Tomciaz Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 Witam . Jestem nowy na tym forum, ale od razu chciałbym uderzyć z prośbą o pomoc w konfiguracji sprzętu. Jeżdżę sobie od roku Hexagonkiem v2, miód maszynka, ładnie się zbiera, po wymianie tylnego papcia na nieco bardziej bieżnikowany mogę nim wjechać wszędzie. Jeżdzę dużo w różnym terenie, po lasach, do pracy, ale podczas jazdy szosowej blat 42T przestał mi wystarczać - zwyczajnie sobie kręcę pedałami bez większego wysiłku. I tu się rodzi moje pierwsze pytanie - co sądzicie na temat przedniej przekładni w stylu 48x38x28 przy zachowaniu dotychczasowego typu wolnobiegu 14T-28T? Czy wtedy jazda po mocno pofałdowanym terenie ma jeszcze jakieś racjonalne uzasadnienie? I czy aluminiowe blaty zużywają się szybciej od stalowych? Druga rzecz - w fabryce przykleili mi do tylnej piasty jakiś szajs (Shimano MF-TZ20 - odradzam!) zamiast wolnobiegu, skutkiem czego ten jest do wymiany po jednym sezonie jeżdżenia. Chcę pozostać przy 6-stopniowym przełożeniu ale zaopatrzyć się w jakiś lepszy wolnobieg, powiedzmy do 50 zł (mam ograniczony budżet). Czy moglibyście coś polecić? Pozdrawiam
zekker Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 To zależy jaką korbę masz obecnie. Policz sobie przełożenia: 22:28 ~ 0,79 24:28 ~ 0,86 28:28 = 1 Jak masz silną nogę i niezbyt strome górki w okolicy, to 1:1 powinno wystarczyć. 42:14 = 3 48:14 ~ 3,4 Z tego co wiem stalowe zębatki są mocniejsze. Przy zmianie na 48 upewnij się, że przerzutka przednia da radę obsłużyć. Obecnie chyba nie ma wolnobiegów z górnej półki. Ewentualnie jak zmienisz korbę, to możesz dać wolnobieg MegaRange, gdzie największa koronka ma 34 zęby. Ale do tego potrzebna przerzutka, która da radę.