Skocz do zawartości

[przykręcanie kierownicy] jak wyeliminować luzy?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich.

Od razu mówię, że jestem amatorem w tych sprawach. Mam mały problem z dokręceniem kierownicy. Niby sprawa wydawała by się prosta, aczkolwiek nie mogę sobie z tym poradzić. Mój rower to Kands Energy 1300 z 2012r. (MTB).

Po pierwsze wrzuce zdjęcie:

snc00133g.jpg

Czy po za tym pierścieniem neco widocznym na zdjęciu nie powinno być innego elementu do dokręcania łożyska? W roweże mojego taty jest specjalny element do dokręcania łożyska co pozwala na podniesienie kierownicy. W moim rowerze tego elementu nie ma i zastanawiam się czy sprzedewca nie zapomniał mi wysłać tego elementu do dokręcenia łożyska pod kierownicą.

Próbowałem dokręcić kierownicę tak jak jest to pokazane na zdjęciu, najpierw śrubką od góry, nstępnie śrubami bocznymi. Próbowałem... chyba 3 razy, ale ani razu nie udało mi się wyeliminować luzów. Kierownica i widelec nie są idealnie przyległe do ramy i lekko się kolebią przy unoszeniu roweru do góry za kierownicę.

Bardzo proszę o odpowiedź na moje pytanie czy nie powinno tam być nakrętki dokręcającej łożysko, a jeżeli jej brak jest normalny to prosił bym o instrukcje jak dokręcić tą kiere ;)

Bądźcie wyrozumiali, bo jak napisałem jestem kompletnie zielony w tej dziedzinie.

Napisano

Dokręcaj korek i lekko poddaj stery wstrząsom.Najlepiej niech rower uniesie się po wciśnięciu hamulca na przednim kole.Wtedy nim "potargaj"-dokręć,potargaj-dokręć itd itd luzy powinny znikać.W pewnym momencie jak przegapisz optymalne ustawienia ruch kierą będzie bardzo trudny.

Napisano

1. Poczytaj: klik Będziesz wiedział, czemu nie masz elementu umożliwiającego regulację wysokości oraz nakrętki do likwidowania luzów.

2. Odkręć całkiem topcapa (górną śrubą) i zobacz, ile poniżej krawędzi mostka kończy się rura sterowa.

3. Oczywiście przed przykręceniem topcapa (górna śruba) luzujesz te boczne?