Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] shimano problem z tarciem


kresowiak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio udałem się do seriwsu rowerowego w celu regulacji tarczówek, gdyż tarcze po zimie tarły o klocki wewnątrz mechanizmu. Po jednej wyprawie MTB i wyczyszczeniu roweru tarcza ponownie na całej długości trze.

 

W czym tkwi przyczyna? Tarczę przetarłem już szmatką i nadal trze.Czy powinien sam wyregulować te dwie śrubki po obu stronach hamulca?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli miales wyregulowane tak, ze nie tarlo, a przy czyszczeniu roweru sciagales kola, musisz ustawic os koła w tej samej pozycji jaka byla przed sciagnieciem, kilka minut zabawy i nasłuchiwania i powinno sie udac.

 

poprostu gdy zalozysz kolo i trze, to luzujesz zacisk koła, przekrecasz delikatnie oske, powiedzmy o 45 stopni, zamykasz zacisk i krecisz kolkiem nasłuchujac czy nadal tarcza ociera.

 

jesli to nie pomoze zrob, jak kolega wyzej napisal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny sposób wymyśliłeś dla kolegi chyba chcesz żeby się męczył i denerwował. Jeżeli oba tłoczki się ruszają w zacisku to znaczy że masz koło za lekko ściśnięte i podczas hamowania przesuwa się w mocowaniu. Ustaw rower pionowo poluzuj zacisk i potem zaciśnij bardzo mocno, po tym ustaw zacisk na śrubkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny sposób wymyśliłeś dla kolegi chyba chcesz żeby się męczył i denerwował. Jeżeli oba tłoczki się ruszają w zacisku to znaczy że masz koło za lekko ściśnięte i podczas hamowania przesuwa się w mocowaniu. Ustaw rower pionowo poluzuj zacisk i potem zaciśnij bardzo mocno, po tym ustaw zacisk na śrubkach.

ogólnie to manetki chodzą na 1 cm, hamulec reaguje na bardzo delikatny dotyk.

klocki trą w kole z przodu i z tyłu.

Czyli aby pozbyć się problemu mam poluzować zaciski na klockach(myślę to tych dwóch śrubkach na imbus), po czym na maksa docisnąć klamkę, następnie dokręcić na maksa śrubki, i na koniec puścić klamkę. Dobrze zrozumiałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak możesz zrobić.Możesz jeszcze wyjąć klocki i tą sprężynkę co jest między klockami trochę rozgiąć.Zobacz czy klocki po ustawieniu zacisku mają jednakową odległość od tarczy.W moim rowerze z przodu jest ok,ale z tyłu jakby trochę brakuje regulacji,i jedna strona jest ciut za blisko klocka i czasami ociera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny sposób wymyśliłeś dla kolegi chyba chcesz żeby się męczył i denerwował. Jeżeli oba tłoczki się ruszają w zacisku to znaczy że masz koło za lekko ściśnięte i podczas hamowania przesuwa się w mocowaniu. Ustaw rower pionowo poluzuj zacisk i potem zaciśnij bardzo mocno, po tym ustaw zacisk na śrubkach.

 

pozwolę się wtrącić. W moim przypadku z tarciem pomogło tylko poluzowanie zacisku ustawienie do pionu i ponowne zaciśnięcie. Jak do tej pory ( kilka przejazdów ) tarcie nie wróciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie zasmiecac forum to podepne sie tutaj jesli mozna. Dzis odebralem z dziewczyna rower Giant Revel 2012 Disc i wlasnie tra jej klocki z przodu i z tylu. Nie na calej dlugosci tarcz, ale w jednym miejscu. O dziwo jak zakrecilem kolem w powietrzu to nie tarlo, trze dopiero jak sie normalnie jedzie :/

 

Ktorymi srubkami mam pokrecic zeby to wyregulowac ? Dobre srobki zaznaczylem ?

 

Przod:

23vkhf8.jpg

 

Tyl:

241p75y.jpg

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te trzymają klocki i niczego nimi nie regulujesz.

Masz przy hamulcu cztery duże śruby: dwie mocują hamulec (biały zacisk) i adapter (czarny element) do ramy (śruby prostopadle umieszczone do powierzchni tarczy) dwie mocują zacisk hamulca do adaptera - tymi reguluje się ustawienie zacisku tak by uzyskać możliwie jednakowy prześwit między klockami a tarczą z obu stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...