Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] Kross Level A6 2009


Matiss

Pytanie

Witam :)

 

Postanowiłem opisać tutaj swój rower, po części zmusiła mnie do tego choroba :002:

Aktualnie mam zapalenie płuc i duuużo czasu wolnego. Niestety muszę siedzieć w domu :(

 

No dobra mniejsza o to ;)

 

Posiadam Kross level a6 z 2009 roku na tarczówkach. Rower jest katowany na maratonach mazovi, jest zarówno moim rowerem treningowym więc jest ciągle w użyciu :) Wagę poszczególnych komponentów brałem z tego forum - sam nie posiadam tak dokładnej wagi ale to co znalazłem było ważone przez użytkowników więc powinno być ok :thumbsup:

 

 

Widelec - Rock Shock Dart 3-----------------------2236

rama Kross Level A6 20"----------------------------1800

Obręcze - Alexrims X2100 (540g x2)-------------1080

Korba i suport -Shimano Deore FC-M590--------960

Opony-Continental RC Supersonic 2x440--------880

szprychy +nyple----------------------------------------420

Piasta - JoyTech tył------------------------------------398

Pedały - Shimano spd PD - m520 -----------------380

Hamulec tylny): Tektro Auriga Comp---------------328

Hamulec przedni: Tektro Auriga Comp-------------317

(Klamka+przewód+zacisk+klocki)

Tarcza hamulcowa Tektro 180mm x2--------------314

Sztyca - alu 27x400mm--------------------------------300

Łańcuch - Shimano CN-HG73-----------------------295

Manetki - Shimano Deore Deore SLX--------------285

Kaseta - Shimano SLX CS-HG80-------------------282

Siodło - Selle San Marco BLAZE -------------------277

Przerzutka tył - Shimano Deore Deore SLX ------252

dętki MAXXIS UltraLight 2 x 121---------------------242

linki-------------------------------------------------------200

Kierownica - Truvativ XR-----------------------------180

Wspornik kierownicy(mostek) - Truvativ XR -----172

Przerzutka przód - Shimano Deore Deore SLX--160

stery - Super Express H-142------------------------155

Piasta - JoyTech przód-------------------------------141

zaciski 2x65g-------------------------------------------130

koszyk Kellys Squad-----------------------------------47

Adapter: 180mm x2 -----------------------------------46

Śruby adaptera x2-------------------------------------46

SPACERS 3szt-----------------------------------------30

zacisk sztycy--------------------------------------------30

Śruby tarczy x2----------------------------------------24

Śruby klamki--------------------------------------------16

suma -------------------------------------------------12423

 

Mam do wydania około 800-900zł max a chciał bym jak najbardziej zejść z wagi.

 

Do odstrzału jest amor / koła / rama. Zakładam, że ramę zostawię na koniec bo na niej będzie najciężej zejść z wagi małym kosztem a w sumie aż takim kolosem to ona nie jest ^_^

 

Planowane:

Koła:

Obręcz Alexrims XCR 100D 396g x 2 = 790g ------ 290 g do przodu

Szprychy DT Swiss Competition 382 g ------------- 50g

Piasy --- ???? nie wiem jeszcze jakie wybrać ------- ????g

Na kołach zszedł bym z 400g

 

Mostek Boplight Team 142 g - 30 g

tutaj jestem zmuszony tym, że rama jest troszeczkę za krótka i chciał bym przez kupowanie dłuższego mostka "zwiększyć" ramę :rolleyes:

Amortyzator

i w tym miejscu kompletnie nie wiem co robić :confused: Kupując nowy amortyzator, aby zejść z wagi musiał bym wyłożyć min 600 zł na Rock Shoxa Reba SL lub Suntora Epicona. Zyskał bym 600g :wacko:

I tutaj mam szalony pomysł :002: Ważę 80 kg, mój Dart 3 do najlepszych nie należy więc dziury wybiera jak mu się chce :yucky: Zastanawiałem się nad kupnem SZTYWNEGO WIDELCA Mosso Aluminium. Za 300 zł zszedł bym niewyobrażalnie z wagi! Waży on 668 g czyli zaoszczędził bym 1568 gramów! Biorę to pod uwagę, bo zakładam że różnica pod względem wybierania dziur między amortyzowanym Dartem 3 a sztywnym Mossem będzie nie wielka :P

 

Kupując koła i sztywnego mossa zaoszczędził bym 1900 g wydając około 900 zł.

Zdaję sobie sprawę, że ten moss nie będzie amortyzatorem tylko widelcem i będzie to miało swoje wady. Na cięższe maratony zakładał bym znowu Darta ale większość tras jest tak zrobiona, że POWINIENEM spokojnie na nim przejechać nie uszkadzając sobie nadgarstków i roweru :laugh:

 

Jeżeli ten plan by wypalił to rower by ważył ok. 10520 gramów.

 

Oczywiście to jest na razie ogólny plan, jestem ciekawy waszych rad, podpowiedzi i sugestii.

 

Jeżeli wszystko wypali to w przeciągu 2-3 tygodni chciał bym zamawiać części :icon_cool:

zdjęcia wrzucę trochę później :002:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Sztywny widelec to raczej słaby pomysł.... zależnie od upodobań, ale ja za nic w świecie nie zdjąłbym amora. Jednak każdy korzeń itp. w pewnym stopniu chociaż jest wybierany, więc się z nim nie "zderzamy". Płynność pedałowania(bo mniej rower skacze) też ma znaczenie przy utrzymaniu prędkości, nie wspominając już o sterowaniu. Nawet na najlżejszych trasach.

 

Koła bym sobie na razie darował, a wydał kasę na amorka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Na Twoim miejscu nie bawiłbym się teraz w zmianę amorka tylko wpakował kasę w koła.

 

Wg najlepszy pod wzgędem wagi i wytrzymałości będzie set Mavic X317 (ew. X717)/Shimano XT/DT Comp

Do tego lekkie opony i dętki. Jeśli chcesz żeby było w miarę tanio to Kendy Karmy plus Maxxis FlyWeighty.

 

Może to co zaproponowałem będzie oklepane ale... Zmniejszając masę rotującą zyskasz dużo więcej niż na innych elementach. Rower będzie odczuwalnie lżejszy nie tylko w papierach. Sam wiem bo mój brat ma rower o podobnej masie całkowitej ale dużo wyższej rotującej i czuć to że rower jest mniej zrywny i agresywny.

 

Co do samego amortyzatora to może jakaś używka... Nie mówię o sidach czy R7 za 300zł ale... coś w fajnym stanie (np za 800 można mieć fox'a)

Nie polecę Ci przy Twojej wadze Sida czy R7 bo mogą być za mało sztywne. Ale Reba, Duke coś w tym stylu będzie ok.

 

Boplight... hm.... Śmigałem na Kierownicy Boplight'a i była miękka jak masło... Myślę że będzie podobnie z mostkiem. Weź to pod uwagę.

 

Sztywny Wideł niby fajna sprawa ale bezie on bardzo sztywny i myślę że po jego założeniu poczujesz jak bardzo pracował dart. Spodoba Ci się lub nie... Loteria.

 

pozdrawiam

xMekpx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano :)

 

Witam i przepraszam za długą nieobecność :icon_confused:

Pojawił się problem ze sprzętem, a konkretnie z jego brakiem. Szprychy zamówione w centrumrowerowe.pl doszły z tygodniowym opóźnieniem :angry2: Do sklepu przysłali mi inna długość niż zamawiałem, wymiana u nich ( pomiędzy magazynem a sklepem ! ) trwała prawie tydzień.... Miały dojść w 5-6 dni a doszły w 13. Na dodatek nie przysłali nypli, które były w komplecie :wallbash: Podany jeden numer telefonu, łatwiej się do prezydenta dodzwonić niż do nich :002:

 

No ale koła złożone :woot:

Obręcze Alexrims XRC 100 D - waga 395 g sztuka, cena 266 zł za 2 szt.

Piasta przód SHIMANO SLX hb m665 - waga 248 g

Piasta tył SHIMANO SLX fh m665 - waga 448 g - łącznie 200 zł za przód i tył

Szprychy DT Swiss Competition - waga 382 + nyple około 15 gram - około 180 zł

 

Wychodzi łącznie 1877 gram. Dużo :verymad: Liczyłem na 1600-1700 g. ale niestety ograniczony budżet nie pozwolił na takie zachcianki :sweat:

Postanowiłem kupić lżejsze obręcze i szprychy a kupić cięższe piasty, które dłużej pociągną :)

 

Do tego dochodzą tarcze shimano deore, kupowane w ostatniej chwili, po części okazyjnie. Mam zamiar w najbliższym czasie je wymienić :) łącznie za sprzęt, razem z zaplataniem i przesyłką, zapłaciłem około 800 złotych.

 

Koła przejechały 3 etapowy maraton mazovi GWIAZDA MAZURSKA + jeden wyścig czasówka i jestem zachwycony :wub:

zrobione 300 km, nic się nie rozpadło, szprychy siedzą na swoim miejscu - jest dobrze :D

 

https://plus.google....858939974579650

https://plus.google....859006980159378

https://plus.google....859099731249938

https://plus.google....858986797515986

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...