shiler Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Może zacznę od początku. Na wiosnę wymieniłem płyn w swoich hamulcach. Po pewnym czasie zaobserwowałem minimalne cieknięcie zacisku hamulca przedniego. Prawdopodobnie to cieknięcie spowodowało zalanie okładzin i spadkiem dramatycznym siły hamowania. Objawia się to widocznymi śladami płynu na tłoczku przy wciskaniu hamulca (takie jakby bąbelki). Po przeszukaniu paru stron www doszedłem do wniosku że prawdopodobnie uszczelka w tłoczku już niedomaga i wymaga wymiany. Udało mi się kupić takie zestaw uszczelek na wymianę. Znalazłem też poradnik serwisowania hamulca shimano z tym że dotyczył on niższego modelu Deore gdzie zacisk jest rozkręcany za pomocą imbus-a. W moim modelu (xtr m975) zacisk jest jednolity a jedynie po zewnętrznej stronie jest tak jakby śruba na nietypowy gwint. Jest to gwiazdka pięcioramienna (coś jak torx tylko torx jest sześcioramienny). Pierwsza próba serwisowania hamulca wyglądała tak że trzymając jeden tłoczek i naciskając klamkę doprowadziłem do wypadnięcia tłoczka który ciekł. Po wypadnięciu tłoczka cały płyn zleciał i drugiego już się nie dało wyciągnąć. Zaobserwowałem że uszczelka była przekręcona (nie wiem czy to się stało przy demontażu czy tak była) . Wyciągnąłem uszczelkę po czym umieściłem ją z powrotem tak jak być powinna i cały hamulec odpowietrzyłem i zalałem. Niestety dalej cieknie. Wywnioskowałem że powinno się to zrobić tak że tłoczek od strony drugiej niż jest ta dziwna śruba powinno się wyciągnąć tak jak wyciągnąłem ten pierwszy a drugi tłoczek pod odkręceniu śruby powinno się wypchać. Niestety nie posiadam klucza i jedyny sposób żeby wymienić uszczelki w obu tłoczkach jest wyciągnięcie jednego, serwisowanie, zalania hamulca, wyciągnięcie drugiego i znów zalania hamulca. Niestety ciężki jest wtedy dostęp do środka hamulca. Znalazłem też klucz który może pasować lecz z tego co widzę jest mało informacji na jego temat i pewnie ciężko dostępny (jest to torx specjal). W związku z powyższym mam pytania: -Wyciągając uszczelkę nie zwróciłem uwagi jak była założona (jest jakby w kształcie litery c)- rowkiem do środka czy na zewnątrz, czy to może być teraz powodem cieknięcia? - Czy ktoś rozkręcał ten zacisk jakimś kluczem? - co byście zrobili na moim miejscu (chce to sam zrobić)? -Wystarczy wymienić jedną uszczelkę (skoro tylko ona cieknie)? Wszelkie sugestie mile widziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Serwisowałem swoje XT 765 i konstrukcja jest podobna (monoblok). Ja kopiłem uszczelki które wytoczono mi z gumy NBR, więc moje nie maja rowka ale takie uszczelki z rowkiem umieszcza się rowkiem w stronę większego ciśnienia czyli w stronę zacisku nie klocków. Mój sposób na serwisowanie zacisku był podobny do twojego pomysłu, wyciągam jeden tłoczek wymieniam uszczelkę i montuję tłoczek, zamontowany tłoczek blokuję za pomocą drutu miedzianego 2,5mm2 i za pomocą ciśnienia z pompki wypycham drugi tłoczek (w tym celu trzeba zdemontować przewód z klamki i w tym miejscu podłączyć pompkę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.