Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Oto mój pomykacz

 

Brakes: (Hamulce) - Formula RX 180/180

-front incl adapter and bolts: (przód z adapterem i śrubkami) -
285g

-rear incl adapter and bolts: (tył z adapterem i śrubkami) -
311g

-disc bolts: (śrubki tarczy) -
2x11g

-discs: (tarcze) -
2x123g

Cassette: (Kaseta) - Shimano XTR M970 11/34 9speed - 242g

Chain: (Łańcuch) - KMC X9SL - 241g

Crankset: (Korby) - Truvativ Noir - 690g + suport GXP - 112g

Deraileur front: (Przerzutka przednia) - Shimano XTR M960 - 148g

Deraileur rear: (Przerzutka tylna) - Shimano XTR Shadow M972 - 180g

Fork: (Widelec) - Rock Shox Sid XX with Xlock - 1502g

Frame incl headset: (Rama ze sterami) - Rotwild R.R2 2009 carbon - 1428g

Grips int bar ends: (Gripy zintegrowane z rogami) - Phorm G230 - 249g

Handlebar: (Kierownica) - Controltech Scandium - 136g

Pedals: (Pedała) - Ritchey Paradigm V5 - 259g

Seat: (Siodło) - Tioga twin Tail - 197g

Seatpost: (Sztyca) - Thomson Elite 31,6x410 - 235g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Rotwild - 18g

Shifters: (Manetki) - Shimano XTR 970

-front incl cable: (przód z pancerzem i linką) -
131g

-rear incl cable: (tył z pancerzem i linką) -
147g

Skewers: (Zaciski kół) - KCNC Ti

-front: (przód) -
20g

-rear: (tył) -
24g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - FSA carbon - 10g

Stem: (Mostek) - Controltech Newton Scandium - 158g

Top Cap incl bolt: (top cap ze śrubką) - KCNC - 8g

Wheel Front: (Koło przednie) - 1339g

-wheel: (Koło) - Reynolds Canyon MTN

-tire: (Opona) - Continental Race King 2.0 Supersonic

-tube: (Dętka) - Maxxis Ultralight

-rimtape: (Opaska) - Michelin

Wheel Rear: (Koło tylne) - 1475g

-wheel: (Koło) - Reynolds Canyon MTN

-tire: (Opona) - Continental Race King 2.0 Supersonic

-tube: (Dętka) - Maxxis Ultralight

-rimtape: (Opaska) - Michelin

 

Total: 9813g

 

Ponieważ ważę sporo nie stosowałem superlekich komponentów

Do wymiany sztyca na Controltech Team Issue 1SC Scandium by zachować homogeniczność hardware'u

Z czasem do wymiany pójdą hample na MT8 lub R1 Racing Carbon - czekam na więcej opinii użytkowników MT8 by dokonać wyboru

Na pewno nie zmienię gripów mimo ich sporej wagi - zbyt wygodne

Amortyzator pasowałby czarny jednak trafiła się biała nóweczka za śmieszne geldy - więc zabawi tu dłużej

Konstruktywne opinie mile widziane

Napisano

Fajna maszyna :) Co do amortyzatora właśnie dobrze że jest biały, jakby było wszystko czarne moim zdaniem byłoby strasznie nudno :)

Powiedziałeś że nie stosowałeś superlekkich komponentów, a jednak waga bardzo ładna :) 3 lata eksplatowania ramki jak się spisuje carbonik ?

Napisano

Fajna maszyna :) Co do amortyzatora właśnie dobrze że jest biały, jakby było wszystko czarne moim zdaniem byłoby strasznie nudno :)

Powiedziałeś że nie stosowałeś superlekkich komponentów, a jednak waga bardzo ładna :) 3 lata eksplatowania ramki jak się spisuje carbonik ?

Ramkę mam dopiero od tygodnia

Jest to moja 1sza carbonowa ramka

Długo zastanawiałem się czy jest sens z moją wagą pakować się w plastik

Szukałem i czekałem aż w necie pojawi się coś nietuzinkowego w przystępnych pieniążkach

No i znalazł się czarny jelonek

Jest to mój drugi Rot

Design jak na mój gust rewelacyjny z resztą jak każda ramka Rotwild

No i ta świadomość, że nie jest to kolejny Scott, Trek, Spec etc etc

Napisano

Mam pytanie, jak się sprawują Formuła RX ? Piszesz, że chcesz je wymienić ? Z jakiegoś konkretnego powodu ? Czy tylko przez wagę ;)

Napisano (edytowane)

Dawno, dawno temu , w niezbyt odległej galaktyce, były zawody DH z cyklu Grundig Cup, gdzie startowały takie maszynki - http://www.google.pl...r:19,s:55,i:232 od tego czasu, ze nietuzinkowe i rzadko spotykane, pozostał mi do nich sentyment.

Bardzo ładna ramka, sam chciał bym taką. Gratuluje wyboru.

Chciałem złożyć rowerek z którego od A do Z byłbym zadowolony, w który nie musiałbym już ładować kasy bo tamto jest lepsze a to lżejsze. Rozglądałem się za używanym tytanem jednak wydać 3k na ramę w dodatku używaną było mi trochę szkoda. Szukałem na ebay.co.uk, ebay.com, ebay.de a znalazłem ten cukiereczek 180km ode mnie. Całkiem ciekawą cenę miał ten Rot w linka...

 

Mam pytanie, jak się sprawują Formuła RX ? Piszesz, że chcesz je wymienić ? Z jakiegoś konkretnego powodu ? Czy tylko przez wagę ;)

RX działają bardzo poprawnie. Nie zapowietrzają się mimo, że w stanie spoczynku rower wisi na ścianie przednim kołem do góry. Hample wymieniam, gdyż zapożyczyłem je z mojego drugiego roweru, do którego wsadziłem tymczasowo jakieś Strokery Ride'y. W sumie chętnie wymieniłbym się na czarne RX w identycznym stanie czyli wie neu, co by się tak w oczy nie rzucały.

Edytowane przez EdekPastel
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Powiedz mi ile przejechałeś na tych pedałach Ritcheya ? Posiadam ten sam model i jestem ciekawy czy przy normalnym użytkowaniu mocno wyciera się kolorek ?

 

Druga sprawa czy też musisz mocno wychylać stopę aby się wypiąć ? W porównaniu do XTków i Exustar zakres potrzebny do wypięcia jest jakiś gigantyczny i nie mogę tego ustawić pod siebie.

Napisano

Powiedz mi ile przejechałeś na tych pedałach Ritcheya ? Posiadam ten sam model i jestem ciekawy czy przy normalnym użytkowaniu mocno wyciera się kolorek ?

Anoda zaczęła schodzić już po pierwszej przejażdżce. W pedałach Shimano problem jest zminimalizowany z racji konstrukcji wkręconego w korpus elementu zatrzasku . Uważam, że jest to mało znacząca przypadłość biorąc pod uwagę stosunek cena/waga. W niedługim czasie planuję zakup kolejnej pary do drugiego roweru.

Druga sprawa czy też musisz mocno wychylać stopę aby się wypiąć ? W porównaniu do XTków i Exustar zakres potrzebny do wypięcia jest jakiś gigantyczny i nie mogę tego ustawić pod siebie.

Nie zauważyłem znaczącej różnicy w kącie wychylenia nogi celem wypięcia się z zatrzasku. W porównaniu do SPD M520 w których napięcie sprężyn mam ustawione na minimum, wypięcie z V5 jest sporo łatwiejsze, zarówno w blokach Ritchey'a jak i Shimano

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

Mały update: waga 9476g, zysk wagowy 337g

 

Brakes: (Hamulce) - Formula RX 180/180

-front incl adapter and bolts: (przód z adapterem i śrubkami) -
285g

-rear incl adapter and bolts: (tył z adapterem i śrubkami) -
311g

-disc bolts: (śrubki tarczy) -
2x11g

-discs: (tarcze) -
2x123g

Cassette: (Kaseta) - Shimano XTR M970 11/34 9speed - 242g

Chain: (Łańcuch) - KMC X9SL - 241g

Crankset: (Korby) - Truvativ Noir - 690g + suport GXP - 112g

Deraileur front: (Przerzutka przednia) - Shimano XTR M960 - 148g

Deraileur rear: (Przerzutka tylna) - Shimano XTR Shadow M972 - 180g

Fork: (Widelec) - Rock Shox Sid XX with Xlock - 1502g

Frame incl headset: (Rama ze sterami) - Rotwild R.R2 2009 carbon - 1428g

Grips: (Gripy) - Velo wood - 17g -232g

Handlebar: (Kierownica) - Controltech Scandium - 136g

Pedals: (Pedała) - Ritchey Paradigm V5 - 259g

Seat: (Siodło) - Carbon - 92g -105g

Seatpost: (Sztyca) - Thomson Elite 31,6x410 - 235g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Rotwild - 18g

Shifters: (Manetki) - Shimano XTR 970

-front incl cable: (przód z pancerzem i linką) -
131g

-rear incl cable: (tył z pancerzem i linką) -
147g

Skewers: (Zaciski kół) - KCNC Ti

-front: (przód) -
20g

-rear: (tył) -
24g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - FSA carbon - 10g

Stem: (Mostek) - Controltech Newton Scandium - 158g

Top Cap incl bolt: (top cap ze śrubką) - KCNC - 8g

Wheel Front: (Koło przednie)

-wheel: (Koło) - Reynolds Canyon MTN -
764g

-tire: (Opona) - Continental Race King 2.0 Supersonic -
423g

-tube: (Dętka) - Maxxis Ultralight -
125g

-rimtape: (Opaska) - Michelin -
27g

Wheel Rear: (Koło tylne)

-wheel: (Koło) - Reynolds Canyon MTN -
895g

-tire: (Opona) - Continental Race King 2.0 Supersonic -
424g

-tube: (Dętka) - Maxxis Ultralight -
130g

-rimtape: (Opaska) - Michelin -
26g

Total: 9476g

 

Foto w garażu

Edytowane przez EdekPastel
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Kolejne zmiany: waga 9281g, zysk wagowy wobec początkowego zestawienia 532g

 

Brakes: (Hamulce) - Magura MT8 180/180 total - 718g -146g

-front: (przód) - 181g

-rear: (tył) - 202g

-disc bolts 12pcs: (śrubki tarczy 12szt) - 25g

-discs 180: (tarcze 180) - 2x118g

-front adapter incl bolts: (adapter przód ze śrubami) - 36g

-rear adapter incl bolts: (adapter tył ze śrubami) - 38g

Cassette: (Kaseta) - Shimano XTR M970 11/34 9speed - 242g

Chain: (Łańcuch) - KMC X9SL - 241g

Crankset: (Korby) - Truvativ Noir - 690g + suport GXP - 112g

Deraileur front: (Przerzutka przednia) - Shimano XTR M960 - 148g

Deraileur rear: (Przerzutka tylna) - Shimano XTR Shadow M972 - 180g

Fork: (Widelec) - Rock Shox Sid XX with Xlock - 1502g

Frame incl headset: (Rama ze sterami) - Rotwild R.R2 2009 carbon - 1428g

Grips: (Gripy) - Velo wood - 17g -232g

Handlebar: (Kierownica) - Controltech Scandium - 136g

Pedals: (Pedała) - Ritchey Paradigm V5 - 259g

Seat: (Siodło) - Carbon - 92g -105g

Seatpost: (Sztyca) - Thomson Elite 31,6x410 - 235g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Rotwild - 18g

Shifters: (Manetki) - Shimano XTR 970

-front incl cable: (przód z pancerzem i linką) -
131g

-rear incl cable: (tył z pancerzem i linką) -
147g

Skewers: (Zaciski kół) - KCNC Ti

-front: (przód) -
20g

-rear: (tył) -
24g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - FSA carbon - 10g

Stem: (Mostek) - Ritchey WCS Wet Black C260 90mm - 109g -49g

Top Cap incl bolt: (top cap ze śrubką) - KCNC - 8g

Wheel Front: (Koło przednie)

-wheel: (Koło) - Reynolds Canyon MTN -
764g

-tire: (Opona) - Continental Race King 2.0 Supersonic -
423g

-tube: (Dętka) - Maxxis Ultralight -
125g

-rimtape: (Opaska) - Michelin -
27g

Wheel Rear: (Koło tylne)

-wheel: (Koło) - Reynolds Canyon MTN -
895g

-tire: (Opona) - Continental Race King 2.0 Supersonic -
424g

-tube: (Dętka) - Maxxis Ultralight -
130g

-rimtape: (Opaska) - Michelin -
26g

Total: 9281g

 

Admin jest proszony o update wagi w nazwie tematu na 9281g

  • 3 miesiące temu...
Napisano

mały update:

skrócenie przewodów hamulcowych obecnie hample ważą równe 700g; -18g

zamiana opasek na szarą taśmę zysk wagowy 41g

zmiana sztycy na carbon 168g - zysk 67g

siodło - powrót do Tioga Twin Tail - 105g w górę

suma sumarum aż 21g do przodu :-D

obecna waga to: 9260g

post-116874-0-29181700-1348002077_thumb.jpg

post-116874-0-64819900-1348002095_thumb.jpg

Napisano

Kolego jak oceniasz swoje zaciski kół ?

Ile kg muszą udźwignąć ? :)

dźwigają 93kg

Z racji mojej masy nie jestem wyznawcą jakichkolwiek zacisków tego typu

W moim drugim biku mniej zorientowanym na wagę piórkową siedzą qr15 oraz X-12

Nie ukrywam, że kryterium wyboru KCNC była możliwie niska masa przy "w miarę" rozsądnych pieniążkach

Przebieg 300-500km

Zero wyścigów, minimum asfaltu, głównie leśne i polne drogi, szutry, zero deszczu i błota, śr tempo 20-23km/h

Ocena - zawieść do tej pory nie zawiodły, choć filigranowe kołnierze mogą nie wzbudzać zaufania.

Trzymanie i sztywność - nie zdarzyło mi się by ocierała którakolwiek tarcza o klocki

Nie jestem pewien ale bodajże raz poprawiłem naciąg tylnego zacisku

Bardziej obawiam się o sztycę i mostek - to dopiero jest kołysanka - póki co są w całości i oby jak najdłużej

Napisano

Oryginalny rower, nie jakaś masówka widziana wszędzie gdzie popadnie. Idealne zestawienie kolorystyczne. Jeszcze jakieś odchudzanie w planie ?

Napisano

Dziękuję za słowa uznania pod adresem roweru

Moim zdaniem nie pasuje tu amor - czarny wideł uczyniłby rowerek z piekła rodem

Chodził mi po głowie właśnie czarny Durin R 2011-12 ale nowego w lepszych pieniądzach niż SID jakoś ciężko dostać więc nie warto zawracać sobie głowy - wtedy total ok 9110g

Może wróciłoby carbonowe siodełko pręty a'la Fizik - wtedy 9005g - problem z adapterem do tej sztycy

Gdybym był lżejszy to na pewno kółka DT XRC1250 - wtedy byłoby coś koło 8,6kg

Na razie nie planuję jednak dalszych modyfikacji, ale jeśli miałbym urwać gdzieś trochę gramów to na pewno kółka

Napisano

to nie jest przypadkiem rama projektowana pod widelec 80mm? , bo masz według mnie za mały kąt widelca, powinno być (69- 72 stopnie)

 

a może to po prostu tak wygląda na zdjęciach...

 

rower cudo

Napisano

R.R2 z lat 2008-09 w zależności od wypasu miały seryjnie montowane widelce DT bądź Fox32 o skoku 100mm. Zapewne zdjęcie od strony hampli przekłamuje trochę geo.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Bardzo zacna maszyna, ale biały amor wygląda tu dość dziwnie. Żebyś może trafił w srebrny, albo jak kolega wyżej napisał po prostu czarny. A jeśli biały Ci się podoba to może spróbuj to skontrować białymi chwytami i białym siodłem. Tak czy inaczej oryginalny rower i świetna waga.

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...