Skocz do zawartości

[Galeria] Pokaż Twojego 29era


ZbyszekP

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, JuraMałopolska napisał:

Nie zapominaj desix że osprzęty klasy deore są osprzętami najniższej pułki ale xc, do zawodów, są to naprawdę solidne podzespoły! Polecam! A co sądzisz o tym amortyzatorze co zaproponowałem? 

Przejrzałem na szybko, bardzo ładne, ale chyba nie mój budżet i potrzeby, Raidon wystarczy :D Mam lock-on gripy Sars na kierownicy i bardzo je sobie chwalę, czysty kokpit z licznikiem na wysięgniku Srama. Po przesiadce z Gianta ATX2 27,5 czuję niesamowitą frajdę i radość z jazdy moim nowym budżetowcem, a jak skompletuje w nim planowane części to już w ogóle będzie kosmos :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 @JuraMałopolska

Rama to stalowe Genesis High Latitide SS z 2013 roku. Od kilku lat pomykam tylko na sztywno.
Przerzutka to potwór składak: korpus od Shimano ZEE, hak i sprzęgło od XT, wózek to OneUp Rad-Cage a kółeczka to TACX.

@Rysz

Jeden bieg powróci wraz z końcem sezonu. Na razie tak musi zostać, żeby móc dopasować prędkość i kadencję pod dziatwy swoje.

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stal to stan umysłu - spróbuj, zrozumiesz : )

Pamiętam jak pierwszy raz wsiadłem na aluminiowy, zachwalany rower - wtedy nowalijka - bez amortyzatora. Coś okropnego, myślałem, że mi nadgarstki pękną  : ) Rama zresztą też nie pracuje w alu - może troszkę ale bidnie ...  

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja miałem zupełnie odwrotnie wrażenie przeszedłem ze starego Jaguara który ważył jakieś 18 kilo na stali na nowego Authora Basica wagowo 14,5 to poczułem że płynę na rowerze a nie ciąże na nim jak na jakimś kafarze co do ziemi mnie ściąga. Naprawdę wrażenie było jak byś się z malucha przesiadł na dobrego merca 

Edytowane przez JuraMałopolska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co widać na obrazku ma poniżej 13kg w stanie surowym (bez bagażnika, bez haka do holowania WeeRide). 13kg mimo tych wielgachnych opon i siodełka o wadze prawie kilogram :D. Rama to niecałe 2400g a widelec 1050g. Pokaż mi tak komfortowy frameset aluminiowy z widelcem w wadze poniżej 3,5kg. W konfiguracji zimowej (single speed), waga spada poniżej 12kg.

A dlaczego stal... to ciężko opisać, ale to rzeczywiście inaczej jeździ. Po wypróbowaniu roweru stalowego nie ma już powrotu do ALU. Jest mięciutko i komfortowo. Miłością do stali zarazili mnie koledzy z forum (głównie Maciejas i Kazafaza).

Edytowane przez rambolbambol
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.singlebe.com/en/produkt/singlebe-ti-a-29er/ - kawał kloca, powyżej 11 kg ale tu:

http://www.singlebe.com/en/produkt/singlebe-enve-29er/ 9,5 kg z napędem 3x10 :D

A i z amortyzatorem potrafi mało ważyć - taki dla dziewczyny ... poniżej 11 kg

http://www.singlebe.com/en/produkt/singlebe-qom-29er/

 

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, JuraMałopolska napisał:

No to ja miałem zupełnie odwrotnie wrażenie przeszedłem ze starego Jaguara który ważył jakieś 18 kilo na stali na nowego Authora Basica wagowo 14,5 to poczułem że płynę na rowerze a nie ciąże na nim jak na jakimś kafarze co do ziemi mnie ściąga. Naprawdę wrażenie było jak byś się z malucha przesiadł na dobrego merca 

Ja sie przesiadalem jak pisalem z Tange a to obok Reynoldsa jeden z najbardziej uznanych producentow rur. NIe byal to co prawda seria Prestige, ale jakas "pospolita". Rower wtedy wazyl okolo 13kg, nowa rama byla na gwarancji, podwojnie cieniowane 6061 T6, i zyska wagowy na rowerze z tego co pamietam to max 200g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był rower z 1996 haha, ważył ponad 18, stare czasy...W tamtych czasach jak go kupiłem to było coś dużo dali moi rodzice wtedy za niego!  W 2004 przesiadałem się na Basica! W ogóle nie wiedziałem że ktoś jeszcze bawi się stalowo-molibdenowe ramy czy jakieś tam inne poza węglem i aluminium. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak myslisz, z ktorego roku moj? Tak samo.

@kazafaza Napisze mi 2 rzeczy. Jaka srednica sztycy i czy cos toto pracuje. Np w aspekcie srednicy 30.9, wysunietej na okolo 30 centli, pod tucznikiem 100kg+.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@shotgun:  tutaj średnica 27.2mm na redukcji (z 30.9mm), w Stantonie ten zestaw najpierw posiadałem ale udało mi się dorwać 30.9 po taniości...no i musze przyznać że odczułem wzrost sztywniactwa.  Jednak mniejsza średnica lepiej pracuje.  Też oscyluję w okolicach setki, ostatnio jakby nieco ponad ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś w 1996 roku shotgun rower który ważył 13 kilo? No to szacun, wtedy to nawet nie wiedzieliśmy że jest coś takiego jak amortyzator do roweru a alivio to był najwyższy osprzęt jaki można było przynajmniej koło mnie wyhaczyć. Do dziś ma książeczkę do tego roweru...Jaguar Cordoba włoska rama, przerzutki shimmano acera.   

Edytowane przez JuraMałopolska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A napisalem, ze byl to rower z amortyzatorem? 

26" ze sztywnym widelcem, jak wiekszosc wtedy polki sredniej. Choc i widelec mial naklejki Tange.

Pierwszy byl Colnago w 1993r. Gorski oczywiscie na osprzecie Ursusa, taka wloszczyzna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...