Skocz do zawartości

[Galeria] Pokaż Twojego 29era


ZbyszekP

Rekomendowane odpowiedzi

 

Wyborny ten Bianchi! Gratuluje wyboru i mam nadzieje, ze uzytkowanie przyniesie sporo uciechy :)

..................

...........

.....

Ja do swojego El Mariachi wrzucilem niedawno amora i zrobilem juz na tym zestawie kilkaset kilometrow, wiec pora sie wypowiedziec :)

Jak kazdy sie domysli jazda jest zupelnie inna niz na sztywnym zestawie, rower ciezszy i troszke gorzej przyspiesza, ale sa i plusy.

Nie mam wiekszego problemu z praca lokciami i cialem, ale od kiedy z przodu jest RS Reba RLT, mozna sie troche bardziej wyluzowac + olac drobne korzenie.

Bardziej odpoczywaja rowniez nadgarstki (chociaz przyznam, ze od kiedy zaczalem jezdzic na karbonowej kierze w 'zestawie na sztywno' to i tak nie moglem narzekac na jakies bole czy dretwienie).

Generalnie zrobilo sie zatem bardziej uniwersalnie - smigniecie asfaltem a za moment jakies ostre wertepy - nic nie sprawia problemu. Maszyna idzie jak przecinak.

Bardzo milo jestem zaskoczony praca Reby (RLT, Dual Air), a manetka PopLoc na kierownicy to swietny dodatek. Przy zalaczonej blokadzie kompresji i Flood Gate skreconej na maxa, amor nadal kulturalnie sie ugina ok. 3cm, a ze u mnie w okolicy sporo plaszczyzny, jezdze z ta blokada przy kazdej sposobnosci.... czasami nawet zapomni sie odblokowac w terenie, ale i tak tniemy jak leci :)

 

Foty ponizej z tylnym kolem 650b (znaczy sie 97er / 79er). Z rozmiarem kol to mam w sumie dobra zabawe :) zmieniam je w zaleznosci od tego na jaka jazde sie szykuje, testuje przy okazji kilka modeli opon i zachowanie roweru. W tylnym 650b jest kaseta 11-34 a w 29" prawie szosowa 11-28, tarcza z przodu 38 zebow.

Rower z amorem wazy 11.3kg

 

Milego i pozdRower,

kvl

 

 

p5pb8678210.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no no... Miodnie wygląda Twoja maszyna... Naprawdę :) Gratki... Wagowo też niczego sobie, chciałbym zejść do tej wagi, ale brakuje mi jeszcze tak z 1 kg...

 

Powiedz mi proszę, jaki rocznik jest Twojej Reby? Pytam, bo w 2012 szukałem regulacji Flood Gate'a, ale podobno nie ma i jest ustawiona na stale... Ale u ciebie z kolei jest, a mniemam że masz nowego amora... (chyba, że to błędne założenie)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no no... Miodnie wygląda Twoja maszyna... Naprawdę :) Gratki... Wagowo też niczego sobie, chciałbym zejść do tej wagi, ale brakuje mi jeszcze tak z 1 kg...

 

Powiedz mi proszę, jaki rocznik jest Twojej Reby? Pytam, bo w 2012 szukałem regulacji Flood Gate'a, ale podobno nie ma i jest ustawiona na stale... Ale u ciebie z kolei jest, a mniemam że masz nowego amora... (chyba, że to błędne założenie)...

 

Dzieki, dzieki. Zejscie do takiej wagi zajelo troche czasu. Wiele komponentow pochodzi z moich starszych rower, kupowane/wymieniane na przestrzeni miesiecy a nawet lat.

......

Na rok 2012 RS mial w ofercie tylko 2 modele Reby, ostatnie z tego co wiem z systemem Dual-Air. Na 2013 robia juz Solo-Air - mniej czule na drobnice z mojego osobistego doswiadczenia .

Moj widel to RLT ale 'ubozsza' Reba RL nadal posiada regulacje Flood Gate, tyle ze regulowana imbusem, pod zaslepka na prawym lagu - to jedyna roznica pomiedzy tymi modelami.

Warto rowniez pamietac, ze w 'niusach' pisze sie o tym jaka to nowa Raba (2012 w gore) jest lekka i owszem, wyglada tak samo i wazy praktycznie tyle co SID, jednak podawane wagi (1.6kg) dotycza modelu ze zwezana rura sterowa (1.5 - 1.125") oraz z lagami na QR 9mm. W przypadku normalnej sterowki i oski 15mm waga widelca to ponad 1.8kg (wraz z oska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dual air to sie jeszcze szczesliwie zlapalem :)

 

Flood gate wyglada na ustawiony dobrze, zatem ruszac go nie bede... Swoja droga intrygowaly mnie mocno sztywniaki i to, co,moga zaoferowac, ale z tego co piszesz to roznica jest jednak duza po zalozeniu amorka. Zostawiasz tak na stale, czy wracasz za jakis czas do sztywnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dual air to sie jeszcze szczesliwie zlapalem :)

 

Flood gate wyglada na ustawiony dobrze, zatem ruszac go nie bede... Swoja droga intrygowaly mnie mocno sztywniaki i to, co,moga zaoferowac, ale z tego co piszesz to roznica jest jednak duza po zalozeniu amorka. Zostawiasz tak na stale, czy wracasz za jakis czas do sztywnego?

 

Trudno, zeby nie bylo roznicy :)

Jednak prawie kazdy tutaj powie Ci, ze na szybkie lesne sciezkowanie, sztywny amor i stalowa rama bedzie jak znalazl - full stop :)

Amortyzatow to komercyjny stereotyp, wszyscy sa do niego przyzwyczajeni i nie dziwi nawet Kowalskiego jak widzi amora w rowerze typy 'trekking', co jest na zdrowy rozsadek niezla bzdura.

 

Ja na codzien, w takich warunkach geograficznych jakich jezdze, jestem w stanie spokojnie zostac 'na sztywno'.

Reba zostanie jednak w Salsie co najmniej do konca sezonu. Chce zaliczyc na niej wyscig, w ktorym poprzednie 2 razy jechalem wlasnie ze sztywnym widelcem - to bedzie bardzo dobry 'realny' test, ktory pokaze mi gdzie zyskuje, a gdzie trace.

 

PozdrOOwer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wszystko zależy Herodot od długości trasy i jej "gładkości".

Do 40km jazda na sztywno nawet po lekko chropowatym terenie (korzenie, uskoki, kocie łby itd) jest dobra, mocna i szybka.

Przy 60km albo i więcej sztywny wideł daje znać o sobie (np kolega Arek po około 40km szybkich daje już wycisk i musi dać rękom odpocząć - ale on ma też 650b na przedzie)

Powyżej 60-80km szybka jazda po chropowatym to już katorga

Wylizane trasy jakie ma Koval u siebie można jechać i jechać :)

Za to w jeździe luzackiej, kumpelskiej itd jeśli tylko nie ma uskoków większych niż stopień to amortyzacja jest zbędna.

(zresztą pojawisz się na TKS to sam zobaczysz)

Oczywiście kwestia jeszcze-jakie opony, jak nabite, jak jeździsz, jakiej klasy opony, jaki długi sztywny wideł i z czego, jakie rączki jakie rękawiczki itd itp...Ale naprawdę jazda na sztywno ma swój smaczek.

 

A co do Kovala.... żeby amor był lepszy w tym porównaniu .... musiałby na pudle zgarnąć złoto bo na sztywno srebro się już udało hehehe Czego sam mu mocno życzę!

(tylko że on złotego koloru nie lubi :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku miesiącach czytania, szukania i przymierzania, w końcu stałem się właścicielem swojego pierwszego 29era.

 

Haibike Big Curve SL 29

 

 

C360_2012-09-29-13-01-04.jpg

 

 

C360_2012-09-29-14-35-11.jpg

 

Wymieniona sztyca na 400mm, reszta bez zmian.

 

Zdjęcia robione kamieniem z pola, postaram się zrobić później lepszej jakości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściowo ja. Po przesiadce z crossa gorzej się podjeżdża (niestabilne przednie koło) oraz korba za nisko zawieszona, przez co łatwiej zahaczyć o coś pedałem.

Ale szeroki kapeć pozwala wybaczyć to i owo ;)

 

No co ty.

Ja wymieniam ramę z crossowej na 29er właśnie dlatego, że na stromych podjazdach i zjazdach była za krótka.

Na podjazdach podrywało się przednie, a na zjazdach tylne koło.

Teraz musi być lepiej.

Edytowane przez fw66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy znacie kogoś kto nie jest zadowolony z przejścia na 29...

 

W sumie to ja - redukuję rozmiar kół.

Z tym że nie nazwałbym tego niezadowoleniem, tylko raczej: dostałem to, czego się spodziewałem. Według ochów i achów, zachwytów i podnieceń miało być lepiej praktycznie pod każdym względem, a nie jest.

Od razu zastrzegam - to moja prywatna opinia :), inne osoby mogą być wniebowzięte po jeździe na dwudziestu dziewięciu calach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to ja - redukuję rozmiar kół.

Z tym że nie nazwałbym tego niezadowoleniem, tylko raczej: dostałem to, czego się spodziewałem. Według ochów i achów, zachwytów i podnieceń miało być lepiej praktycznie pod każdym względem, a nie jest.

Od razu zastrzegam - to moja prywatna opinia :), inne osoby mogą być wniebowzięte po jeździe na dwudziestu dziewięciu calach.

 

Czyli? bo zaciekawiłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...