komars83 Napisano 20 Kwietnia 2012 Napisano 20 Kwietnia 2012 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów! Jestem tu nowy więc nie bardzo wiem gdzie się wrzucić ze swoim tematem, czy zakładać nowy itp. W razie czego niech ktoś mi podpowie, a póki co napiszę tu A więc: Dostał mi się w spadku taki w miarę fajny rowerek na ramie boplihht marathon sport 17" na takowym osprzęcie: widelec: MANITOU Slate Comp FFD, 130mm, coil / FFD stery: RITCHEY Logic Zero integrated suport: TRUVATIV Power Spline korby: TRUVATIV ISOflow Power Spline przerzutka przód: SHIMANO Deore XT przerzutka tył: SHIMANO Deore LX manetki: SHIMANO Deore SL-M511 Rapidfire Plus ilość biegów: 27 kaseta: SHIMANO CS-HG50-9 (11-34T) łańcuch: SHIMANO CN-HG53 hamulce: TEKTRO-PRZÓD, SHIMANO XTR-TYŁ dżwignie hamulcowe: SHIMANO Deore BL-M511 linki hamulcowe: JAGWIRE STS (StainlessSlick) piasty: SHIMANO Deore szprychy: stainless steel obręcze: KBIX WMX (32h/eyelet) opony: MAXXIS 1.95 Ignitor wspornik kierownicy: RITCHEY Comp V2 OS(31.8) kierownica: RITCHEY Rizer OS(31.8) chwyty: VELO D1 ergonomic sztyca: ACCENT siodło: KBIX DriveLine pedały: SPD SHIMANO. Rower był żłożony w 2008 roku i na pewno pewne częśći wymagają wymiany ale o co głównie chodzi...a no o to,że chciałbym go trochę przerobić pod swoją osobę. Mam problemy z kręgosłupem lędźwiowym i chciałbym prosić o pomoc jak fajnie i w miarę niedrogim kosztem mogę ten rower zmodyfikować i zrobić z niego taki a`la crossowy sprzęt co by też plecy mniej cierpiały przy długich trasach. Wiadomo też, że nie chcę roweru miejskiego ze wstążeczkami na końcach kierownicy... Już wiem, że obowiązkowym elementem w moim przypadku będzie amortyzowana sztyca canne crek-niestety w cholere droga ale podobno tylko ona działa jak powinna i jest żywotna. Zastanawiam tez się nad zmiana kół z 26" na 28" tylko może ktoś wie czy do tej ramy to dobry pomysł....czekam na podpowiedzi
Obes Napisano 20 Kwietnia 2012 Napisano 20 Kwietnia 2012 Krótka rama w małym rozmiarze z amorem 130 mm kiedy rama jest pod amor 80 mm to dosyć dziwaczny rower ( a nawet nazwę go "chory"). Może zacznij od zmiany ramy.
Mod Team durnykot Napisano 20 Kwietnia 2012 Mod Team Napisano 20 Kwietnia 2012 Ewentualnie zacznij od amorka- 130 mm to jakieś 50 mm skoku za dużo. Sztyca amortyzowana może będzie przydatną częścią ,ale w terenie raczej będzie przeszkadzać niż pomagać. Trudno coś więcej doradzić- nie określiłeś gdzie rower będzie używany i jak masz budżet. Tanio to pojęcie względne..
komars83 Napisano 20 Kwietnia 2012 Autor Napisano 20 Kwietnia 2012 Krótka rama w małym rozmiarze z amorem 130 mm kiedy rama jest pod amor 80 mm to dosyć dziwaczny rower ( a nawet nazwę go "chory"). Może zacznij od zmiany ramy. Co do tego amora to masz rację-nie wiem dlaczego poprzedni właściciel tak zrobił i jaki w tym cel ale sama rama jest dla mnie dobra, bo mierzę 173 cm. Właśnie ramę bym chciał zostawić. Może właśnie zacznę od tego amortyzatora...
Obes Napisano 20 Kwietnia 2012 Napisano 20 Kwietnia 2012 To jest bardzo krótka rama (sam rozmiar 17" nic nie znaczy) nie wiem czy nie jesteś na niej zbyt zgarbiony.
komars83 Napisano 20 Kwietnia 2012 Autor Napisano 20 Kwietnia 2012 Ewentualnie zacznij od amorka- 130 mm to jakieś 50 mm skoku za dużo. Sztyca amortyzowana może będzie przydatną częścią ,ale w terenie raczej będzie przeszkadzać niż pomagać. Trudno coś więcej doradzić- nie określiłeś gdzie rower będzie używany i jak masz budżet. Tanio to pojęcie względne.. Rower będzie użytkowany w cyklu mieszanym szosa, jakieś utwardzone drogi, czasem las...może z raz do roku będzie widział góry ale zdecydowanie przeważał będzie asfalt, kostka, chodniki myślę,że chcę na to preznaczyć około 1500pln To jest bardzo krótka rama (sam rozmiar 17" nic nie znaczy) nie wiem czy nie jesteś na niej zbyt zgarbiony. póki co przestawiłem mostek, siodło dałem pod kątem do kierownicy i aż tak się nie garbię ale tez komfortu nie ma...wiadomo też że nie chcę siedzieć jakbym połknał kij, bo bym kupił w ogóle nowy rower i tym nie zawracał sobie głowy. Może zmienić amor+ta sztyca z pantografem..nie wiem czy ma sens regulowany mostek i większe kółka 28 z cieńszymi oponami...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.