Skocz do zawartości

[rower/cross] Do ok 2000zł UNIBIKE viper gts 2012 czy GIANT roam 2 2012


pabelitto

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

zamierzam kupić rower-cross na kołach 28, znalazłem 2 modele co mnie interesują tylko nie wiem jaki wybrać prosze o porade. Jeżdze 70% asfalt i 30% szutry. Nie

 

Nie znam sie zbytnio, ale ostatnio troche czytam i cięzko mi wybierać.

 

Moje upatrzone to:

 

UNIBIKE VIPER GTS 2012

UNIBIKE-NAJLEPSZE ROWERY BYDGOSZCZ

 

oraz

 

GIANT ROAM 2 2012

Roam 2 (2012) - rowery | Rowery Giant - szosowe, górskie, damskie, rekreacyjne, dziecięce, ramy rowerowe, akcesoria rowerowe. | Polska

 

 

JAKI BYŚCIE WYBRALI? A może inne macie propozycje?

Napisano

Witam.

 

Obie propozycje są dobre, jednak ja bym skłaniał się w stronę unibika.

Według mnie na plus unibika:

 

Amortyzator (wg. producenta jest to wyższa klasa, ale działa jak działa no może faktycznie trochę lepiej, wydaje mi się że jak jeździsz 30% po szutrach to ci się przyda i skok o 12mm większy)

Przerzutki, manetki i dźwignie hamulca o klasę lepsze

Kaseta o dwie klasy lepsza.

Co do obręczy i piast wiem że te z vipera mają dobrą opinie a z Gianta nie wiem.

Grubsza kiera (subiektywnie ale dla mnie plus :))

Opony

 

Jednak jeżeli to ma być rower nie eksploatowany "nie wiadomo jak" to Giant to też dobra propozycja. W sumie wygrywa tylko firmą (i zapewne wagą ale na ten temat nie mam inf). Na papierze też hamulcami ale wydaje mi się że to błąd i są tak naprawdę takie same. Ale trzeba też się zastanowić gdzie zostawiasz rower bo dobra firma jest bardziej podatna na zmiany właściciela.

 

Jeżeli uważasz że rower będzie miał z tobą ciężkie życie bież Unibika.

 

A jak nie to sprawdź geometrię, przymierz się i wybierz tego co lepiej "leży". Jak oba są wygodne to weź Unibika.

 

Pozdrawiam

Napisano

Ja jestem świeżo upieczonym właścicielem Viperka 2012.

 

Dużo jeszcze nie pojeździłem. Ze sklepu miałem 10km i dojeżdżałem do domu susząc zęby i zgarniając wszystko co już zaczęło latać... (do tej pory jeździłem na poczciwym 7 letnim MTB ze sztywnym widelcem na jakimś podstawowym osprzęcie shimano)

 

W sklepie pojeździłem na jeszcze kilku innych propozycjach sprzedawcy i ten był dla mnie najwygodniejszy.

Wydaje mi się, że to kwestia wysokiego amortyzatora i długiego (w stosunku do innych testowanych) wspornika kierownicy.

Ponieważ 99% jazdy będzie "spokojna" (80% - wątpliwej jakości - ścieżki rowerowe 20% drogi utwardzone) myślę że regulowany mostek, amortyzator i V-ki sprawdzą się na moje potrzeby.

 

Resztę czas pokaże.

 

Większość utyskiwania na unibike jest na gwarancje. Problem w tym, że dobrze jest kupować w sklepie stacjonarnym. Przegląd "0" jest wykonane przed sprzedażą i musi być wstemplowany w gwarancję. Znaczy to tyle, że rower został złożony i ustawiony przez osobę, do której Unibike ma zaufanie, że robi to z godnie z ich wytycznymi. Ponadto zostałem zaproszony przez sklep na darmowy przegląd regulacyjny po 3 mieś. lub 300 km.

Dodatkowo należy pamiętać, że gwarancją objęty jest na rower, jako całość a nie poszczególne podzespoły.

 

.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...