kresowiak Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Witam. Ostatnio udałem się do seriwsu rowerowego w celu regulacji tarczówek, gdyż tarcze po zimie tarły o klocki wewnątrz mechanizmu. Po jednej wyprawie MTB i wyczyszczeniu roweru tarcza ponownie na całej długości trze. W czym tkwi przyczyna? Tarczę przetarłem już szmatką i nadal trze.Czy powinien sam wyregulować te dwie śrubki po obu stronach hamulca? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalK Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Poluzuj lekko 2 śruby( żeby zacisk mógł się ruszać na boki), wciśnij klamke do oporu i trzymając ją zaciśniętą dokręć te śruby. Jak nie pomoże to powtórz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 jesli miales wyregulowane tak, ze nie tarlo, a przy czyszczeniu roweru sciagales kola, musisz ustawic os koła w tej samej pozycji jaka byla przed sciagnieciem, kilka minut zabawy i nasłuchiwania i powinno sie udac. poprostu gdy zalozysz kolo i trze, to luzujesz zacisk koła, przekrecasz delikatnie oske, powiedzmy o 45 stopni, zamykasz zacisk i krecisz kolkiem nasłuchujac czy nadal tarcza ociera. jesli to nie pomoze zrob, jak kolega wyzej napisal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Dziwny sposób wymyśliłeś dla kolegi chyba chcesz żeby się męczył i denerwował. Jeżeli oba tłoczki się ruszają w zacisku to znaczy że masz koło za lekko ściśnięte i podczas hamowania przesuwa się w mocowaniu. Ustaw rower pionowo poluzuj zacisk i potem zaciśnij bardzo mocno, po tym ustaw zacisk na śrubkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kresowiak Napisano 19 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Dziwny sposób wymyśliłeś dla kolegi chyba chcesz żeby się męczył i denerwował. Jeżeli oba tłoczki się ruszają w zacisku to znaczy że masz koło za lekko ściśnięte i podczas hamowania przesuwa się w mocowaniu. Ustaw rower pionowo poluzuj zacisk i potem zaciśnij bardzo mocno, po tym ustaw zacisk na śrubkach. ogólnie to manetki chodzą na 1 cm, hamulec reaguje na bardzo delikatny dotyk. klocki trą w kole z przodu i z tyłu. Czyli aby pozbyć się problemu mam poluzować zaciski na klockach(myślę to tych dwóch śrubkach na imbus), po czym na maksa docisnąć klamkę, następnie dokręcić na maksa śrubki, i na koniec puścić klamkę. Dobrze zrozumiałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LUKASZ1980 Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Tak możesz zrobić.Możesz jeszcze wyjąć klocki i tą sprężynkę co jest między klockami trochę rozgiąć.Zobacz czy klocki po ustawieniu zacisku mają jednakową odległość od tarczy.W moim rowerze z przodu jest ok,ale z tyłu jakby trochę brakuje regulacji,i jedna strona jest ciut za blisko klocka i czasami ociera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 napisałem że chodzi o zacisk koła a nie o zacisk, jeśli koło jest słabo osadzone w ramie i widelcu to możesz tak regulować do osranej śmierci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kresowiak Napisano 19 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Spoko, spokojnie... raczej sprężyna bawić się nie będę bo w serwisie mowile ze jest wszystko ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kresowiak Napisano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Panowie zrobiłem jak radziliście. W przednim kole tarcia znikły całkowicie, natomiast w tylnym jak tarło, tak trze. chyba tarcza się scentrowała albo w środku klocki poprzestawiały. Zdejmowałem koło i wstawiałem i dalej nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 wyciągnij klocki i sprawdź czy są równo przytarte i osadź dobrze koło w ramie, bo jeśli po ustawieniu nie trze a po zahamowaniu zaczyna trzeć to znaczy że koło się przemieszcza w ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kresowiak Napisano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Trze po ustawieniu i zahamowaniu tak samo. Koło zdejmowałem i zakładałem parę razy, więc chyba tu nie leży przyczyna. Jest maksymalnie ściśnięte szybkozamykaczem. Jedynie mogę wyjąć klocki z hamulca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
owliktuk Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Mam podobny problem. Klocki nie chcą mi się ustawić równolegle do tarczy, nie wiem czy majstrować przy nich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LUKASZ1980 Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 A może zastał ci się zacisk po zimie.Tzn tłoczki nie chowaja się do końca,lub jeden tylko pracuje. Klocki są blisko tarczy, a tarcza ma minimalne bicie i już wnerwiający odgłos gotowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
budS Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 Dziwny sposób wymyśliłeś dla kolegi chyba chcesz żeby się męczył i denerwował. Jeżeli oba tłoczki się ruszają w zacisku to znaczy że masz koło za lekko ściśnięte i podczas hamowania przesuwa się w mocowaniu. Ustaw rower pionowo poluzuj zacisk i potem zaciśnij bardzo mocno, po tym ustaw zacisk na śrubkach. pozwolę się wtrącić. W moim przypadku z tarciem pomogło tylko poluzowanie zacisku ustawienie do pionu i ponowne zaciśnięcie. Jak do tej pory ( kilka przejazdów ) tarcie nie wróciło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kresowiak Napisano 22 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 A czemu akurat ustawienie roweru do pionu ? Jeśli dobrze rozumiem, rower miałby się opierać na tylnym kole, a haki w góralu są skierowane w stronę przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
budS Napisano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 Nie wiem czy już próbowałeś tak zrobić ale napisz jak spróbujesz i czy coś pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kresowiak Napisano 24 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 zrobiłęm jak radziliście, jest troszeczkę lepiej. Ogólnie to dziwny pomysł: trzeba bardzo uważać zeby koło z widełek nie wypadło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
logimen Napisano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 Zeby nie zasmiecac forum to podepne sie tutaj jesli mozna. Dzis odebralem z dziewczyna rower Giant Revel 2012 Disc i wlasnie tra jej klocki z przodu i z tylu. Nie na calej dlugosci tarcz, ale w jednym miejscu. O dziwo jak zakrecilem kolem w powietrzu to nie tarlo, trze dopiero jak sie normalnie jedzie :/ Ktorymi srubkami mam pokrecic zeby to wyregulowac ? Dobre srobki zaznaczylem ? Przod: Tyl: Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 Te trzymają klocki i niczego nimi nie regulujesz. Masz przy hamulcu cztery duże śruby: dwie mocują hamulec (biały zacisk) i adapter (czarny element) do ramy (śruby prostopadle umieszczone do powierzchni tarczy) dwie mocują zacisk hamulca do adaptera - tymi reguluje się ustawienie zacisku tak by uzyskać możliwie jednakowy prześwit między klockami a tarczą z obu stron. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.