-
Podobna zawartość
-
- 6 odpowiedzi
- 835 wyświetleń
-
- 14 odpowiedzi
- 759 wyświetleń
-
- 8 odpowiedzi
- 2 863 wyświetleń
-
[amortyzator przedni] wymiana amortyzatora w rowerze kross soil boost 1.0 2020
Przez kraleoo,
- amortyzator
- santour
- (i 2 więcej)
- 5 odpowiedzi
- 858 wyświetleń
-
- 1 odpowiedź
- 613 wyświetleń
-
Pytanie
Matiss
Witam
Postanowiłem opisać tutaj swój rower, po części zmusiła mnie do tego choroba
Aktualnie mam zapalenie płuc i duuużo czasu wolnego. Niestety muszę siedzieć w domu
No dobra mniejsza o to
Posiadam Kross level a6 z 2009 roku na tarczówkach. Rower jest katowany na maratonach mazovi, jest zarówno moim rowerem treningowym więc jest ciągle w użyciu Wagę poszczególnych komponentów brałem z tego forum - sam nie posiadam tak dokładnej wagi ale to co znalazłem było ważone przez użytkowników więc powinno być ok
Widelec - Rock Shock Dart 3-----------------------2236
rama Kross Level A6 20"----------------------------1800
Obręcze - Alexrims X2100 (540g x2)-------------1080
Korba i suport -Shimano Deore FC-M590--------960
Opony-Continental RC Supersonic 2x440--------880
szprychy +nyple----------------------------------------420
Piasta - JoyTech tył------------------------------------398
Pedały - Shimano spd PD - m520 -----------------380
Hamulec tylny): Tektro Auriga Comp---------------328
Hamulec przedni: Tektro Auriga Comp-------------317
(Klamka+przewód+zacisk+klocki)
Tarcza hamulcowa Tektro 180mm x2--------------314
Sztyca - alu 27x400mm--------------------------------300
Łańcuch - Shimano CN-HG73-----------------------295
Manetki - Shimano Deore Deore SLX--------------285
Kaseta - Shimano SLX CS-HG80-------------------282
Siodło - Selle San Marco BLAZE -------------------277
Przerzutka tył - Shimano Deore Deore SLX ------252
dętki MAXXIS UltraLight 2 x 121---------------------242
linki-------------------------------------------------------200
Kierownica - Truvativ XR-----------------------------180
Wspornik kierownicy(mostek) - Truvativ XR -----172
Przerzutka przód - Shimano Deore Deore SLX--160
stery - Super Express H-142------------------------155
Piasta - JoyTech przód-------------------------------141
zaciski 2x65g-------------------------------------------130
koszyk Kellys Squad-----------------------------------47
Adapter: 180mm x2 -----------------------------------46
Śruby adaptera x2-------------------------------------46
SPACERS 3szt-----------------------------------------30
zacisk sztycy--------------------------------------------30
Śruby tarczy x2----------------------------------------24
Śruby klamki--------------------------------------------16
suma -------------------------------------------------12423
Mam do wydania około 800-900zł max a chciał bym jak najbardziej zejść z wagi.
Do odstrzału jest amor / koła / rama. Zakładam, że ramę zostawię na koniec bo na niej będzie najciężej zejść z wagi małym kosztem a w sumie aż takim kolosem to ona nie jest
Planowane:
Koła:
Obręcz Alexrims XCR 100D 396g x 2 = 790g ------ 290 g do przodu
Szprychy DT Swiss Competition 382 g ------------- 50g
Piasy --- ???? nie wiem jeszcze jakie wybrać ------- ????g
Na kołach zszedł bym z 400g
Mostek Boplight Team 142 g - 30 g
tutaj jestem zmuszony tym, że rama jest troszeczkę za krótka i chciał bym przez kupowanie dłuższego mostka "zwiększyć" ramę
Amortyzator
i w tym miejscu kompletnie nie wiem co robić Kupując nowy amortyzator, aby zejść z wagi musiał bym wyłożyć min 600 zł na Rock Shoxa Reba SL lub Suntora Epicona. Zyskał bym 600g
I tutaj mam szalony pomysł Ważę 80 kg, mój Dart 3 do najlepszych nie należy więc dziury wybiera jak mu się chce Zastanawiałem się nad kupnem SZTYWNEGO WIDELCA Mosso Aluminium. Za 300 zł zszedł bym niewyobrażalnie z wagi! Waży on 668 g czyli zaoszczędził bym 1568 gramów! Biorę to pod uwagę, bo zakładam że różnica pod względem wybierania dziur między amortyzowanym Dartem 3 a sztywnym Mossem będzie nie wielka
Kupując koła i sztywnego mossa zaoszczędził bym 1900 g wydając około 900 zł.
Zdaję sobie sprawę, że ten moss nie będzie amortyzatorem tylko widelcem i będzie to miało swoje wady. Na cięższe maratony zakładał bym znowu Darta ale większość tras jest tak zrobiona, że POWINIENEM spokojnie na nim przejechać nie uszkadzając sobie nadgarstków i roweru
Jeżeli ten plan by wypalił to rower by ważył ok. 10520 gramów.
Oczywiście to jest na razie ogólny plan, jestem ciekawy waszych rad, podpowiedzi i sugestii.
Jeżeli wszystko wypali to w przeciągu 2-3 tygodni chciał bym zamawiać części
zdjęcia wrzucę trochę później
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.