Skocz do zawartości

[napęd: wolnobieg - blat] Prośba o pomoc w konfiguracji.

Tomciaz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :). Jestem nowy na tym forum, ale od razu chciałbym uderzyć z prośbą o pomoc w konfiguracji sprzętu. Jeżdżę sobie od roku Hexagonkiem v2, miód maszynka, ładnie się zbiera, po wymianie tylnego papcia na nieco bardziej bieżnikowany mogę nim wjechać wszędzie. Jeżdzę dużo w różnym terenie, po lasach, do pracy, ale podczas jazdy szosowej blat 42T przestał mi wystarczać - zwyczajnie sobie kręcę pedałami bez większego wysiłku. I tu się rodzi moje pierwsze pytanie - co sądzicie na temat przedniej przekładni w stylu 48x38x28 przy zachowaniu dotychczasowego typu wolnobiegu 14T-28T? Czy wtedy jazda po mocno pofałdowanym terenie ma jeszcze jakieś racjonalne uzasadnienie? I czy aluminiowe blaty zużywają się szybciej od stalowych? Druga rzecz - w fabryce przykleili mi do tylnej piasty jakiś szajs (Shimano MF-TZ20 - odradzam!) zamiast wolnobiegu, skutkiem czego ten jest do wymiany po jednym sezonie jeżdżenia. Chcę pozostać przy 6-stopniowym przełożeniu ale zaopatrzyć się w jakiś lepszy wolnobieg, powiedzmy do 50 zł (mam ograniczony budżet). Czy moglibyście coś polecić? Pozdrawiam :)

Napisano

To zależy jaką korbę masz obecnie. Policz sobie przełożenia:

22:28 ~ 0,79

24:28 ~ 0,86

28:28 = 1

Jak masz silną nogę i niezbyt strome górki w okolicy, to 1:1 powinno wystarczyć.

42:14 = 3

48:14 ~ 3,4

Z tego co wiem stalowe zębatki są mocniejsze.

Przy zmianie na 48 upewnij się, że przerzutka przednia da radę obsłużyć.

Obecnie chyba nie ma wolnobiegów z górnej półki.

Ewentualnie jak zmienisz korbę, to możesz dać wolnobieg MegaRange, gdzie największa koronka ma 34 zęby. Ale do tego potrzebna przerzutka, która da radę.

Napisano