Skocz do zawartości

[Opony] Pomoc w doborze uniwersalnej opony na asfalt / FR


alan987

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Szukam dobrej opony do tylnego koła do częstej jazdy po asfalcie i dość częstej jazdy lekkie FR i XC

Chodzi mi o to aby lekko jechała po asfalcie i była w miarę przyczepna w terenie.

Cena: do 50zł

 

Dzięki

 

Pozdrawiam ;)

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Jeśli dość często teren, a ma być lekko na asfalcie to polecam RK 2.2 - mniejsze opory toczenia niż SS 2.1.

 

Jeśli teren twardy i suchy to do rozpatrzenia weź semi-slicki i może zejście rozmiarem do 2.0 np. CX Comp od schwalbe - jeszcze mniejsze opory, kosztem oczywiście pogorszenia trzymania w terenie.

 

ps. nie napisałeś jaki rower i rozmiar koła ;)

Napisano

Zależy po czym się jeździ, jak dużo i jak często. Ja na tych Comp'ach jeżdżę cross'em 2gi sezon i często zjeżdżam jak mam okazję na ścieżki leśne, drogi polne, mniejsze piachy nawet (i to w szerokości 1.35!) i dawało radę :)

Ponieważ teraz więcej chcę się bawić poza asfaltem w bardziej strome podjazdy, większe korzenie, większe piachy w których grzęzłem wąską oponą to teraz przeskakuję na szersze SS i rozważam jeszcze RK z przodu ;)

Napisano

Witam

 

Szukam dobrej opony do tylnego koła do częstej jazdy po asfalcie i dość częstej jazdy lekkie FR i XC

Chodzi mi o to aby lekko jechała po asfalcie i była w miarę przyczepna w terenie.

Cena: do 50zł

 

Dzięki

 

Pozdrawiam ;)

=================================================

Od 8 lat używam z powodzeniem Schwalbe Big Apple 2,35. Wpierw 26 cali w Authorze, teraz 29 cali w Paragonie. Moim zdaniem są znakomite na każdy teren. Przyczepność wysoka a opory toczenia ma zaskakująco niskie. Sprawdza się w gdańskich Bike Tourach (XC), w Skandii (maraton), w Kaszebe Runda (maraton szosowy). Opona ma charakterystyczny, bardzo wypukły profil, co pozwala regulować powierzchnię styku z podłożem za pomocą ciśnienia. W terenie obniżam ciśnienie do 1,5 bara (22 PSI). Nigdy nie złapałem snejka a jeździłem nawet na ciśnieniu 18 PSI (1,25bar) ! Na asfalt wystarczy zwiększyć ciśnienie do 2-3 barów (30-40 PSI). Jedyną ich wadą jest masa - 850g. No i cena - około 100 zł/szt. a więc przekracza budżet Kolegi. Niemniej trwałość i uniwersalność warte są takiego jednorazowego wydatku.

Pozdrower

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...