kovaldesign Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Witam, to mój pierwszy 29-er Przymiarki do zakupu nowego 29era trwały długo, ale opłacało się Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 8e7463368b63f.jpg Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 81a837193b21b.jpg Wyborny ten Bianchi! Gratuluje wyboru i mam nadzieje, ze uzytkowanie przyniesie sporo uciechy .................. ........... ..... Ja do swojego El Mariachi wrzucilem niedawno amora i zrobilem juz na tym zestawie kilkaset kilometrow, wiec pora sie wypowiedziec Jak kazdy sie domysli jazda jest zupelnie inna niz na sztywnym zestawie, rower ciezszy i troszke gorzej przyspiesza, ale sa i plusy. Nie mam wiekszego problemu z praca lokciami i cialem, ale od kiedy z przodu jest RS Reba RLT, mozna sie troche bardziej wyluzowac + olac drobne korzenie. Bardziej odpoczywaja rowniez nadgarstki (chociaz przyznam, ze od kiedy zaczalem jezdzic na karbonowej kierze w 'zestawie na sztywno' to i tak nie moglem narzekac na jakies bole czy dretwienie). Generalnie zrobilo sie zatem bardziej uniwersalnie - smigniecie asfaltem a za moment jakies ostre wertepy - nic nie sprawia problemu. Maszyna idzie jak przecinak. Bardzo milo jestem zaskoczony praca Reby (RLT, Dual Air), a manetka PopLoc na kierownicy to swietny dodatek. Przy zalaczonej blokadzie kompresji i Flood Gate skreconej na maxa, amor nadal kulturalnie sie ugina ok. 3cm, a ze u mnie w okolicy sporo plaszczyzny, jezdze z ta blokada przy kazdej sposobnosci.... czasami nawet zapomni sie odblokowac w terenie, ale i tak tniemy jak leci Foty ponizej z tylnym kolem 650b (znaczy sie 97er / 79er). Z rozmiarem kol to mam w sumie dobra zabawe zmieniam je w zaleznosci od tego na jaka jazde sie szykuje, testuje przy okazji kilka modeli opon i zachowanie roweru. W tylnym 650b jest kaseta 11-34 a w 29" prawie szosowa 11-28, tarcza z przodu 38 zebow. Rower z amorem wazy 11.3kg Milego i pozdRower, kvl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 23 Września 2012 Udostępnij Napisano 23 Września 2012 No no no... Miodnie wygląda Twoja maszyna... Naprawdę Gratki... Wagowo też niczego sobie, chciałbym zejść do tej wagi, ale brakuje mi jeszcze tak z 1 kg... Powiedz mi proszę, jaki rocznik jest Twojej Reby? Pytam, bo w 2012 szukałem regulacji Flood Gate'a, ale podobno nie ma i jest ustawiona na stale... Ale u ciebie z kolei jest, a mniemam że masz nowego amora... (chyba, że to błędne założenie)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kovaldesign Napisano 23 Września 2012 Udostępnij Napisano 23 Września 2012 No no no... Miodnie wygląda Twoja maszyna... Naprawdę Gratki... Wagowo też niczego sobie, chciałbym zejść do tej wagi, ale brakuje mi jeszcze tak z 1 kg... Powiedz mi proszę, jaki rocznik jest Twojej Reby? Pytam, bo w 2012 szukałem regulacji Flood Gate'a, ale podobno nie ma i jest ustawiona na stale... Ale u ciebie z kolei jest, a mniemam że masz nowego amora... (chyba, że to błędne założenie)... Dzieki, dzieki. Zejscie do takiej wagi zajelo troche czasu. Wiele komponentow pochodzi z moich starszych rower, kupowane/wymieniane na przestrzeni miesiecy a nawet lat. ...... Na rok 2012 RS mial w ofercie tylko 2 modele Reby, ostatnie z tego co wiem z systemem Dual-Air. Na 2013 robia juz Solo-Air - mniej czule na drobnice z mojego osobistego doswiadczenia . Moj widel to RLT ale 'ubozsza' Reba RL nadal posiada regulacje Flood Gate, tyle ze regulowana imbusem, pod zaslepka na prawym lagu - to jedyna roznica pomiedzy tymi modelami. Warto rowniez pamietac, ze w 'niusach' pisze sie o tym jaka to nowa Raba (2012 w gore) jest lekka i owszem, wyglada tak samo i wazy praktycznie tyle co SID, jednak podawane wagi (1.6kg) dotycza modelu ze zwezana rura sterowa (1.5 - 1.125") oraz z lagami na QR 9mm. W przypadku normalnej sterowki i oski 15mm waga widelca to ponad 1.8kg (wraz z oska). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 23 Września 2012 Udostępnij Napisano 23 Września 2012 Na dual air to sie jeszcze szczesliwie zlapalem Flood gate wyglada na ustawiony dobrze, zatem ruszac go nie bede... Swoja droga intrygowaly mnie mocno sztywniaki i to, co,moga zaoferowac, ale z tego co piszesz to roznica jest jednak duza po zalozeniu amorka. Zostawiasz tak na stale, czy wracasz za jakis czas do sztywnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kovaldesign Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 Na dual air to sie jeszcze szczesliwie zlapalem Flood gate wyglada na ustawiony dobrze, zatem ruszac go nie bede... Swoja droga intrygowaly mnie mocno sztywniaki i to, co,moga zaoferowac, ale z tego co piszesz to roznica jest jednak duza po zalozeniu amorka. Zostawiasz tak na stale, czy wracasz za jakis czas do sztywnego? Trudno, zeby nie bylo roznicy Jednak prawie kazdy tutaj powie Ci, ze na szybkie lesne sciezkowanie, sztywny amor i stalowa rama bedzie jak znalazl - full stop Amortyzatow to komercyjny stereotyp, wszyscy sa do niego przyzwyczajeni i nie dziwi nawet Kowalskiego jak widzi amora w rowerze typy 'trekking', co jest na zdrowy rozsadek niezla bzdura. Ja na codzien, w takich warunkach geograficznych jakich jezdze, jestem w stanie spokojnie zostac 'na sztywno'. Reba zostanie jednak w Salsie co najmniej do konca sezonu. Chce zaliczyc na niej wyscig, w ktorym poprzednie 2 razy jechalem wlasnie ze sztywnym widelcem - to bedzie bardzo dobry 'realny' test, ktory pokaze mi gdzie zyskuje, a gdzie trace. PozdrOOwer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 Ten test na tej samej trasie na sztywno i na miękko to bardzo dobry pomysł. Ciekaw jestem wyników... Wyniki wcale nie są oczywiste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 24 Września 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Września 2012 Wszystko zależy Herodot od długości trasy i jej "gładkości". Do 40km jazda na sztywno nawet po lekko chropowatym terenie (korzenie, uskoki, kocie łby itd) jest dobra, mocna i szybka. Przy 60km albo i więcej sztywny wideł daje znać o sobie (np kolega Arek po około 40km szybkich daje już wycisk i musi dać rękom odpocząć - ale on ma też 650b na przedzie) Powyżej 60-80km szybka jazda po chropowatym to już katorga Wylizane trasy jakie ma Koval u siebie można jechać i jechać Za to w jeździe luzackiej, kumpelskiej itd jeśli tylko nie ma uskoków większych niż stopień to amortyzacja jest zbędna. (zresztą pojawisz się na TKS to sam zobaczysz) Oczywiście kwestia jeszcze-jakie opony, jak nabite, jak jeździsz, jakiej klasy opony, jaki długi sztywny wideł i z czego, jakie rączki jakie rękawiczki itd itp...Ale naprawdę jazda na sztywno ma swój smaczek. A co do Kovala.... żeby amor był lepszy w tym porównaniu .... musiałby na pudle zgarnąć złoto bo na sztywno srebro się już udało hehehe Czego sam mu mocno życzę! (tylko że on złotego koloru nie lubi ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 Hohoho... To ja nie wiedziałem, że kolega taki utytułowany... Jak tak to w istocie amorek wiele osiagnąć nie może... A przy okazji, do o Wieżycy, to dwa słowa napisałem w TKS, aby off-topu nie robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 (edytowane) No i nadszedł czas na zmianę kategorii Z Synergy na Instinct 29. Wszystkie części zostają, jedynie mostek będzie krótszy: 90 zamiast 110. na razie zdjęcie "przed transplantacją" Edytowane 27 Września 2012 przez fw66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 (edytowane) Załączony plik nie działa . P.S. Po napisaniu posta, doszło do aktualizacji i zdjęcie się wyswietla - kilka sekund różnicy. Edytowane 27 Września 2012 przez afly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Godi Napisano 30 Września 2012 Udostępnij Napisano 30 Września 2012 Po kilku miesiącach czytania, szukania i przymierzania, w końcu stałem się właścicielem swojego pierwszego 29era. Haibike Big Curve SL 29 Wymieniona sztyca na 400mm, reszta bez zmian. Zdjęcia robione kamieniem z pola, postaram się zrobić później lepszej jakości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmn1 Napisano 30 Września 2012 Udostępnij Napisano 30 Września 2012 Ten Haibike wygląda całkiem jak Cube, jakieś takie podobne malowanie. BTW, dużo już tych rowerów się tu nazbierało. Ciekawe czy znacie kogoś kto nie jest zadowolony z przejścia na 29... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demek Napisano 30 Września 2012 Udostępnij Napisano 30 Września 2012 ja znam, ale to przyklad osoby, ktora wszystko wie najlepiej wiec sie chyba nie liczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 1 Października 2012 Udostępnij Napisano 1 Października 2012 Częściowo ja. Po przesiadce z crossa gorzej się podjeżdża (niestabilne przednie koło) oraz korba za nisko zawieszona, przez co łatwiej zahaczyć o coś pedałem. Ale szeroki kapeć pozwala wybaczyć to i owo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 1 Października 2012 Udostępnij Napisano 1 Października 2012 (edytowane) Częściowo ja. Po przesiadce z crossa gorzej się podjeżdża (niestabilne przednie koło) oraz korba za nisko zawieszona, przez co łatwiej zahaczyć o coś pedałem. Ale szeroki kapeć pozwala wybaczyć to i owo No co ty. Ja wymieniam ramę z crossowej na 29er właśnie dlatego, że na stromych podjazdach i zjazdach była za krótka. Na podjazdach podrywało się przednie, a na zjazdach tylne koło. Teraz musi być lepiej. Edytowane 1 Października 2012 przez fw66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 1 Października 2012 Udostępnij Napisano 1 Października 2012 Ciekawe czy znacie kogoś kto nie jest zadowolony z przejścia na 29... W sumie to ja - redukuję rozmiar kół. Z tym że nie nazwałbym tego niezadowoleniem, tylko raczej: dostałem to, czego się spodziewałem. Według ochów i achów, zachwytów i podnieceń miało być lepiej praktycznie pod każdym względem, a nie jest. Od razu zastrzegam - to moja prywatna opinia , inne osoby mogą być wniebowzięte po jeździe na dwudziestu dziewięciu calach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marioromario Napisano 2 Października 2012 Udostępnij Napisano 2 Października 2012 W sumie to ja - redukuję rozmiar kół. Z tym że nie nazwałbym tego niezadowoleniem, tylko raczej: dostałem to, czego się spodziewałem. Według ochów i achów, zachwytów i podnieceń miało być lepiej praktycznie pod każdym względem, a nie jest. Od razu zastrzegam - to moja prywatna opinia , inne osoby mogą być wniebowzięte po jeździe na dwudziestu dziewięciu calach. Czyli? bo zaciekawiłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 2 Października 2012 Udostępnij Napisano 2 Października 2012 Dwa słowa-hasła: zwrotność i ogólnie pojęta dynamika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Godi Napisano 4 Października 2012 Udostępnij Napisano 4 Października 2012 Ten Haibike wygląda całkiem jak Cube, jakieś takie podobne malowanie. malowanie mi bardzo odpowiada, zwłaszcza że jest matowe. Nikt nie zwrócił uwagi na wielkość, przy 29erze tak się to w oczy nie rzuca, a to 22" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LoveBeer Napisano 4 Października 2012 Udostępnij Napisano 4 Października 2012 rzuca. wyglada po prostu jak 26-ka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 4 Października 2012 Udostępnij Napisano 4 Października 2012 Wow 22" - dałbym najwyżej 21". Zdjecie wyżej jest Instinct 21" i wydaje się większa Ale właśnie dlatego duzi powinni wybierć 29", bo na dużych kołach duże ramy wyglądają proporcjonalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kovaldesign Napisano 4 Października 2012 Udostępnij Napisano 4 Października 2012 Ale właśnie dlatego duzi powinni wybierć 29", bo na dużych kołach duże ramy wyglądają proporcjonalnie. Amen. Jak to powiedzial kiedys moj znajomy: 'niski na 29-erze wyglada jak karzel w niemieckim pornolu' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COOLoo Napisano 6 Października 2012 Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Mój projekt na bazie Specialized Epic Alu M5 29er. Połączenie Shimano Deore XT i Srama X0. Do wymiany jeszcze seryjne Specowskie koła na Easton Haven (zmiana planowna na 2013). Fotki z trasy maratonu ŚLR Kielce (oczywiście w innym dniu niż maraton ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lago Napisano 7 Października 2012 Udostępnij Napisano 7 Października 2012 Piękny spec.... marzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irkens Napisano 7 Października 2012 Udostępnij Napisano 7 Października 2012 Witajcie a oto moja Kona Kahuna, rozmiar ramy 22 cale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.