Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
W dniu ‎11‎.‎05‎.‎2019 o 21:46, Sobek82 napisał:

Robi się OT ale ta mikruśna zębatka z przodu to jakiś żart ;)

32T póki co zostanie, ale podejrzewam, że nie na długo. W moich okolicach gór nie uświadczysz, podjazdy krótsze/dłuższe jasna sprawa są. Przy 34T/36T bardziej wykorzystam kasetę 11-50. Nawet w normalnej jeździe. Taka zmiana jest w planach.

Napisano
3 godziny temu, JuraMałopolska napisał:

lepiej pod nią dopasowany osprzęt, przynajmniej wizualnie

Osprzęt dopasowany wizualnie do ramy? Ciekawe podejście. Z tego co widzę osprzęt w obu modelach jest czarny :) . Tak w ogóle... Potwierdzam fakt, że malowanie, w którym jest mój Talon jest koszmarne. Tyle, że nie ja je wybierałem... To rama, którą Giant mi dał w ramach gwarancji w zastępstwie pękniętej. Niestety takiej ramy jak wcześniej nie byli w stanie mi zorganizować. Dwa plusy: 1. na żywo wygląda to lepiej niż na zdjęciach 2. pojutrze wymiana roweru :D . Przed złamaniem ramy mój Talonik wyglądał tak:

IMG_3901.JPG

  • +1 pomógł 3
Napisano
Teraz, desix napisał:

Dzięki JuraMałopolska, z czasem wrzucę tam czarne Deore i będzie jeszcze ładniej :D

Tylko dobierz odpowiedni odcień czerni :D . Tak, jak Ci wspominałem, ja idę jeszcze dalej - pod czerń osprzętu mam zamiar dobrać czerń reszty roweru :D

Napisano

Osobiście desix zrobił bym solidnego słabego wyścigowca na klasie deore więc korbę z blatami deore z otworem popieram! Dodał bym, czarnego marzzocchi ze złotymi goleniami i czarne erga bary od authora albo accenta...

No tak osprzęt dopasowany wizualnie do ramy, albo na odwrót,tak się robi często nawet firmy rowerowe tak kombinują choć nie zawsze, czemu cie to dziwi HerrMann

Napisano (edytowane)

Wiesz JuraMałopolska, do wyścigowca to trochę mi daleko jeszcze. Chcę mieć fajny, ładny rower do bardziej ambitnego, lecz dalej amatorskiego MTB. Planuję starty w okolicznych maratonach (Mazovia w Olsztynie) lecz głównie dla frajdy i poczucia sportowego ducha :D Jest plan na pełne Deore 2x10 11-42 i Raidona z przodu, taki zestaw powinien mi wystarczyć na długi czas. Praktycznie pewnie tego nie potrzebuję, ale po przejażdżkach na takim osprzęcie po prostu chce to mieć :D
 

pozdrówki!

Edytowane przez desix
Napisano
Teraz, JuraMałopolska napisał:

Nie zapominaj desix że osprzęty klasy deore są osprzętami najniższej pułki ale xc, do zawodów, są to naprawdę solidne podzespoły! Polecam! A co sądzisz o tym amortyzatorze co zaproponowałem? 

Przejrzałem na szybko, bardzo ładne, ale chyba nie mój budżet i potrzeby, Raidon wystarczy :D Mam lock-on gripy Sars na kierownicy i bardzo je sobie chwalę, czysty kokpit z licznikiem na wysięgniku Srama. Po przesiadce z Gianta ATX2 27,5 czuję niesamowitą frajdę i radość z jazdy moim nowym budżetowcem, a jak skompletuje w nim planowane części to już w ogóle będzie kosmos :D

Napisano (edytowane)

 @JuraMałopolska

Rama to stalowe Genesis High Latitide SS z 2013 roku. Od kilku lat pomykam tylko na sztywno.
Przerzutka to potwór składak: korpus od Shimano ZEE, hak i sprzęgło od XT, wózek to OneUp Rad-Cage a kółeczka to TACX.

@Rysz

Jeden bieg powróci wraz z końcem sezonu. Na razie tak musi zostać, żeby móc dopasować prędkość i kadencję pod dziatwy swoje.

Edytowane przez rambolbambol
Napisano (edytowane)

Stal to stan umysłu - spróbuj, zrozumiesz : )

Pamiętam jak pierwszy raz wsiadłem na aluminiowy, zachwalany rower - wtedy nowalijka - bez amortyzatora. Coś okropnego, myślałem, że mi nadgarstki pękną  : ) Rama zresztą też nie pracuje w alu - może troszkę ale bidnie ...  

Edytowane przez wkg
Napisano

Jak przeszedlem z prastarej Univegi na rurach Tange /pekla/ na Univege w alu, to pierwsza jazda i wrazenie, ze rama jest zalana betonem.

Napisano (edytowane)

No to ja miałem zupełnie odwrotnie wrażenie przeszedłem ze starego Jaguara który ważył jakieś 18 kilo na stali na nowego Authora Basica wagowo 14,5 to poczułem że płynę na rowerze a nie ciąże na nim jak na jakimś kafarze co do ziemi mnie ściąga. Naprawdę wrażenie było jak byś się z malucha przesiadł na dobrego merca 

Edytowane przez JuraMałopolska
Napisano (edytowane)

To co widać na obrazku ma poniżej 13kg w stanie surowym (bez bagażnika, bez haka do holowania WeeRide). 13kg mimo tych wielgachnych opon i siodełka o wadze prawie kilogram :D. Rama to niecałe 2400g a widelec 1050g. Pokaż mi tak komfortowy frameset aluminiowy z widelcem w wadze poniżej 3,5kg. W konfiguracji zimowej (single speed), waga spada poniżej 12kg.

A dlaczego stal... to ciężko opisać, ale to rzeczywiście inaczej jeździ. Po wypróbowaniu roweru stalowego nie ma już powrotu do ALU. Jest mięciutko i komfortowo. Miłością do stali zarazili mnie koledzy z forum (głównie Maciejas i Kazafaza).

Edytowane przez rambolbambol
  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...