Skocz do zawartości

[Amortyzator] Tora 302 - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam problem z moją torą 302 SA, mianowicie jestem w stanie wykorzystać jakieś 70mm skoku ( ze 100 ). Spuściłem powietrze z komory i wcisnąłem amortyzator maksymalnie jak się tylko dało, zostaje dalej jakieś 20 - 25mm. Jeździłem tak przez dłuższy czas ale powoli zaczyna mnie to irytować. Gdzieś czytałem że podobne objawy następują jeśli jest za dużo oleju, lub wyciekł on z tłumika do dolnej goleni ( swoją drogą blokada tez ostatnio nie działa najlepiej ).

Jak myślicie czy to może być spowodowane ? Za jakiś czas mam zamiar wymienić olej przy okazji zmiany skoku na 130, wtedy mógłbym obadać od wewnątrz co może być przyczyną ale nie chcę tego robić dopóki nie kupię oleju. Przy okazji jaki polecacie ? 7,5w chyba powinien dać radę w tłumiku i jako smarujący w dolnych lagach (chyba że się mylę? )+ przekładniowy do komory powietrznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj w instrukcji, jak wlejesz za gęsty do tłumika to się zamuli, więc zależy czego oczekujesz.

W mojej torze do tłumika idzie 5W a w dolne lagi 15W, podejrzewam że u Ciebie też. Także jak zalejesz tłumik 7,5W to może trochę się zamulić praca, a w dolne lagi to chyba większej różnicy nie zrobi.

Jeśli blokada działa słabo albo w ogóle i regulacja tłumienia także działa słabo/w ogóle to znaczy że w tłumiku raczej brakuje oleju i skoro pełnego skoku nie da sie wykorzystać to prawdopodobnie zleciał on na dół, czyli trzeba będzie wymienić którąś uszczelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki były wymieniane we wrześniu w Harfie także to teraz nie wchodzi w grę, może czegoś nie dokręcili albo wlali za dużo oleju do dolnych lag, albo nie dokręcili czegoś w tłumiku i wyleciało ( mam nadzieję ). To kupię olej 5w co chyba będzie najlepsze bo chciałbym jak najpłynniejszą pracę. Jaki olej wlewacie ? Motorex jest chyba dobry z tego co czytałem ale sprzedają tylko w opakowaniach 1L, jak by było tak z 250ml może 0,5L to już lepiej, może znacie jakieś dobre zamienniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wlania 5W do dolnych lag to sie upewnij na 100% czy nie będzie ciekawych efektów. Nie jestem w stanie odpowiedzieć bo zalałem tam 15W(akurat miałem) i tylko podejrzewam, że 5W nie zrobi wielkiej różnicy (tak zrobię przy następnym serwisie dopiero). Jeśli chodzi o olej to sobie kupiłem właśnie motorexa (1L) będe miał na lata najwyżej :]

W tłumik to pewnie musisz wlać ponad 100ml, w golenie dolne też pewnie coś koło tego w każdą, więc jak jednak zdecydujesz lać 5W w dolne lagi to bańka motorexa starczy ci raptem na max 3 serwisy.

Jeszcze wracając do dolnych lag to zastanawiam sie czy można tam wlewać oleje silnikowe? Jakieś półsyntetyki np.... to zawsze jest dobrze dostępne i nawet tą szklanke mozna od znajomego skołowac czy coś. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baryla703 masz rację, do dolnych lag leje się dużo mniej, cos mi sie pomyliło. Czyli litr motorexa starczy spokojnie na 6 serwisów ;]

tobik2010 tak ten co mam to 5W ale ja go kupowałem chyba po 40zł + przesyłka, nie wiem czy ci sie opłaca odkupować bo szklanka oleju starczy ci na jedno zalewanie, a dokładając do tego ok 35zł masz na 6 serwisów.

Zresztą zerknij czy nie masz gdzieś w pobliżu jakiegoś sklepu motocyklowego i tam poszukaj.

A ja nie bardzo chce odsprzedawac bo właśnie planuję żeby mi go starczyło na długooo :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę o tych olejach, gęstościach, lepkościach i innych pierdołach i chyba najlepiej wypada Silkolene PRO RSF, zastanawiam się tylko jaki wybrać 2,5w czy 5w. 2,5w jest minimalnie mniej gęsty od 5w rock shoxa za to ma prawie 2 razy większy współczynnik lepkości więc powinien najlepiej smarować golenie i przy tym jest mniej gęsty czyli będzie łatwiej przelewał się w tłumiku co powinno dać czulszą pracę, czyli 2,5w będzie teoretycznie lepszy. Oczywiście to tylko moje myślenie "na chłopski rozum" i mogłem coś pomieszać także poprawcie mnie jeśli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Jest to tora powietrzna i nie sadzę aby zmiana oleju zwiększyła jej czułość. Czułość tory jest bardziej ograniczona przez jej golenie. Np mój Recon (anodyzowane golenie) pracuje ciut czulej niż Tora kolegi. Ale na pewno olej zmieni tłumienie. Na rzadszym oleju amortyzator powinien szybciej odbijać, tłumienie się zmniejszy. Nigdy nie jeździłem na torze ze zwykłym tłumieniem tylko z MC, wiec nie mam pojęcia jak te tłumienie pracuje, czy warto bawić się ze zmianami oleju na inny niż zalecany przez producenta. Ale zawsze można spróbować i podzielić się na forum efektami.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszy się tłumienie czyli będzie łatwiej łykał przeszkody tak ? Czy mówimy tylko o odbiciu ? Tłumienie obicia jest regulowane więc w razie czego można go przytłumić ale czy zmiana oleju na rzadszy nie spowoduje łatwiejszego dobijania amortyzatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z teorią o regulacji widelca tylko powietrzem, idźmy za ciosem, wyrzućmy tłumik. Ot taki powietrzny XCM...

 

Ilość oleju musi być odpowiednia, bo ma on dwojakie zastosowanie - tłumienie i smarowanie wnętrzności. Im mniej oleju, tym gorzej ze smarowaniem, ponadto ograniczamy sobie możliwości regulacji tłumienia. Im więcej, widelec coraz tępiej pracuje, regulacja tłumienia niewiele robi, a gdy przedobrzysz, zablokujesz go na amen (olej nie jest ściśliwy). Dlatego też charakterystykę pracy widelca zmienia się nie ilością, a innym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmienisz olej w tłumiku na 2,5W to będzie ci szybciej odbijał i nie wiem czy regulacją to nadrobisz jeśli nie będzie ci pasować.

Co do goleni dolnych to tam jest przeznaczony 15W więc w sumie 5W to jest zupełnie za rzadki a 2,5W to jeszcze gorzej wg producenta.

Jeśli chodzi o czułość to zależy chyba ona głównie od smarowania lag na ślizgach (no ja mam ciut uboższą torę) ale zauwazyłem że swiezo po serwisie ma 100 razy lepszą czułość, po paru jazdach wszystko wróciło do normy czyli liści nie wybiera, a czułość się zwiększyła bo przy serwisie zanim włozyłem lagi górne w dolne to między ślizgi a uszczelki kurzowe wlałem oleju 15W i póki ten ojej był w tej szczelinie to działała tora świetnie, potem sobie ten olej spłynął i było po pięknej pracy.

Ktos kiedyś mi radził żeby w celu polepszenia czułości rowerek trochę potrzymac do góry kołami to olej lepiej przesmaruje górne lagi.

Smarownie rozbryzgowe jest proste ale ma taką właśnie wadę, rzadszy olej może coś zmienić na lepsze ale nie koniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w reconie mam w lagach wlane 5w. Przy troche już gorzej trzymajacych uszczelkach olejowych, rzadki olej w wyższej temperaturze lubi sie pokazywać na górnych lagach. Ale mnie to nie przeszkadza bo i tak po każdej jeździe czyszczę amora.

 

Sent from my GT-I5800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...