ramir Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Witam - dawno się nie udzielałem więc mam nadzieję, że mi będzie wybaczone jeśli źle skonstruowałem temat, lub jeśli coś podobnego było (szukałem ale żadnych konkretów). Zatem do sedna - jak w temacie - amor Reba z manetką blokady poplock. Przy zwalnianiu blokady amortyzator nadal pozostaje zablokowany aż do momentu gdy go mocno nie docisnę i odpuszczę - dopiero wtedy blokada ulega zwolnieniu. Przesmarowałem linkę smarem teflonowym - nic, popsikałem od strony manetki WD-40 - trochę lepiej, ale nadal nie jest to o co mi chodzi. Aktywacja blokady - bez zarzutu, ale jej zwalnianie - tragedia. Może ktoś znalazł rozwiązanie tego problemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Po błotnistym maratonie w Piasecznie też tak miałem. Nie chciało odbijać Podejrzewam że dostał Ci sie piach pod pokretło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Czyli co - wina nie leży po stronie manetki ale pokrętła na goleni? Spróbuję tam popsikać WD-40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemas79 Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Czyli co - wina nie leży po stronie manetki ale pokrętła na goleni? Spróbuję tam popsikać WD-40. Gdyby to nie pomogło rozkręć i wyczyśc i skręć,gdyby się jeszcze zacinało to trzeba by było wymienić linke i pancerz.pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Mialem kiedys tak samo i, jak przemas79 radzi, zmienilem linke i pancerz i dzialalo elegancko! Aha, jesli chodzi o smar to ja wlewalem w kable smar od lancucha(Finish Line Wet)... POZDRo-:ver Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyklista Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 U mnie poplock zacinał się od początku, pomogło dopiero lekkie zebranie materiału z obejmy w okolicach dźwigni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 22 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 Niestety popsikanie WD-40 w pancerz nie zlikwidowało definitywnie zacinania się - dzieje się to rzadziej, ale nadal. Jeśli chodzi o zmianę linki i pancerza to właśnie jestem po wymianie (na nokona). Problem jednak występował także przedtem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Ja miałem to samo, już gdzieś o tym pisałem przypadkiem udało mi sie to naprawić. Ja zeszlifowałem pierścien mocujący pancerz o ok. 0.45mm (bo moj pomysł tego wymagał) i przestało sie zacinać. Innym sposobem jest po prostu wyjęcie tłumika i mocniejsze napięcie sprężyny odbijającej, albo po prostu zaakceptowanie faktu i zycie z tym dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Hej. Ten typ manetki tak ma, a tematów już było kilka. np. http://www.forumrowerowe.org/topic/53887-manetka-nie-odbija/page__hl__%2Bmanetka+%2Bpoplock__fromsearch__1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Często zdarza się, że mimo mocnego naciągu sprężyny, nowej linki i pancerze, manetka nie chce odbijać. Spotkałem się z tym problemem w swoim Sidzie. Po odczepieniu linki okazało się, że samo pokrętło chodzi bardzo opornie. Rozłożyłem MC i nie znalazłem nic niepokojącego poza tym, że opór stawia uszczelka wargowa (ta na samej górze). Widelec był serwisowany w ProShox i tam zalano jakieś dziadostwo zamiast oleju. Olejopodobny płyn, mętny, z dziwnym osadem, nie miał żadnych właściwości smarujących. Po wylaniu płynu, wypłukaniu tłumika świeżym olejem Motul 5W i zalaniu problem zniknął. Blokada odbija w każdej sytuacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Proszę o sprostowanie. Czy dwa naciecia na czarnej obejmie mają się pokrywac ze śruba w trybie on/off? Wysłane z mojego za pomocą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Też mi się wydawało, że kiedyś o tym czytałem - ale chyba na innym forum. Próbowałem szukajką coś znaleźć i jakoś nie rzuciło mnie na odp. wątki. Czyli podsumowując - najczęściej pojawia się opinia, że to wina samej konstrukcji manetki i należy ją gdzieś spiłować? Hmmm... wolałbym nie stosować aż tak inwazyjnych metod. Spróbuję zmienić ustawienie manetki, może gdzieś jest linka za mocno zagięta??? Przełożyłem sobie manetkę na lewą stronę - może to powoduje tą przypadłość??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 27 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Wczoraj manetka zachowywała się jeszcze dziwniej - zacinała się przy blokowaniu skoku (mniej więcej w połowie). Już myślałem, że coś połamię próbując ją wcisnąć - kretyńskie uczucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.