Skocz do zawartości

[do 8000zł] Rower MTB


Paulo21

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mój brat ma w planach kupienie roweru w Irlandii. Rzuciły mu sie w oczy trzy rowery:

CycleSuperStore.ie - Road Bikes | MTB Bikes | Triathlon Bikes | Commuting Bikes | Bike2Work | Run Specialist - Cycle SuperStore

CycleSuperStore.ie - Road Bikes | MTB Bikes | Triathlon Bikes | Commuting Bikes | Bike2Work | Run Specialist - Cycle SuperStore

CycleSuperStore.ie - Road Bikes | MTB Bikes | Triathlon Bikes | Commuting Bikes | Bike2Work | Run Specialist - Cycle SuperStore

Ale zarówno ja jak i on całkowicie wypadliśmy z tematu rowerowego już jakiś czas temu, a przez ten czas na pewno sporo się pozmieniało. Warunek jest taki, że rower ma być kupiony w sklepie, nie przez internet (firma w której pracuje, sponsoruje mu 50% wartości roweru ale tylko w przypadku stacjonarnych sklepów). Brat będzie jeździł w różnych miejscach, troche po asfalcie, troche po terenie, akurat tereny na rower w Irlandii sa bardzo fajne. Wzrostu ma 180cm a wagi 90kg. Docelowo w rowerze ma być SPD i najlepiej by było jakby nie było grip shiftów bo jakoś za nimi nie przepada (nie wiem czy to nawet jeszcze montują w rowerach :D) Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc :)

Napisano

Ok panowie. W takim razie pytanie. Ktory z tych 6 rowerow wydaje sie najlepszy? Pod wzgledem osprzetu itp. Nigdy np. nie slyszalem o marce Lapierre. Nie wiem czy to jakas chinszczyzna czy jak. Nie wiemy za bardzo nad czym sie glebiej zastanowic. Brat stwierdzil ze nie chce amortyzatora z tylu, chyba ze zdolacie go jakos przekonac do tego ;) Moze jeszcze jakies propozycje sie pojawia. A te rowery od dwornioka faktycznie sa drozsze 2x niz brat chce wydac :P

Napisano

kto raz spróbuje fulla... nie będzie chciał innego roweru...

a co do marki Lapierre, jest to francuska marka ale zapewne rowery robione w chinach jak większość rowerów na rynku.

Napisano

W tej chwili większość rzeczy produkuje się w chinach, co nie znaczy tak jak kiedyś, że są gorsze ;) To taki stereotyp. Fabryki z pewnością są na najwyższym poziomie technologicznym takim, jaki chciał producent, a chińczyki nieraz lepiej wykonują swoją robotę..

Napisano

To taki stereotyp. Fabryki z pewnością są na najwyższym poziomie technologicznym takim, jaki chciał producent, a chińczyki nieraz lepiej wykonują swoją robotę..

 

Chińczyki oszukują po prostu na wszystkim, a zaczynając na materiałach, a uwierz mi oni mają takie wymogi aby materiały były od nich. Kadra zachodnia nic tu nie pomoże. Pracuję w stoczni remontowej i widzę jaki jest stan statków produkowanych w Chinach po 2 - 4 latach, co z tego że na papierze wszystko wygląda ok, kiedy statek po dwóch latach nie miał piór śruby napędowej!

Napisano

ja na Twoim miejscu wzialbym tego Lapierre co Ci pokazal Marokko. Ma dobre hamulce, niezly naped, do tego brak gripow.

Napisano

Chińczyki oszukują po prostu na wszystkim, a zaczynając na materiałach, a uwierz mi oni mają takie wymogi aby materiały były od nich. Kadra zachodnia nic tu nie pomoże. Pracuję w stoczni remontowej i widzę jaki jest stan statków produkowanych w Chinach po 2 - 4 latach, co z tego że na papierze wszystko wygląda ok, kiedy statek po dwóch latach nie miał piór śruby napędowej!

 

Cóż, jakby to delikatnie ująć - przemysł okrętowy to dość odległa działka od rowerowej. IMHO trudno argumentować o wyższości banana przez porównanie gruszki do jabłka.

 

Po drugie ramy są robione nie tyle w Chinach (z wyjątkami) tylko głównie na Tajwanie jak zwrócił uwagę Obes, a to wbrew pozorom zasadnicza różnica.

 

Przemysł rowerowy jest tam bardzo ważną gałęzią, przy czym udało się go rozbujać na tyle mocno, że praktycznie wszyscy duzi gracze robią ramy właśnie tam. Część tamtejszych firm stała się z resztą takimi graczami, np. Giant czy Merida. Był o tym fajny artykuł w Bb czy MR, polecam lekturę.

 

Nie siejmy więc propagandy, bo w tym przypadku mija się z faktami i to dość mocno.

 

Co do meritum - nikt ci nie powie, który rower jest najlepszy, bo o tym decydują preferencje ridera, czyli brata. Jeżeli brat ma możliwość objechania, to niech skorzysta - może się przekona do fulla.

 

Wszystkie podane HT są ok, z zastrzeżeniem że jeżeli jest możliwość kupna Reaction to nie bardzo jest sens brać LTD. Geo zbliżone, ale na Reaction da się zbudować lżejszy/efektywniejszy rower, co może mieć znaczenie gdyby bratu pogłębiła się cykloza i zaczął wspominać o lajtowaniu, maratonach itp.

 

Lapierre wygrywa z Cube ramą, osprzętem i renomą. Cube to mimo wszystko masówka, a Lapierre zawsze uchodziły za sprzęt z wyższej półki. ALE - niech brat się upewni co do limitów wagowych. Chodzi mi po głowie, że to 100 kg, a to przy wadze brata zostawia mały zapas na ekwipunek. I niech objedzie, to rower do ścigania, a nie każdemu musi podpasować sportowa pozycja, zwłaszcza jeżeli nie ma doświadczeń z mtb.

Napisano

Ja jako uzytkownik Trance X potwierdze to co Kolega wyżej napisal. Jest to świetny wybór dający mnóstwo zadowolenia z użytkowania oraz maxymalnie wygodną pozycję. No i to FS w pelni potwierdzające to co wyzej napisali Koledzy ze jak raz sprobujesz nie bedziesz chcial HT nigdy wiecej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...