji używam Brunoxa Deo, rekomendowany przez RS. Czy ten preparat jest w stanie nadać nieco czułości? 3) Amortyzator pracuje nieco lepiej gdy spuszczę z niego sporo powietrza do około 70-80psi. Niestety SAG wtedy rośnie do ponad 30%. Wedle zaleceń RS amor powinien być napompowany na około 100psi, ale jak słowo daję jest twardo i nieprzyjemnie. Jednak SAG wtedy trzyma swoje 20%. Czy tak ma być? 4) Gdyby nic nie dało się zrobić z TORĄ aby wyczulić jej działanie, bardzo prosiłbym o jakieś propozycje innych widelców pod moją wagę i komfort jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 daj tlumienie tak na 2/3 w strone zolwia, cisnienie ustaw tak, bys po przejechaniu jakiejs wzglednie hardkorowej trasy, ktora czesto robisz, nie dobil amora, a zostalo z 1,5cm i tyle, ja tak robie, a jak np w gory, to troche dodmucham Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gonzales Napisano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 Od trzech dni posiadam w swoim rowerze TORĘ 318 SOLO AIR. I muszę powiedzieć, że (...) Niestety komfort jazdy na TORZE jest mizerny. Kup sobie REBĘ. Reba jest najlepsza! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madek Napisano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 3) Amortyzator pracuje nieco lepiej gdy spuszczę z niego sporo powietrza do około 70-80psi. Niestety SAG wtedy rośnie do ponad 30%. Wedle zaleceń RS amor powinien być napompowany na około 100psi, ale jak słowo daję jest twardo i nieprzyjemnie. Jednak SAG wtedy trzyma swoje 20%. Czy tak ma być?4) Gdyby nic nie dało się zrobić z TORĄ aby wyczulić jej działanie, bardzo prosiłbym o jakieś propozycje innych widelców pod moją wagę i komfort jazdy. Za duzo pompujesz jak na swoja wage. To ja mam 110 psi przy 10 kg wiecej i smigam tak w maratonach. Jeszcze nigdy go nie dobilem Mozesz spokojnie potestowac tak z 80-90 psi, SAGiem sie nie przejmuj. A jak chcesz super czułego amora to trzeba bylo doplacic do systemu Dual Air Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 A może po prostu warto się rozejrzeć za Manitou R7 Super 100mm i wymienić Torę? Czy ta gra jest warta świeczki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 Lumperator, zyskujesz płynną pracę i 1/2 kg na wadze - zdecydowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 No i właśnie też tak myślę. Ja sobie jestem człowiek lekki, rozważny w miarę, rower służy mi do jazdy dla jazdy, nie zaś do skoków i pobijania rekordów Trochę się pośpieszyłem z zakupem Tory, ale myślę że taki po 3 dniach pracy znajdzie szybko nabywcę. Rurka jest w miarę długa ok 22cm. Chyba trzeba się przyczaić na tego Manitou. Nie twierdzę, że Tora to samo zło i kloc egipski. Amor raczej dedykowany dla osób 75kg+, którzy lubią sobie wypaść na trudny teren. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi