Skocz do zawartości

[Hamulec]problem z tylnym Avid Juicy 5


dario84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z tylnym hamulcem.

Ale może od początku. W tylnym kole zmieniałem piastę na nową, koło zostało wycentrowane, tarcza tez jest prosta, w hamulcu sa nowe klocki. przed zmianą piasty kolo chodziło dobrze, nie miałem blokowania, a teraz po założeniu go na nowo hamulec blokuje i nie ma płynności koła. Tarcza jest prościutka, kolo na nowej piaście pracuje super, tylko po założeniu hampla zaczyna sie blokować. Próbowałem różnie ustawić zacisk, to wyżej to niżej i za nic nie mogę go dobrze ustawić. Założyłem tez inny hamulec (formuła) i jest to samo. Zawsze miałem drobne problemy a tym hamulcem.

Czy to może być wina starej tarczy?? czy trzeba by było nową założyć?

A może coś z samym zaciskiem może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może tłoczki nie odbijają? .klocki wcześniej miałes nowe czy teraz zmieniłeś przy wymianie piasty

 

 

klocki są w miare nowe, zmieniałem je we wrzesniu, ale od tego czasu mało jeździłem

 

a jak zrobić, zeby tłoczki dobrze odbijały i sie cofały na maxa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powedzcie mijeszcze jedna rzecz

zeby je pozadnie nasmarowas to trzeba bedzie rozbierac cały zacisk czy wystarczy jak sie cofnie tloczki srubokretem?

 

powedzcie mijeszcze jedna rzecz

zeby je pozadnie nasmarowas to trzeba bedzie rozbierac cały zacisk czy wystarczy jak sie cofnie tloczki srubokretem?

i co zrobic zeby tloczki dobrze odbijały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie chciałem się bawić w kilkukrotne odpowietrzanie hamulca więc naciskałem klamkę, aż prawie cały tłoczek wyszedł, potem go smarowałem i kilkukrotnie wciskałem go i wyciskałem, aż smar rozprowadził się po całej powierzchni , a potem z drugim to samo

 

ale gdy za bardzo wyjdzie można zapowietrzyć układ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa sprawa, czy tarcza wchodzi między klocki luźno czy musisz ją wciskać?

Jeśli luźno i jak naciskasz klamke to widzisz czy tłoczki wracają, czy wracają w miarę równo, one nie cofają się daleko tylko trochę także do końca chować się nie powinny nawet.

Jeśli tarcza jest prosta i nie dajesz rady wyregulować to zorientuj się czy tarcza trze ciągle czy tylko momentami, spróbuj zdjąć tarczę, sprawdzić czy żaden syf się nie dostał między tarczę a piastę, przykręć ponownie (dokręcanie przeciwległych śrub i takie tam), zamocuj porządnie koło.

No a jeśli wyraźnie widać że klocki są za ciasno i tarczę trzeba wciskać to rozpychanie tłoczków, w ostateczności może rzeczywiście coś nie tak z tłoczkami albo płynu za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...