Skocz do zawartości

[rower] Full 29er do jazdy rekreacyjnej - do ok. 8.000 pln


Velo

Rekomendowane odpowiedzi

Dla niektórych forumowiczów, pewnie jestem z innej ligi wiekowej, ale chciałem prosić o pomoc w wyborze fulla.

 

Poszukuję komfortowego roweru, fulla, na którym można cieszyć się z jazdy rekreacyjnej. Szczególnie zależy mi na jak najbardziej wyprostowanej sylwetce (przeciwna do sportowego pochylania). Może jakaś sugestia konkretnego roweru lub też geometrii? Dodam, że mam 189 cm wzrostu.

 

Dzięki za pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

specialized camber/kona hei hei/giant anthem

 

tak naprawde wybor sprowadzilbym do systemu zawieszenia i wyposazenia, bo kazda rame ze skokiem 100-120mm da sie zrobic na turystycznie :)

 

No właśnie, na jaki system zawieszenia i wyposażenia powinienem zwrócić uwagę?

 

A scott spark lub cube ams mają sens dla mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to ma być jazda rekreacyjna, nie będzie męczący nawet full o skoku 140 mm .

A scott spark lub cube ams mają sens dla mnie?

Mają, ale są dosyć różne, sam musisz wybrać który Ci bardziej pasuje,

System zawieszenia nie będzie miał w tym wypadku znaczenia .

Edytowane przez Obes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc może jestem przewrażliwiony,moja fascynacja wszechstronnością fulla doprowadziła w ciągu kilku miesięcy do ....szosy.

Droga gruntowa,las - nie,ostrzejszy (nie rekreacyjny teren) - tak.

Rekreacja- karbonowy hardail i stosowny balon opony.Komfort porównywalny z fullem o małym skoku,pare kilo mniej do rozpędzania i noszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc może jestem przewrażliwiony,moja fascynacja wszechstronnością fulla doprowadziła w ciągu kilku miesięcy do ....szosy.

Droga gruntowa,las - nie,ostrzejszy (nie rekreacyjny teren) - tak.

Rekreacja- karbonowy hardail i stosowny balon opony.Komfort porównywalny z fullem o małym skoku,pare kilo mniej do rozpędzania i noszenia.

Nie wiem na czym miałaby polegać ta porównywalność, żadna opona i karbonowa rama sztywna nie będzie zachowywać się tak jak full z małym skokiem. Za mały skok przyjmuje się dziś ok 100 mm i nawet przy takim ugięciu full będzie fullem i przy komforcie jazdy w terenie (nawet rekreacyjnym) będzie deklasował sztywniaka. Obecnie używam sztywnego karbona, mam też fulla i w momencie wjazdu w teren sztywniak jest sztywny, nic tego nie zmieni. Chyba że komuś wystarczy filtracja drobnicy, wtedy owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Full 29 za max 8k jak w temacie bedzie cięzki,masa kół spowoduje,że będzie sie topornie rozpędzał.Nie wierzę,że autor tematu spędzi na nim chociaż

50% czasu w cięższym terenie,gdzie faktycznie zdeklasuje hardtaila.W pozostałych zastosowaniach hardtail za 8k da o wiele więcej satysfakcji z jazdy.

( Tobo,przerabiałem ten dylemat parę miesiecy temu,szukałem komfortu,doradzałeś carbo-hardtaila,nie posłuchałem,kupiłem fulla,dopiero po czasie

doszedłem do Twoich wniosków)

Myslę,ze wszystko bedzie jasne,kiedy autor tematu zdradzi,gdzie zamierza go uzywac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc może jestem przewrażliwiony,moja fascynacja wszechstronnością fulla doprowadziła w ciągu kilku miesięcy do ....szosy.

Droga gruntowa,las - nie,ostrzejszy (nie rekreacyjny teren) - tak.

Rekreacja- karbonowy hardail i stosowny balon opony.Komfort porównywalny z fullem o małym skoku,pare kilo mniej do rozpędzania i noszenia.

 

Wszystkie wasze uwagi są bardzo cenne dla mnie.

Jeżdżę raczej w terenie spokojnym, lasy, szutry, drogi gruntowe. Kilogramy też nie są wielkim problemem - najwyżej spali się trochę więcej kalorii i wyładuje więcej stresu z pracy...

 

Chodzi mi o geometrię, która pozwoli też podziwiać krajobrazy, a nie będzie zmuszała do patrzenia jedynie na drogę.

 

BTW - jaka różnica jest pomiędzy damperem umieszczonym poziomo (wzdłuż ramy) a pionowo? Które rozwiązanie jest dla mnie lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma lepszego położenia dampera, lepsze może być tylko zawieszenie jako całość.

Pozycję na rowerach można w znacznym stopniu modyfikować, założyć krótszy mostek , mostek z wikszym wzniosem, kierownicę bardziej gietą i z pozycji wyciądniętej zrobić wyprostowaną,.

Nie ma tu sensu rozpisywać się p pozycji na rowerze dopóki sam ię nie przymierzysz, wszak nie wiemy jak jesteś zbudowany, sam wzrost nic nie znaczy .

Chcesz prostej odpowiedzi a takiej nie ma.

 

Na przykład według mnie przy Twoim wzroście Scott Spark w rozmiarze L da się skonfigurować w bardzo turystycznej pozycji.

Edytowane przez Obes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma lepszego położenia dampera, lepsze może być tylko zawieszenie jako całość.

Pozycję na rowerach można w znacznym stopniu modyfikować, założyć krótszy mostek , mostek z wikszym wzniosem, kierownicę bardziej gietą i z pozycji wyciądniętej zrobić wyprostowaną,.

Nie ma tu sensu rozpisywać się p pozycji na rowerze dopóki sam ię nie przymierzysz, wszak nie wiemy jak jesteś zbudowany, sam wzrost nic nie znaczy .

Chcesz prostej odpowiedzi a takiej nie ma.

 

Rozumiem, że to kwestia całości zawieszenia. Moje pytanie wynika z pewnej frustracji jaka pojawiła się po rozowach w różnych sklepach i moim serwisie rowerowym. Więcej to namąciło niż rozwiązało. Kiedyś dowiedziałem się, że damper pionowy wymaga częstszych zabiegów niż poziomy. Potem, że scott jest cool, a cube to szajs. Itd, itd... Naprawdę trudno odróżnić fakty,od prywatnych przekonań.

 

Jeśli chodzi o budowę, to 189 cm, ok. 83 kg, długie ręce i nogi (muszę zmierzyć). Nie zamierzam się z nikim ścigać, ale lubię też trochę dynamiki.

 

A jeśli chodzi o hardtaile... Co byście radzili?

 

Te 8.000 to szacunkowa kwota, jeśli będę przekonany to mogę dorzucić jakieś 25%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spark chodzi bardzo przyjemnie, ale nie ma on wg mnie startu np do cambera, w ktorym ma sie wrazenie, ze pod tylkiem jest prawie polowe wiecej skoku, a wszystko wlasnie dzieki ciaglej aktywnosci zawieszenia i nie uposledzaniu go jakimis antybujakami

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak zamontowany jest amortyzator podyktowane jest przede wszystkim wymogiem narzuconym konstrukcją ramy. Czy poziomo czy pionowo to bez znaczenia. Istotne jest czy - jeśli amortyzator ma np blokadę dźwigniową - łatwo do niej sięgnąć, czy zawór jest łątwo dostępny itd.

Scotta raczej odpuść - ma specjalny firmowy amortyzator, jeśli padnie to nie będziesz mógł go zamienić na inny żeby pracował tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damper umieszczony pionowo rzeczywiście bardziej się brudzi, poza tym ustawienie poziome pod górną rurą daje wygodniejszy dostęp do dźwigni blokady/platformy. Na pracę zawieszenia nie ma wpływu to czy damper jest poziomo czy pionowo.

 

Tak jeszcze spojrzałem na szybko: osprzęt Cambera 29" w wersji za 8000zł to chyba jakaś kpina ^^' Manetki alivio, kaseta altus, Rock Shoxy z dolnej/średniej półki.

Edytowane przez Koen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damper umieszczony pionowo rzeczywiście bardziej się brudzi, poza tym ustawienie poziome pod górną rurą daje wygodniejszy dostęp do dźwigni blokady/platformy. Na pracę zawieszenia nie ma wpływu to czy damper jest poziomo czy pionowo.

 

Tak jeszcze spojrzałem na szybko: osprzęt Cambera 29" w wersji za 8000zł to chyba jakaś kpina ^^' Manetki alivio, kaseta altus, Rock Shoxy z dolnej/średniej półki.

 

To już faktycznie jakiś konkret. Żałuję, że nie ma jednego miejsca w którym można by było przymierzyć się do różnych rowerów.

 

Czy najodpowiedniejszy dla mnie rozmiar ramy to 21" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy najodpowiedniejszy dla mnie rozmiar ramy to 21" ?

Nie, raczej 20" a nawet 19" (zależy od firmy) , 21" w rowerze MTB 29" - to za dużo.

 

ak jeszcze spojrzałem na szybko: osprzęt Cambera 29" w wersji za 8000zł to chyba jakaś kpina ^^' Manetki alivio, kaseta altus, Rock Shoxy z dolnej/średniej półki.

Taa, mój kolega zakupił tego Speca :

http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCProduct.jsp?spid=62065&scid=1100&scname=G%C3%B3rski

i od ręki dostał w sklepie upust do 10000.

Edytowane przez Obes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie, raczej 20" a nawet 19" (zależy od firmy) , 21" w rowerze MTB 29" - to za dużo.

 

 

Taa, mój kolega zakupił tego Speca :

http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCProduct.jsp?spid=62065&scid=1100&scname=G%C3%B3rski

i od ręki dostał w sklepie upust do 10000.

 

Teraz naprawdę zacząłem zastanawiać się nad rozwiązaniem z dobrym, carbonowym hardtailem.

 

Jaki rodzaj tras determinuje fakt, że jednak powinno się wybrać fulla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli preferujesz komfort to właściwie w każdych warunkach terenowych będzie lepiej. Przez wiele lat jeździłem fulem, był rowerem do wszystkiego i gdybym nadal poruszał się w terenie to na pewno nawet bym nie pomyślał o hardtailu.Były fule lekkie, ciężkie, bardzo ciężkie, tak czy inaczej dla mnie był jest i będzie to rower nr 1 do użytku uniwersalnego.

Ja nie widzę żadnych korzyści z posiadania karbonu, mam taką ramę, korby, widelec, kierownicę i plusów wynikających z tego, tłumienie małych nierówności, nie zauważam. Dla mnie plusem tej ramy jest waga i wygląd, pierwszy element bardziej wymierny, drugi bardziej subiektywny.

Wg mnie przewaga komfortu karbonu nad aluminium jest iluzoryczna - mam równocześnie oprócz karbona także rower na ramie aluminiowej.

W karboniaku mam szosowe slicki - gdyby karbon tłumił drobnicę to byłoby miło ale ja czuję każdą najdrobniejszą zmarszczkę na asfalcie i każdy kamyczek większy od ziarnka piasku. Zamiana chwytów na bardziej miękkie przywróciła czucie moim dłoniom. Na poprawę komfortu w sztywniaku to wpłyną wysokie i szerokie opony z ludzkim ciśnieniem.

Oglądałem ramę pewnej dużej rowerowej firmy, rocznik 2013, szosowa i mimo fantastycznych właściwości tlumiąco-amortyzujących karbonu zastosowano w niej gumowy lub elastomerowy element usprawniający filtrowanie nierówności a na kierownicy znalazłem - pod owijką, specjalne nakładki z gumy lub pianki. Nie wiem czy szosowcom jest to potrzebne ale jednak producent doszedł do wniosku że sam karbon niewiele w tym względzie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli preferujesz komfort to właściwie w każdych warunkach terenowych będzie lepiej. Przez wiele lat jeździłem fulem, był rowerem do wszystkiego i gdybym nadal poruszał się w terenie to na pewno nawet bym nie pomyślał o hardtailu.Były fule lekkie, ciężkie, bardzo ciężkie, tak czy inaczej dla mnie był jest i będzie to rower nr 1 do użytku uniwersalnego.

 

Tak, ale zastanawiam się teraz nad uniwersalnością takiego rozwiązania. Wtedy mógłbym zrezygnować z roweru trekkingowego, którego używam do jazdy po mieście i asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale zastanawiam się teraz nad uniwersalnością takiego rozwiązania. Wtedy mógłbym zrezygnować z roweru trekkingowego, którego używam do jazdy po mieście i asfalcie.

He he, kolega o którym napisałem zmienił właśnie rower crossowy na tego Stumpjumpera FSR i twierdzi , że na asfalcie też mu się jeździ lepiej niż na crossie ...

Edytowane przez Obes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spark to próba scotta by mieć fulla omijając patenty :)

Scott jest amerykańskim producentem i by na tym rynku funkcjonować musi przestrzegać praw patentowych, bardzo by chcieli zapewne korzystać z patentu firmy specialized ale za to trzeba płacić. "Magia" tego zawieszenia to specyficzny amortyzator o kilku trybach pracy, samo zawieszenie jest dosyć zabytkowe i mało kto je dziś stosuje. Giant ma nowoczesne zawieszenie i praktycznie każdy kto go używał poleca. Ja wybrałbym gianta bo chciałbym wypróbować jak działa :)

Jednak przede wszystkim scotta dla mnie dyskwalifikuje firmowy amortyzator. Nie lubię być skazany na coś, bez specjalnej możliwości zmiany/zamiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...