kusak Napisano 15 Kwietnia 2012 Napisano 15 Kwietnia 2012 Witajcie, dostałem od koleżanki rower do naprawy - jest to stary Gazelle Safari. Kiedyś był naprawiany przez kogoś, kto chyba niebardzo znał się na rowerach i pozostało parę, delikatnie mówiąc, niedociągnięć . Najpoważniejszy problem jest jednak z tylną piastą i przerzutką. Tak jak widać w temacie jest to Sachs Pentasport, chociaż aktualnie rower jest jednobiegowy bo nie ma manetki - i tu pojawia się pytanie. Otóż wyczytałem, że ta piasta osługuje dwa łańcuszki i potrzebuje manetki na dwie linki - w piaście, którą ja mam, jest tylko jeden otwór na łańcuszek - po stronie napędu, po drugiej stronie w oś wkręcona jest śruba pod którą kryje się sprężynka - widać to na zdjęciach. Podejrzewam więc, że jest to jakaś inna wersja tej piasty, pod jeden łańcuszek - czy takie w ogóle były produkowane? Jaką manetkę powinienem kupić i jaki łańcuszek (łańcuszki?) oraz jak w zasadzie montuje się taki łańcuszek - po prostu się wkręca? Z góry dzięki za rzeczowe odpowiedzi Pozdrawiam!
benek0407 Napisano 23 Kwietnia 2012 Napisano 23 Kwietnia 2012 Witam! Jeżeli jest to piasta pentasport i od strony gdzie nie ma łańcucha (lewej gdy siedzimy na siodełku) jest mała plastikowa śrubka, to nie jest potrzebny łańcuszek tylko popychacz. Dokładnie mówiąc dwa popychacze rurka i nagwintowany pręt. Zależnie od tego jaką wersje manetki kupisz to bedą troche odmiennie wyglądać. Najlepiej poszukaj sobie na stronie "Srama" manuala. Tu masz zdjęcia manetek, a w nowszej wersji kompletu z popychaczami:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.