Skocz do zawartości

[PopLock] zacina się


ramir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - dawno się nie udzielałem więc mam nadzieję, że mi będzie wybaczone jeśli źle skonstruowałem temat, lub jeśli coś podobnego było (szukałem ale żadnych konkretów). Zatem do sedna - jak w temacie - amor Reba z manetką blokady poplock. Przy zwalnianiu blokady amortyzator nadal pozostaje zablokowany aż do momentu gdy go mocno nie docisnę i odpuszczę - dopiero wtedy blokada ulega zwolnieniu. Przesmarowałem linkę smarem teflonowym - nic, popsikałem od strony manetki WD-40 - trochę lepiej, ale nadal nie jest to o co mi chodzi. Aktywacja blokady - bez zarzutu, ale jej zwalnianie - tragedia. Może ktoś znalazł rozwiązanie tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem kiedys tak samo i, jak przemas79 radzi, zmienilem linke i pancerz i dzialalo elegancko! Aha, jesli chodzi o smar to ja wlewalem w kable smar od lancucha(Finish Line Wet)...

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety popsikanie WD-40 w pancerz nie zlikwidowało definitywnie zacinania się - dzieje się to rzadziej, ale nadal. Jeśli chodzi o zmianę linki i pancerza to właśnie jestem po wymianie (na nokona). Problem jednak występował także przedtem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja miałem to samo, już gdzieś o tym pisałem przypadkiem udało mi sie to naprawić. Ja zeszlifowałem pierścien mocujący pancerz o ok. 0.45mm (bo moj pomysł tego wymagał) i przestało sie zacinać. Innym sposobem jest po prostu wyjęcie tłumika i mocniejsze napięcie sprężyny odbijającej, albo po prostu zaakceptowanie faktu i zycie z tym dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często zdarza się, że mimo mocnego naciągu sprężyny, nowej linki i pancerze, manetka nie chce odbijać. Spotkałem się z tym problemem w swoim Sidzie. Po odczepieniu linki okazało się, że samo pokrętło chodzi bardzo opornie.

 

Rozłożyłem MC i nie znalazłem nic niepokojącego poza tym, że opór stawia uszczelka wargowa (ta na samej górze). Widelec był serwisowany w ProShox i tam zalano jakieś dziadostwo zamiast oleju.

 

Olejopodobny płyn, mętny, z dziwnym osadem, nie miał żadnych właściwości smarujących. Po wylaniu płynu, wypłukaniu tłumika świeżym olejem Motul 5W i zalaniu problem zniknął. Blokada odbija w każdej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydawało, że kiedyś o tym czytałem - ale chyba na innym forum. Próbowałem szukajką coś znaleźć i jakoś nie rzuciło mnie na odp. wątki. Czyli podsumowując - najczęściej pojawia się opinia, że to wina samej konstrukcji manetki i należy ją gdzieś spiłować? Hmmm... wolałbym nie stosować aż tak inwazyjnych metod. Spróbuję zmienić ustawienie manetki, może gdzieś jest linka za mocno zagięta??? Przełożyłem sobie manetkę na lewą stronę - może to powoduje tą przypadłość???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...